Welke synth heeft de beste vocoder?

talkboxert

De man achter Exceeder
Ik ben bezig mn live setup te verkleinen.... (zie suske & wiske en de sprietatoom/honey I shrunk the kids)

Ik gebruik nu een jp8080 om live te vocoden maar ik zoek eigenlijk iets kleiners. De micromodular is wellicht een goeie optie maar wou ff hier checken of anderen nog goeie tips hebben. (wellicht novation nova?) T zou namelijk leuk zijn als ik die synth ook nog voor andere live doeleinden kan gebruiken en die microeditor crasht nogal vaak op osx....

Vind zelf de MS2000 een erg fijne hebben. Das de enige reden dat k m nog nie verkocht heb.

Ja die V-synth is wel een goeie vocoder ja... is volgens mij nl hetzelfde als die JP8080! Klinkt echt bruut aleen een beetje duur zo'n V-synth...... Maybe zo'n vari os die kan volgens mij ook die algoritmen van JP/V synth draaien....

Die R3 is weer een beetje groot. Relaxte van bv Nova is dat ie zo klein is ... hoef je niet een 19 inch rack in het vliegtuig mee te nemen.... 40 banden klinkt ook veelbelovend maar ja in de praktijk... iemand ervaring hier mee?

wat kompaktheid en kwaliteit betreft gaat er niks boven de micromodular lijkt mij. Anders moet je professor barabas inschakelen vrees ik.... of met plug-ins gaan werken.

De Alesis Micron is lekker klein, maar de vocoder viel mij wat tegen. Is natuurlijk ook smaak gebonden, dus misschien wel goed om de Micron vocoder is uit te proberen.

de nord (micro) modular is een prima allround vocoder. de ion / micron is inderdaad wat minder. de roland vp-550 en de v-synth vocoder klinken naar mijn mening het beste.

KOrg R3 is toch niet groot ?
de vocoder in de modular is heel doeltreffend ..je wil alleen maar de hardwareroute gaan ?
Softwarematig is de native instruments vokator echt een dijk van een vocoder/synth !

De microkorg heeft ook een hele goede vocoder...
het nadeel van de micromodular is natuurlijk dat er geen keyboard op zit, wat voor live weer vervelend is, nuja je kan er natuurlijk een keyboardje op aansluiten maar das weer extra gewicht om mee te sjouwen, aan de andere kant kan je ook de synth gebruiken die je misschien al meeneemt...

De Roland VP330 is wel een leuke stringbak met een redelijke vocoder aan boord :)

wordt het niet eens tijd om al die vocoders naast elkaar te testen ? ik ben wel benieuwd naar die van die v synth .. iemand een voorbeeldje ?

Goeie MadR.
Want ik zat me al af te vragen hoe je bepaald hoe een vocoder beter kan zijn.
Moet het zoveel mogelijk op 'by your command' galactica (Bell labs) lijken of wat anders?

Origineel geplaatst door fuse
Goeie MadR.
Want ik zat me al af te vragen hoe je bepaald hoe een vocoder beter kan zijn.
Moet het zoveel mogelijk op 'by your command' galactica (Bell labs) lijken of wat anders?

Das natuurlijk persoonlijk .. daarom zet je ze ook naast elkaar om voor jezelf uit te maken welke jij het beste vindt. Denk niet dat het moet leiden tot welke het beste klinkt maar welke jou voorkeur heeft. Het grappige aan een 'groep' test is dat je allemaal dezelfde files kan gebruiken zodat je goed kan horen op welk vlak ze verschillend zijn .. Al zal je wel effe moeten kijken hoe je ze instelt natuurlijk

Ja die mam VF-11 heb ik gehad maar ik vind t een chaotisch onding.... iets te onvoorspelbaar. Ik neem inderdaad al een keyboard mee dus die R3 is wat groot ivm. bv de micromodular dan. Zelfde geld voor de ion. Radias is misschien wel een goeie optie aangezien ie ook leuke synthese/control mogenlijkheden heeft voor live. Aleen is ie qua prijs weer vrij duur wederom ivm. de microm.

Iemand ervaringen met die variOS? Is dat niet dezelfde engine als de V-synth?

Bedankt voor alle tips btw.....

En als niemand iets heeft liggen kan ik de JP wel even opnemen en hier een Mp3tje neerplempen......

Ja en ik wil idd zoveel mogelijk hardware gebruiken live.... Microkorg ga ik zeker ff checken...

Ik heb zelf de Microkorg maar heb nu een Korg DVP-1 erbij gekocht omdat ik de vocoder van de Microkorg een beetje saai vond worden en niet prettig vind editten.
Vooral de harmonizer is erg bruut op die DVP-1. Instant Hell!! :duivels:

Back