Dance met wat gitaar en bas + vocals: Demonise - Dark Thoughts

DJ Bies

Ouwe rot
En weer een nieuwe Demonise track. Deze heb ik ooit al eens eerder geplaatst, echter toen was het een instrumentaal nummer. Nu zijn er dus vocals bij en hier en daar zijn er wat partijen bijgekomen. Ook de mix is (hopelijk:) ) verbeterd.

Hier te beluisteren:
http://www.djtrx.com/profiles/CompuRhythm

Het gaat dus om de track "Dark Thoughts".
Ben benieuwd wat jullie er van vinden en er over te zeggen hebben.....

Re: Dance met wat gitaar en bas + vocals: Demonise - Dark Thoughts

Origineel geplaatst door DJ Bies
En weer een nieuwe Demonise track. Deze heb ik ooit al eens eerder geplaatst, echter toen was het een instrumentaal nummer. Nu zijn er dus vocals bij en hier en daar zijn er wat partijen bijgekomen. Ook de mix is (hopelijk:) ) verbeterd.

Hier te beluisteren:
http://www.djtrx.com/profiles/CompuRhythm

Het gaat dus om de track "Dark Thoughts".
Ben benieuwd wat jullie er van vinden en er over te zeggen hebben.....
gitaar-rifje is vet, zang is ook oke, compositie ook....de beats vind ik een beetje matig..doe dan maar een echt drummertje zoals die van bloc party.

En waar vind ik die drummer?:)

Thanx voor het luisteren. De kick moet sowieso nog wat meer body hebben, daar was ik al achter. Wat mankeert er verder aan de beats? Ik word eerlijk gezegd een beetje gek van dit nummer, ben er al lang mee bezig dus ik hoor het op een gegeven moment ook niet meer.......

Klinkt wel oke maar de drums mogen wel iets meer... ze klinken een beetje duf in vergelijking met de rest van de track

Voor de rest erg lekker, zeker rond de 2 min. Bij 2.20 knalt de rest er een beetje niet zo lekker in, misshien een geluidje laten opkomen.

Eigen stem?

Dat snelle gitaar rifje in het begin moet je nog een laten terug komen.

Hey,

wree nice. Inderdaad de beats mogen iets vetter ook de snare.
Vind bass/beat loop op het einde ook iets wat misschien kort mag uitgebuit worden
in het midden. Lekkere stijl. ( Tom Vek alike )

Cheers,

-Jean

Heeft iemand een idee om de drums op te leuken? Dacht eraan om er meer 808 sounds in te doen, dus een 808 bass drum en evt. een 808 snare. Misschien de clap weglaten?
Een ander idee is om een gesampled drumloopje/breakbeatje mee te laten lopen, wat denkt men daarvan. Wie helpt me op weg.......? :)

Back