S1000 voor 50 euro

toch eigenlijke wel erg lage prijzen voor zo'n vet beest. Okee display moet vaak iets aan gedaan worden. maar doet niets af aan de sound q.
Beter dan speelgoed als een w30 of een s330 oid. Waar je toch ziet dat ze 100+ eetjes voor vragen.

Beter dan speelgoed als een w30 of een s330 oid. Waar je toch ziet dat ze 100+ eetjes voor vragen.

Hoezo is dat nou weer speelgoed, zo een S330 heeft wel een veel mooiere karakterestieke klank dan zo een natte krant s1000

en zo een W30 heeft zich meer dan genoeg bewezen in legendarische tracks

is zo'n s-1000 uberhaupt wel interessant? Ziet er leuk uit, maar qua sound en specs niet indukwekkend...

Het bewijzen in beroemde tracks heeft vaak te maken met het feit dat mooie machines als een emu sp1200 oid goedkoop te krijgen waren (denk ook aan de ensonique asr10 of zoiets) en dus veel ingezet werden.

Vervolgens worden de muziekanten én hun gear helden. Het vervolg laat zich raden: de out-dated gear wordt vanzelf vintage.

Of zit ik er echt naast? Een w30 kom op nou. Neem dan een emax.

gruss

Nuja zo een W30 is toch een superleuk ding, handige sequencer met keyboard en ingebouwde samplersynth...

En een SP1200 knalt toch zo een S1000 er van alle kanten uit qua klank

Ander voorbeeld is de casio vl tone , uit de tijd van der neue deutsche welle. zag ik laatst voor 50e te koop staan ;)
Heb je toch al gauw een natte krant voor haha.

Origineel geplaatst door smackos
Nuja zo een W30 is toch een superleuk ding, handige sequencer met keyboard en ingebouwde samplersynth...

En een SP1200 knalt toch zo een S1000 er van alle kanten uit qua klank

ik ga het toch opnemen voor de s1000. al heeft de sp1200 veel meer karakter, dat komt door de lage sample resolutie en filters.
de s1000 is van een hele andere league en heeft een hele heldere ad/da conversie waardoor hij beter klinkt dan menig sampler van tegenwoordig. een hele mooie sampler voor als je voor heerlijk heldere en mooie klanken gaat.
ga je voor viezigheid dan koop je een sp1200... (emax,w30,s900,s950,eps,oid)

en zo een W30 heeft zich meer dan genoeg bewezen in legendarische tracks [/B]

Wat is dit nu voor waardeloos argument dan? T gaat er toch om wat jij met t ding gaat doen, niet wat een ander er ooit mee gedaan heeft?

Bericht door een moderator:
Een aantal berichten verwijderd. De discussie graag op het onderwerp houden ipv op de persoon. Dankuwel! :luv:

Origineel geplaatst door The Poisoner
Wat is dit nu voor waardeloos argument dan? T gaat er toch om wat jij met t ding gaat doen, niet wat een ander er ooit mee gedaan heeft?

Waarom is het een waardeloos argument???? Persoon a zegt dat het speelgoed is (bij wijze van spreke klaarblijkelijk) dan is het toch een niet erg om te zeggen dat het apparaat zich bewezen heeft in menig produktie...???????

Als ik op een plaat een bepaalde synthesizer/weet ik veel wat hoor en vind die goed klinken dan is het toch zeker een reden om die ook te willen hebben??????

Waarom is het een waardeloos argument???? Persoon a zegt dat het speelgoed is (bij wijze van spreke klaarblijkelijk) dan is het toch een niet erg om te zeggen dat het apparaat zich bewezen heeft in menig produktie...???????

Als ik op een plaat een bepaalde synthesizer/weet ik veel wat hoor en vind die goed klinken dan is het toch zeker een reden om die ook te willen hebben??????

Dat vind ik nou ook . uit

Maar ff zonder dollen. 50euro is echt niet veel geld :)

Al die racksamplers kosten bijna niets meer... een S-1000 voor 50,-, S-2000's voor 100,-, ESI-2000's voor 75,-. Het grappige is dat de phrase samplertjes vaak nog hoger aan de prijs zitten 2e hands...

Een sampler waar ik erg enthousiast over ben is de ESI-4000 Turbo.. Cool ding, maar als je dan ziet dat er nu 6 stuks op marktplaats staan, die dingen worden gedumpt..

Ik heb er zelf 2 staan thuis.. Gewoon, voor de leuk :-)

Tuurlijk is het zo dat als jij een bepaald geluid zoekt je een bepaalde synth/sampler/wathever moet hebben, maar
das heel wat anders dan te zeggen van hijs door die en die en die gebruikt, dus het moet een goed apparaat zijn. Das zeer smaakgebonden.

Das net zoiets als dat de ene producer loopt te kwijlen bij analoogjes en de ander zich afvraagt wat je in godsnaam met die ouwe zooi uit grootmoeders tijd moet.

dat zeg ik toch ook helemaal niet

rare snuiter

naja het zal allemaal wel

uiteindelijk:
50 euro voor een S1000 is geen geld, vroeger waren die dingen onbereikbaar, kwas al blij met een MKS100 (Die natuurlijk wel veel warmer klinkt :D :P)

Back