Elka Ek22

murc

herintreder
amsterdam 06 49 301 568 -785 1117- 444 5271
Lage oplage, behoorlijk zeldzaam...

http://cgi.ebay.de/ELKA-EK-22_W0QQi...ryZ46947QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Analog Synthesizer ELKA 22

The EK-22 is an analog polyphonic programmable synthesizer from Elka. Although the EK-22 is analog, the oscillators are digitally controlled (DCOs) for better stability and programmability. The keyboard can be split and there are 16 performance patches to store any split, tuning and patch settings. There are 64 preset and 32 user sound patches of purely Italian style analog synth sounds.
Oscillators are very programmable with syncing, individual tuning, level and modulations. There are two six-stage envelope generators for total control of dynamics. The EK-22 is a capable synth similar to the Prophet 600 in programmability but more like the Oberheim Matrix 6 in its look and similar push button style programming interface. Not too complicate but its not a "one turn and YOU are there synth" It is a very rare machine hardly, they were not sold much because of a low marketing budget, but for sure very under-estimated.

I find it still one of the best to play, thats maybe because the key's are also sturdy, a bit heavy, they feel touch like a normal key. and give ag reat response by velocity AND aftertouch one of the first synthesizers with a great performance keyboard !! It is a very rare item, and very underestimated in sound and playability

Attachments

• dcdf_0.jpg
    dcdf_0.jpg
    2,8 KB · Bekeken: 110
Hij schijnt toch wel apart te zijn te zien aan de omschrijving, en,

dat SEQUENCER.DE smeekt om de plaatjes op hun site te mogen zetten..

Frage:Sequencer.de Hallo, Ich wollte fragen ob Sie es mir gestatten würden Ihre Photos vom EK22 in die Synthesizer Datenbank unter www.sequencer.de zu laden. Danke...weitere 01.09.07

Antwort: Ich bin sehr Verehrt...sebstverstandlich ist das aber NUR fur SIE gestattet die Photo in sequencer.de zu laden !! Keep om the good works..!!

verwacht echter niet dat ie de gemiddelde prijs zijnde 250 Euro van een oberheim Matrix 6 gaat halen..
daar ziet de ELKA, er toch echt wel te amusements achtig uit ondanks zijn iets betere specificaties.

Misschien dus TOCH EEN KOOPJE voor 175 of zoiets..!...Iemand nog een mening hierover..?

Murc

staat inmiddels op 152 Euro..misschien dat de hype in the ELka Synthex daarmee te maken heeft...

Een rivival van Elka.? is op komst..de nieuwe Moog..?

Ze (ELka synthex).. worden plots allen voor over de 2000 Euro verkocht..wat ik persoonlijk te veel vind.

Murc

een paar jaar geleden gingen er een paar voor rond de 175. Kan me niet voorstellen dat een eventuele hoge eindprijs iets met de Synthex hype te maken heeft (als die er al is).

Mijn synthex heb ik 2-3 jaar geleden ook verkocht voor 2000+

Origineel geplaatst door synthiaks
een paar jaar geleden gingen er een paar voor rond de 175. Kan me niet voorstellen dat een eventuele hoge eindprijs iets met de Synthex hype te maken heeft (als die er al is).

Mijn synthex heb ik 2-3 jaar geleden ook verkocht voor 2000+

Hij wordt vornamelijk vergeleken met ander Italiaanse bakjes zoals Siel en BIT..

Lijkt toch dat dit iets..?..meer is...?

DE em heb k ge PB-t misschien een goedkoper alternatief...

Murc

Waanzin!!!!
390 euro voor dit beestje................:confused: :confused: :confused:

Marktwaarde 500 E staat er op de wklpedia...HET IS EEN COMPLOT..!!

i..dan was deze dus toch nog goedkoop...moet wel naar Rusland verstuurd worden..

Schijnbaar weten ze daar het oud Russische uiterlijk van de ELka nog steeds op VOLLE waarde te schatten..
verzending zal niet goedkoop zijn..

Murc

Origineel geplaatst door murc
Marktwaarde 500 E staat er op de wklpedia...HET IS EEN COMPLOT..!!

i..dan was deze dus toch nog goedkoop...moet wel naar Rusland verstuurd worden..

Schijnbaar weten ze daar het oud Russische uiterlijk van de ELka nog steeds op VOLLE waarde te schatten..
verzending zal niet goedkoop zijn..

Murc

Als het niet klopt , kan je het zelf aanpassen. Wel even inschrijven.
Het is overigens niet wikipedia, maar onze eigen SynthWiki.

de Marktplaats EM22 heeft nog niets van zixch laten horen....ga daar Nu een bod plaatsen....

Die moet 300 E opbrengen :dubbel:

ik citeer de verkoper even:
"de Elka EK/EM 22 is een zeldzame zeer goed klinkende weinig bekende analoge synth met Midi!Staat niet eens in het Synthmuseum.com zo zeldzaam"

Origineel geplaatst door levka
Die moet 300 E opbrengen :dubbel:

Nee toch...zie je nu wel..

HET IS EEN COMPLOT..Elka maffia waarschijnlijk..

volgens de synt wiki... oorlogsgroene Sovjet synth uit Italie; een ramp om te programmeren met middelmatige resultaten als gevolg..

De verkoper van de EM22 meldt dat ie zeer fijn is voor bassen en blieps...die mening ben ik in het geheel niet toegedaan.maar het is natuurlijk maar neet wat je eruit kunt halen want dat is indeerdaad niet echt simpel.....Vooruit dan 75Euro's geboden OMDAT ik een goed mens ben...:duivels:

En bedenk..vragen is vragen, maar krijgen...is de kunst...

en oh ja. at Levka...de verkoper van de Elka EK22 op E-bay...post ook in dit draadje...(:>>

Laatst gewijzigd:
kweet niet oft waar is ,..maar volgens sommige kunje m vergelijken met en matrrix6[r]
dus ook een sixtrak / ax80 achtige cem bak

mooie machine
voor de zeeuwen onder ons ...
iemand van dit forum vrekoopt er een tje de tabletop versie em 22 voor gellofk rond de 100

Die dingen zijn toch normaal best wel heel makkelijk te vinden voor een prijs onder de 100 euro?

Hij heeft wel een heel goed geluid, niet te vergelijken met andere synths zo 1..2..3...misschien Oberheim matrix maar dan met een veel compacter geluid....als dat ding een interface had met knoppen en een arpeggiator dan was die zeker wel heeeel wat duurder.

Origineel geplaatst door smackos
Die dingen zijn toch normaal best wel heel makkelijk te vinden voor een prijs onder de 100 euro?

Dit was de keyboard versie...die schijnen dus echt heel zeldzaam te zijn...
de module heeft gewoon helemaal geen uitstraling, dr Bohm achtig geheel.

kracht is ook wel die split functie die met een eigen keyboard gewoon beter te gebruiken is..denk dat dat alleen verschil van 150Euro rectvaardigd..met de moduul versie

Keyboard is gewoon een zeer goed professioneel keybortd..aanslagggevoelig en aftertouch..1 van de allereerste dus..
zeer vergelijkbaar met de Oberheim inderdaad maar alleen qua bediening,,niet qua geluid..

Emn de Oberheims zien er wel veel beter uit dus ook hier zou de Elka goedkoper moeten zijn
ware het niet dat ze dus in de keytboard versie amper voorkomen.

Murc

en oh ja. at Levka...de verkoper van de Elka EK22 op E-bay...post ook in dit draadje...(:>> [/B]

Aan alle reacties te zien moet dat dan wel "Bikkel" zijn.

Nou gefeliciteerd dan maar.
En dan zijn we uiteraard benieuwd wat de inkoopprijs is geweest.
En hoe die eerlijk verdiende centen (jongens het is niet vragen maar bieden) besteed gaan worden.
En waarom je hem eigenlijk wegdeed terwijl
"Ausserdem können Klänge mit Namen benannt werden, ein nicht zu unterschätzender Vorteil.":dubbel:

Nou krijg ik zin om weer eens op mijn EK22 te spelen, ik heb er 80 euro voor betaald een paar jaar geleden...zijn er echt meer modules van gemaakt dan keyboard versies? Of houden mensen gewoon sneller de keyboard versie...

Ik moet zeggen dat ik dat keyboard nou niet zo heel denderend vind qua feeling (ook al heeft die aftertouch etc.)

Maar qua geluid lijkt het inderdaad niet op een Matrix nee...die portamento is ook heel mooi op een of andere manier....je kunt de klank misschien het beste vergelijken met dat spul op een glace koek...niet romig maar compact gesmolten suiker laagje ofzoiets.

Ik zou er echt niet teveel voor betalen, ook al is de klank mooi die interface is behoorlijk zwaar....en er is geen computer editor (denk ik dan)...volgens mij moet het wel mogelijk zijn om
er eentje te maken, mixermapje in cubase als je alle cc's weet enzo. Die staan niet in de manual helaas....misschien even met een MIDI monitor analyseren.

Origineel geplaatst door chilistein

En waarom je hem eigenlijk wegdeed terwijl
"Ausserdem können Klänge mit Namen benannt werden, ein nicht zu unterschätzender Vorteil.":dubbel: [/B]

dat is zo gedaan met maar 30 eigen geheugenplaatsen,

voor de rest het zelf maken van klanken.. is het urenlang doorschakelen naar het volgende parametertje...
2 envelopes met 6 stappen is dus 48 keer schakelen...PFFFF

je moet wel helder in het hoofdje zijn om dat programmeren tot een goed einde te brengen.
kan nog wel enigzins intuitief..maar je wel weten waar je naar op zoek bent en hoe dat in te stellen..

vind dat dus erg afleiden van het muziek maken..

en at Smackos..the feel in te aftertouch en sensitiviteit is inderdaad wat wazig..maar het zat er WEL op..daar kwamen andere fabrikanten veel later pas mnee dacht ik.maar de toetsen zelf en de wat zware weerstand ervan vond ik echt wel lekker spelen..beetje stug...daar houd ik wel van als pianist..

Murc :walker:

Back