advies midi --> cv interface voor ARP2600

dankjewel!
dan weet ik dat het goed zit. en scheelt aardig wat centen.

Ik heb begrepen dat je met Doepfers nogal eens net niet zuiver uitkomt. Pro-2's zijn prima, ik heb er twee! Je kunt ook voor een ProSolo kijken, die is iets beperkter (CV/Gate/1x Aux) of als het nog simperler moet: Little MCV van Phil Rees, alleen CV/Gate maar heel goed te stemmen.

heb jij die 2 pro-2's nog wel allebei nodig, na de grote uitverkoop?

nee, als het dan toch moet, dan liever met wat aux-en. de 2600 heeft zat om in te prikken. ik heb speciaal voor dat doel een prophecy gekocht omdat ik dat een fijne controller vind (3xwiel, ribbon, druk op het ribbon, aanslag, aftertouch, 5 knoppen - wat goed genoeg is voor ken mcbeth......)

ik probeer een kenton te scoren en loer ook nog stiekem naar een encore.

Met een Pro 2 en 2000 kun je een 2600 niet polyfoon bespelen
Daar heb je een Pro 4 of Expressionist voor nodig :)

is een pro-2 niet een prima alternatief voor een duurdere pro-2000 ?
ik zie trig tot 15v, 2 cv's aux cv's, dinsync.
is toch ook een prima bruikbaar kastje?
(er wordt niet erg gereageerd op deze vragen trouwens - is de thread misschien al te ver de diepte ingegaan? misschien weet monopoly wat te zeggen. is zijn ban al opgeheven??!)

heb jij die 2 pro-2's nog wel allebei nodig, na de grote uitverkoop?

Er blijft nog genoeg (teveel) overhoor, wees maa niet bang. Maareh, aan de ARP2600 dus? Je kunt ook zoeken naar een EES MIDI-CV7, als je van zoeken houdt.

Met een Pro 2 en 2000 kun je een 2600 niet polyfoon bespelen
Daar heb je een Pro 4 of Expressionist voor nodig :)

ik kan sowieso niet spelen, laat staan polyfoon!
en ik doe het zonder sequencer, dus...

nadat ik 2 x een kenton had misgelopen, heb ik nu een encore expressionist gekocht. volgens mij wel overkill voor mij,dus als iemand zoiets goed kan gebruiken en een kenton pro-2 kwijt wil.....

Kan ik zo'n goedkoop Doepfertje voor 104 euro bij Thomann bestellen als ik alleen maar een Midi naar Gate wil hebben? Of is het echt niks?
Zelf heb ik er een Arp 1611 sequencer bij en aan alleen een Gate heb ik genoeg dus. Of kan iemand mij overhalen die sequencer te verkopen en een Kenton te kopen? Zijn er nog andere alternatieven die ik vergeten ben? Een goedkoop synthbakkie van MFB ofzo waar hetzelfde mee kan?

Kan ik zo'n goedkoop Doepfertje voor 104 euro bij Thomann bestellen als ik alleen maar een Midi naar Gate wil hebben? Of is het echt niks?
Zelf heb ik er een Arp 1611 sequencer bij en aan alleen een Gate heb ik genoeg dus. Of kan iemand mij overhalen die sequencer te verkopen en een Kenton te kopen? Zijn er nog andere alternatieven die ik vergeten ben? Een goedkoop synthbakkie van MFB ofzo waar hetzelfde mee kan?

ik zou wel willen proberen jou over te halen me die arp sequencer te verkopen, maar op de een of andere manier heb ik het gevoel dat mijn geld stinkt, de laatste tijd ;) gelukkig is dat over de grens niet te ruiken, behalve in belgië dan.

oweh verstand heb ik er niet van, maar ik heb van diverse mensen in wie ik veel vertrouwen stel gehoord, dat die doepfer echt niks is.
zag de kenton pro2000 bij touchedbysound voor 429 euro, nieuw. misschien is dat wat?!

Zo'n Arp sequencer heeft twee CV-outputs trouwens en dan is die 2600 wel degelijk polyfoon.. uh duofoon aan te sturen. Met een Gate in de derde oscillator krijg je zelfs triofoon. Kan Leo ook eens een moppie muziek maken.

Zelfbouw? Ik ben al blij dat ik een lamp in kan draaien. Voor 429 euro spaar ik er nog wat bij en haal ik een Phatty want daar kan het wel mee.

Zo'n Arp sequencer heeft twee CV-outputs trouwens en dan is die 2600 wel degelijk polyfoon.. uh duofoon aan te sturen. Met een Gate in de derde oscillator krijg je zelfs triofoon. Kan Leo ook eens een moppie muziek maken.

Zelfbouw? Ik ben al blij dat ik een lamp in kan draaien. Voor 429 euro spaar ik er nog wat bij en haal ik een Phatty want daar kan het wel mee.

429 euro?
Ik kom op 150 dollar voor die paia, en met die lage dollar is het helemaal goedkoop voor een 8-kanaals vrij configureerbare midi-cv converter.

Nou, ok Rianne, laat maar horen wat ie moet kosten. ik heb er altijd wel zin in. ik heb nog nooit een arp sequencer (eigenlijk alleen maar doepfers en de korg sq10) gehad en ben wel benieuwd.
duofoon is ook leuk, maar triofoon moet ik sowieso eerst even met mijn vrouw overleggen.

Voor 429 euro spaar ik er nog wat bij en haal ik een Phatty want daar kan het wel mee.

ik vind het wel leuk om te lezen hoe jij met grootste gemak uitkijkt naar nieuwe spullen, terwijl je spullen hebt die er qua geluid en vintge gehalte niet om liegen. vanwege de synthi en de arp2600 (meer kan ik me even niet herinneren) kreeg ik een beeld van iemand die hangt aan het echte vintage analoge geluid, en dan nog de top daarvan. dat was dus een vergissing, want zo te lezen draai je je hand er niet voor om een synthi weg te doen en een phatty te halen. niks mis mee, maar had ik niet gedacht. ook als ik je aanwezigheid in allerlei echte synthliefhebbersthreads bekijk.

ik heb m al vaker weggedaan vanwege 'nu heb ik het wel gehoord' en de beperkte mogelijkheden, maar ik heb toch weer een source gezocht. de phatty kon me helemaal niet boeien. zou het gewoon snobisme zijn?!

ik heb m al vaker weggedaan vanwege 'nu heb ik het wel gehoord' en de beperkte mogelijkheden, maar ik heb toch weer een source gezocht. de phatty kon me helemaal niet boeien. zou het gewoon snobisme zijn?!

Ik vind de LP wel lekker klinken, maar moet toegeven dat ik de Source nog nooit onder handen heb gehad. Na jouw verhaal ben ik daar ook wel enigszins benieuwd naar eigenlijk.

Vergeleken met mijn andere mono bakken vind ik de LP in ieder geval niet dun / digitaal of wat dan ook klinken, integendeel. Maar misschien moet hij eerst wat jaartjes rijpen voor de echte "vintage" klank ;)

Maar om weer even on topic te komen....hoe bevalt de 2600 je eigenlijk?

Heb je die 808 van Leo nog op de kop kunnen tikken? :okdan:
Een MiniMoog haalt het niet bij een 2600 (eh.. volgens mij dan) en Leo heeft er al een. Leo kennende wil ie die A plus DK2 of Arp 1611 sequencer van mij best nog eens uitproberen. :D
Als ik van de week nog eens naar Amsterdam ga dan ga ik de oude heer Dijkman of Witte nog eens vragen of ze nog een leuk Midi naar CV/Gate bakkie in de aanbieding hebben. Bij Thomann hebben ze alleen een Doepfer MCV4 voor 105 euro en verder niets op dat gebied.
Waar kan ik zo'n Kenton trouwens kopen? Valt nog niet mee.

Back