de plank-flink-misgeslagen-thread

Origineel geplaatst door Ross
dan zet je toch je kanaalfaders op nominaal, probleem opgelost!

We gebruiken bij het p.a. bedrijf een a&h wizard die 6 auxen heeft. Alleen de eerste 4 zijn pre/post omschakelbaar. 5 en 6 (alleen post)kan je als monitoraux gebruiken door het betreffende kanaal op nominaal (o) te zetten.

ik zie het probleem niet echt.

Deed ik, maar ik vond dat gewoonweg niet handig. Die tafels is al een tijd geleden verkocht gelukkig, nu werk ik vaak met een Allen&Heath GL2400 of een Digitale soundcraft (weet het type even niet meer) werkt en klinkt veel beter dan die behringer, je houd tenminste ook nog een beetje overzicht en alls zit niet zo opelkaar gepropt.

Die mixwizards zijn cool overigens, lekker klein maar wel volwaardig.

- Geen Aux-returns op de Behringer DDX3216 digitale mixer (nu moet ik voor elke Aux weer 1 of 2 kanalen opofferen);
- Het volatile-geheugen op de Roland MC-202 (oftewel, hij verliest zijn patterns wanneer je hem uitschakelt), terwijl dit wel zat op de andere x0x-jes uit die tijd;
- Het gebrek aan editsliders en -buttons op veel synthesizers van eind jaren '80 / begin jaren '90.

Laatst gewijzigd:
Die steps kon je toch oplossen op een of andere manier?

Filterbank 2 rack met adaptor aansluiting AAN DE VOORKANT..... En die dubbele versie zelfs met 2 adaptor aansluitingen..................

:stupid sorry hoor....

sherman_2x2rack_brison_cold_m.jpg

Origineel geplaatst door Zoidsity
Filterbank 2 rack met adaptor aansluiting AAN DE VOORKANT..... En die dubbele versie zelfs met 2 adaptor aansluitingen..................

haha dat wist ik niet...

wel opmerkelijk inderdaad :)

Origineel geplaatst door fuse
Die steps kon je toch oplossen op een of andere manier?

Nee ik bedoel dat je ook echt steps voelt als je aan een knop draait. Daarbij gaan de parameters die je dan bediend ook in lachwekkend GROTE steps, dat zou wel opgelost kunnen worden in een software update. Heb ik Focusrite ook al over gemaild trouwens. Dus via je controller je EQ of compressor finetunen is simpelweg onmogelijk.

:stupid

kan me iets voorstellen in de trant van:

veel emulaties uit die tijd hadden ook stepped potmeters... en zo zijn er ook daadwerkelijk een aantal...

Origineel geplaatst door Sly Dog
-
- Het gebrek aan editsliders en -buttons op veel synthesizers van eind jaren '80 / begin jaren '90.
Nooit een probleem gevonden. Die dingen zitten meestal alleen in de weg. Ik ben toch niet zo'n knoppen speler en mijn eerste synths hadden ook alleen menu's. Als ik een geluid er echt wil halen ga ik er toch voor zitten en loop door de menu's om het geluid eruit te halen. Het gaat misschien sneller met sliders en knoppen om een basis geluid te krijgen, maar ik ben net zo snel met 1 slider en menu's. Increment en decrement knoppen vind ik ook handig, want ik ben niet handig met fijnafstelling via sliders, :z

Origineel geplaatst door Sly Dog
- Geen Aux-returns op de Behringer DDX3216 digitale mixer (nu moet ik voor elke Aux weer 1 of 2 kanalen opofferen);
(...)

Ik heb mijn fx apparatuur bewust niet op mijn stereo returns (heb ze alle 4 nog vrij) aangesloten, maar op de stereotracks op mijn mixer. Dit omdat dit wat makkelijker door-routeert.

Synths / modules / drumbakken zonder hoofdtelefoonaansluiting vind ik irritant. Zoals (zo maar een voorbeeld) de Microwave XT.

Het komt vaak genoeg voor dat je even met een bepaalde bak wil spelen en dan moet je je mengtafel e.d. weer aanzetten. Als je die al in de buurt hebt...

Verder had een standaard aan/uit knop voor displays wel handig geweest, in verband met de beperkte levensduur.

Origineel geplaatst door Zoidsity

sherman_2x2rack_brison_cold_m.jpg

Is dat erg? Das zo een ding wat van hot naar her in de studio gaat, op de meest rare plekjes gaat staan...dat is misschien best wel handig dan.

KOOIMOEREN !!!

Rot dingen zijn het.
Je kent ze wel, die vierkante dingetjes aan de zijkant van een 19 inch rack ,waar je de schroef in draait.

Je krijgt ze er moelijk in, en je krijgt ze er moeilijk uit.
Meestal wip ik ze er uit met een schroevendraaier.
Maar terwijl je dit doet ,steek je overal in ,inclusief het weke vlees van je hand :(

Ophangen aan de hoogste boom, wie dit ooit uitgevonden heeft ;)

Origineel geplaatst door smackos
Is dat erg? Das zo een ding wat van hot naar her in de studio gaat, op de meest rare plekjes gaat staan...dat is misschien best wel handig dan.

Maak ze dan aan de voor en achterkant. (Een soort bi-filter dan :D)

Met de effecten op de ION hebben ze ook duidelijk de plank misgeslagen.....voegen niets toe, integendeel zelfs. Een paar goede delays's en 2 of 3 verschillende reverbs van redelijke kwaliteit was veel beter geweest.

Zonder overdrijven kan ik stellen dat de effecten op een oude bak als de Roland D-110 zelfs nog veel nuttiger zijn :stupid

Origineel geplaatst door smackos

IK vind dat een probleem. Als ik zo'n ding zou hebben hou ik 'm in m'n studio-rack en wil zo min mogelijk snoeren (en ZEKER stroom/adaptorkabels) in het zicht hebben.
Als 't voor iemand anders handig is, ben ik daar alleen maar blij om: anders is 't helemaaaaal vreemd dat 't zo gemaakt is :D

Meer een grap dan een foutje...

Bij de A&H Xone62 gaat de phones level tot 11!
Voor alle DJ's die hun oren om zeep helpen.

En over die kooimoeren: Heb je hele handige dingen voor!
Hoe veel wil je er hebben???

Origineel geplaatst door Hooihuis
Met de effecten op de ION hebben ze ook duidelijk de plank misgeslagen.....voegen niets toe, integendeel zelfs. Een paar goede delays's en 2 of 3 verschillende reverbs van redelijke kwaliteit was veel beter geweest.

Zonder overdrijven kan ik stellen dat de effecten op een oude bak als de Roland D-110 zelfs nog veel nuttiger zijn :stupid

Denk dat hetzelfde ook voor de Andromeda geldt. Daar is de FX unit ook aan de povere kant.

Back