paypal vraagje

koediman

--<{(OoO)}>--
Sorry voor de n00b vraag maar op de paypal site wordt het niet helemaal duidelijk gemaakt hoe het nou precies in z'n werk gaat.

Ik wil dus een account aanmaken, heb geen creditcard maar zo te zien kan het ook direkt via je bankrekening. Wat ik niet snap is dat ze persee toestemming willen hebben om geld van die rekening af te kunnen halen. Mijn idee was om een bepaald bedrag van m'n rekening op m'n paypal account te storten en vandaar uit verder te handelen. Nu lijkt het erop dat Paypal incasso bevoegdheid nodig heeft en er op die manier betaald gaat worden. Ik heb dus liever niet dat zo'n instantie zomaar vrije toegang heeft tot mijn bankrekening.
Mis ik iets of heb ik ergens een verkeerde afslag op hun site genomen?

Jaja... ik kan ook googlen maar kom daar vooral rabiate anti paypal sites tegen etc. De paypal FAQ zuigt gewoon belachelijk hard (heb je niks aan) en helpdesk hebben ze niet. ;)

Ik weet niet hoe het zit met Nederlandse rekeningen, maar vanuit mijn Belgische bank kan ik in ieder geval geen geld storten op mijn Paypal account. Er is wel een tabblad voorzien daarvoor op de Paypal-site, maar Paypal moet daarvoor eigenlijk telkens individuele akkoorden per bank in elk land gaan afsluiten om dat mogelijk te maken. Je Paypal account heeft immers geen "echt" rekeningnummer (of gironummer noemen jullie dat geloof ik). Da's dan moeilijk om geld op over te schrijven.
Misschien komt dat nog wel in de toekomst maar tot nu kan het dus niet en dus moet Paypal wel het geld dat jij uitgeeft terug recupereren. Vermits zij zelf het doen, en jij wél een rekeningnummer hebt, kunnen zij bij je bank het geld opvragen. Omgekeerd gaat dus niet.

Geen idee, ik vertrouw het gewoon. Ik heb dan wel een creditkaart en die gegevens heb ik dus ooit ingevoerd, nu maar hopen dat paypal niet gekraakt wordt en dan nog, daar zijn ze wel tegen verzekerd denk ik en sowieso is de kans maar klein dat er dan net iets met jouw kaart wordt betaald aangezien een kraker ineens de beschikking heeft over vele duizenden creditkaart gegevens. En dat is dan al snel wereldnieuws en laat je je kaart gewoon blokkeren.
Als er ongevraagd iets van je bankrekening wordt afgeschreven, kan je dat wel weer ongedaan maken.

Origineel geplaatst door hermax
Je Paypal account heeft immers geen "echt" rekeningnummer (of gironummer noemen jullie dat geloof ik). Da's dan moeilijk om geld op over te schrijven.

Je schrijft ook niet over naar een paypal rekening, maar naar een bank, met een betaalkenmerk. Vervolgens wordt het dan weer naar je paypal rekening overgeboekt. Vandaar dat de procedure ook niet zo snel is.

Origineel geplaatst door mc_kwok
Je schrijft ook niet over naar een paypal rekening, maar naar een bank, met een betaalkenmerk. Vervolgens wordt het dan weer naar je paypal rekening overgeboekt. Vandaar dat de procedure ook niet zo snel is.

Kijk, dit krijg ik te zien op mijn Paypal account:

Attachments

• untitled.jpg
    untitled.jpg
    94,3 KB · Bekeken: 85
Back