american producers / kennis, theorie en techniek

JohnDoe5

Gedeactiveerd account
Hallo allemaal daar ben ik weer :okdan: Ditmaal een serieuze discussie..

Ik vroeg mezelf het volgende af:

Je ziet regelmatig steeds meer artiesten anex producers (vooral in de VS) die een muziekstudio hebben. Van grote sterren
tot kleinere sterren.

Van Top producers tot de wat kleinere... Nu zie je regelmatig Top-producers ala Neptunes (en hier wil ik het nog wel van geloven) maar ook mannen als 50 cent,snoop dogg die ineens gaan produceren. Je ziet ze druk in de weer achter grote Neve mixings consoles met tientallen kanalen en nog veel meer...

Nu is mijn vraag; hoever reikt de kennis van deze mannen wat betreft de technische kant van produceren. Hiermee bedoel ik: weet 50 cent,Pharrel Williams,Snoop Dogg, Justin Timberlake e.v.a hoe ze alles moeten aansluiten,routen,zowel software als hardware matig als binnen een sequencer software-based? Weten deze mannen hoe het allemaal werkt? Midi,routen,DAW en weet ik veel meer?

Zijn hun erbij wanneer alles wordt aangesloten en gerout binnen hun DAW? Wordt dit allemaal gedaan, gaan ze zitten en kunnen ze vrijwel meteen beginnen?

Wat denken en vinden jullie..?

:mexico:

Word in scene gezet voor O.A de clipzzzzz. Voorderest is het meer stoerdoenerij

vraag het Esmee Denters, die kent Justin? Email op haar site.

Maarreh, denk niet dat ze wel eens een manual van een neve gelezen hebben.

Origineel geplaatst door major-hostage
Word in scene gezet voor O.A de clipzzzzz. Voorderest is het meer stoerdoenerij

Zal best waar zijn in sommige gevallen ja ... 8o)

Nu is mijn vraag; hoever reikt de kennis van deze mannen wat betreft de technische kant van produceren. Hiermee bedoel ik: weet 50 cent,Pharrel Williams,Snoop Dogg, Justin Timberlake e.v.a hoe ze alles moeten aansluiten,routen,zowel software als hardware matig als binnen een sequencer software-based? Weten deze mannen hoe het allemaal werkt? Midi,routen,DAW en weet ik veel meer?

Wat denk je zelf :D

Die gasten kunnen niet eens lezen of tot 10 tellen

Wat als ik nu ook eens in die categorie val...? Muzikaal gezien voldoende ambitie,capabel om goede orginele muziekstukken te compeneren. Leuke harmonien en leuke melodien te verzinnen... alleen geen (voldoende) kennis heb op het gebied van aansluiten, routen, de technische kant van de studio zeg maar :( wat dan :D

Waarom wil je het weten? Of wil je lekker verkneukelen over hoe dom die artiesten zijn die bakken vol met geld binnen harken?

Origineel geplaatst door fuse
Waarom wil je het weten? Of wil je lekker verkneukelen over hoe dom die artiesten zijn die bakken vol met geld binnen harken?

Op zich komen dit soort heren niet altijd even intelligent over als je luistert wat voor teksten te schreeuwen. Maar zoals je al zegt, ze harken bakken geld binnen dus uitgekookt zijn ze op zijn minst vind ik :)

...of er is gewoon meer volk daar dat dergelijke platen koopt. :D

Vroegah, in de Ouwe School tijd, had je vaak hippe rappers met allemaal stoere dingen om zich heen...zoals Panters, grote flessen met dure drank, ENORME mobiele telefoons (LL Koele J bijv.) en ook lui die over enorme mengtafels e.d. hangen, vooral met hun bling of ENORME opnaai-patch op de trui duidelijk zichtbaar en OP de mengtafel in kwestie gedrapeerd.

Iedere kleuter weet dan: "kijk hem eens stoer zijn zeg..." :doei:

Er zal niet veel verandert zijn sindsdien denk ik.

Van Mike Oldfield, Jarre en Vangelis is bekend dat zij studio-engineers hebben. Die zullen wel alle onder-tafel-kruip-om-die-verrekte-kabel-om-te-pluggen-voor-die-rare-kerel-met-die-maffe-muziek-maar-ja-werk-is-werk-en-de-huur-mot-ook-gewoon-betaald- activiteiten doen. Neem ik aan.

Origineel geplaatst door Tukker
(...)

Van Mike Oldfield, Jarre en Vangelis is bekend dat zij studio-engineers hebben. Die zullen wel alle onder-tafel-kruip-om-die-verrekte-kabel-om-te-pluggen-voor-die-rare-kerel-met-die-maffe-muziek-maar-ja-werk-is-werk-en-de-huur-mot-ook-gewoon-betaald- activiteiten doen. Neem ik aan.

Hehe, leuk verwoord :)

Maar studioengineers van zulke producers hebben denk ik eerder een hypotheek dan huur :D

Waar ik heen wil is heel simpel..........:

Wat nu als je talent hebt om leuke platen te maken, muziekaal voldoende/genoeg onderlegt bent. Voldoende mooie muzikale ideeen hebt...

Gewoon lekker van alles kunt en wilt opnemen met samples,melodien,inspelen binnen je setup etc... Alleen helemaal geen kaas hebt gegeten van dingen binnen je studio routen,aansluiten,verbinden zowel software als hardware-matig, om het simpele feit dat de technische kant gewoon botweg je pet te boven gaat...

Wat dan..?

:W :peukie:

Origineel geplaatst door jaccis

Wat nu als je talent hebt om leuke platen te maken, muziekaal voldoende/genoeg onderlegt bent. Voldoende mooie muzikale ideeen hebt...

Gewoon lekker van alles kunt en wilt opnemen met samples,melodien,inspelen binnen je setup etc... Alleen helemaal geen kaas hebt gegeten van dingen binnen je studio routen,aansluiten,verbinden zowel software als hardware-matig, om het simpele feit dat de technische kant gewoon botweg je pet te boven gaat...

Wat dan..?

Dan ben jij de schrijver en is je engineer de pen. Ofzo.

Origineel geplaatst door djrazor

Maar studioengineers van zulke producers hebben denk ik eerder een hypotheek dan huur :D

Nee? Ik denk dat Jarre, Oldfield en Vangelis echte slavendrijvers zijn. :duivels:

Dan zul je of iemand moeten vinden die gek genoeg is om voor jou de engineer / producer te willen uithangen (misschien als je hem/haar gouden bergen belooft als je beroemd wordt? ;)) of je zult toch zelf eens aan de slag moeten, zo moeilijk is het nou ook allemaal niet en met het synthforum (en teh intarwebs in het algemeen) kun je vrij snel de basis en beyond oppikken...

Origineel geplaatst door jaccis

Wat dan..?

Trouwens... Net even lopen zoeken in de history, maar het is in mijn opinie vrij onvoorstelbaar dat topicstarter na 3 jaar nog steeds dit soort "treaths" post. :erm:

Al succes geboekt met één van je commerciële richtingen voor de Europese / Aziatische markt? ;)

koop een memorecordertje, zing al je ideeen in en ga daarna bij iedereen die muziek kan maken langs om te vragen of ze er wat in zien om dit voor je te doen. tegen betaling zijn er vast wel wat mensen die iets voor je willen uitwerken.
:confused:

Origineel geplaatst door smackos
Wat denk je zelf :D

Die gasten kunnen niet eens lezen of tot 10 tellen

50 Cent ken tot 50 tellen hoor!

Back