vst met laag cpu verbruik

jeetn

Stamgast
IK ben dus op zoek naar een toch dik klinkende vst met laag cpu verbruik?!

Ik draai fm8 en z3ta+ en deze gebruiken iets teveel naar mijn zin....Ze klinken dan ook wel vet.

Ik zoek dus in de richting van z3ta+ of iets met virus kwaliteit als dat kan.

Is Predator van Rop Papen misschien iets voor je?

Als FM8 al teveel gebruikt weet ik het niet, die bleef hier heel erg braaf.

Waldorf PPG Wave 2.V is errug zunig, maar klinkt weer niet zoals jij wil.

Xhip misschien een optie? Kost ook nog weinig ook; wel zelf je effecten eraan kitten en presets mag je ook helemaal van scratch bouwen. Doet wel een aardige superzaag.

JA fm8 vind ik soms wel veel cpu gebruiken....Niet altijd natuurlijk.

Is de ganse rob papen reeks zuinig?

Als je nou je softies freezt als het 'af' is heb je weer genoeg CPU voor andere shiznit over. :eureka:

native Instruments Pro 53

Origineel geplaatst door fuse
Als je nou je softies freezt als het 'af' is heb je weer genoeg CPU voor andere shiznit over. :eureka:

Kben niet zo goed in al die termen....Kan u zichzelf wat verklaren?

Het kan de ideale oplossing zijn......

Origineel geplaatst door jeetn
Kben niet zo goed in al die termen....Kan u zichzelf wat verklaren?

Het kan de ideale oplossing zijn......

Als je een degelijke sequencer gebruikt (Cubase, Logic, weet niet welke andere dit nog ondersteunen) kan je de output van je vst's omzetten naar audio. Dit proces noemt men 'freezen'. Voordeel is dat je sequencer enkel nog je audiotrack moet afspelen ipv dat de vsti alles realtime moet berekenen wat bijgevolg je cpu weer vrijmaakt. Nadeel is dat je natuurlijk niet langer de parameters van de vst verder kan tweaken, daarom de opmerking 'als het af is'.

OK

FReezen is opgenomen in mijn termenboek.

Ik werk met fruityloops xxl dus ik weet niet of dit zal lukken.Ik zie wel.

Alvast bedankt

fm 7...
waldorf attack ,
fabfilter twin
novation v station
hangt natuurlijik ook af hoeveel unison voices je gebruikt ;;;de fm7 is toch al een 6 tal jaren oud maar kan nog behoorlijk wat cpu vreten als je veel unison voices gebruikt ....dit geldt uiteraard voor elke plugin

Nederlandse waar: Sylenth1

Nederlandse waar: Sylenth1

Sylenth1 - Vet!! met weinig CPU-gebruik (maar wel retestrak in het hoog en laag) :W

(en met volledig Nederlandstalige handleiding!)

Ik vond Z3ta altijd wel vriendelijk voor de CPU........

Maar ik denk dat de tip voor de Rob Papen pluggies niet zo'n slechte is. Je hebt in ieder geval iets dat richting de Virus gaat.

En mogelijk dat VAZ Modular iets voor je is? Hoewel ik niet precies weet wat die aan CPU slurpt. Wel leuke VSTi vinnik....

Back