Epische Drums

Idioteque

This is the Gloaming
Hallo allemaal,
Ik wou even een topic openen waarin iedereen wat tips, ideeën of samples van/voor epische drums kan plaatsen. Ik heb het nu over epische drums zoals die in de muziek van Sigur Rós, Mono enz.

Ik heb al wat handige info hier gevonden, zoals de tip om onder je akoestische drums wat electronische drums te stoppen en ze te mixxen dmv de envelope. Ook stond er op het forum een geweldige link naar een artikel van SOS over Sigur Rós, hier te vinden.

Nog meer mensen hier met mooie samples of tips?

Hmm, opzich goeie vraag :P

Wat ik met epische drums bedoel zijn drums die zwaar en ruim klinken, iets wat je bij Sigur Rós heel erg hoort. Snares en kicks die als mokerslagen neerkomen. Vaak doen de dit soort drums me een beetje orkestraal aan, pauken enzo.

Hoop dat dit wat duidelijker is :)

Origineel geplaatst door Idioteque

Wat ik met epische drums bedoel zijn drums die zwaar en ruim klinken, iets wat je bij Sigur Rós heel erg hoort. Snares en kicks die als mokerslagen neerkomen. Vaak doen de dit soort drums me een beetje orkestraal aan, pauken enzo.

Al iets duidelijker ja. :D
Als je die sound wil ga dan vooral niet teveel (plat) compressen, layering zal het vaak goed doen idd, besteed veel aandacht aan goed basismateriaal (samples), en maak het af met een lekkere heavy (spring)reverb. Dan denk ik dat je al een heel eind komt.

:peukie:

Dus niet teveel compressen, ok. Maar 1 van de dingen die mij opvalt als ik naar bijv. Sigur Rós luister is dat het geheel juist helemaal platgecompressed is, bijna als een soort limiter ( brickwall compressie heet dit toch?).

1) sigur ros gebruikt pauken, aangezien ze ook cello, viool in hun muziek verwerken
2) sigur ros sampled een bassdrum, pitched naar onder. reverb. door de vergruismachines. compressie!

niet zo moeilijk dus. :)

Dus niet teveel compressen, ok. Maar 1 van de dingen die mij opvalt als ik naar bijv. Sigur Rós luister is dat het geheel juist helemaal platgecompressed is, bijna als een soort limiter ( brickwall compressie heet dit toch?).

Ik heb nog nooit naar Sigur Ros geluisterd. :mega:

Ik heb nog nooit naar Sigur Ros geluisterd. :mega:

Ik kan het je ten zeerste aanbevelen, echt engelenmuziek :)

2) sigur ros sampled een bassdrum, pitched naar onder. reverb. door de vergruismachines. compressie!

Dat ga ik eens uitproberen! Doen ze dit ook met hun snares? Omlaag pitchen enzo?

Ik kan het je ten zeerste aanbevelen, echt engelenmuziek :)

Dat ga ik eens uitproberen! Doen ze dit ook met hun snares? Omlaag pitchen enzo?

Het was maar een van de vele mogelijkheden die sigur ros zou kunnen hebben gebruikt, je kunt dus op meerdere manieren dat geluid krijgen. Het is vooral van allerlei effecten (vooral reverb) over de drums gooien.

Back