M-audio midisport8*8 of ESI M8U ???

BIAM

.
Ik wil voor mijn studio een 8i/8o midi interface aanschaffen
die ook als standalone midipatch te gebruiken is.
De ESI is bijna de helft goedkoper...
De midisport is mij door iemand afgeraden i.v.m. usb problemen.
Kan iemand mij advies geven?

Ik heb nou juist weer slechte ervaringen met m'n ESI interface.
Als ik daarbij de ESI drivers gebruik dan is ie af en toe de interface opeens kwijt.

Bij m'n m-audio midisport heb ik daar nooit problemen mee gehad.

De ESI valt af, standalone teveel beperkingen.
Zijn er meer alternatieven??

Dat hangt er denk ik vanaf hoe groot je budget is.

Ik heb zelf ook een MOTU midi express 128 welke zo'n 300 euro was, deze is alleen niet als stand alone patchbay te gebruiken.
Toen ik eerder dit jaar op zoek was naar een andere midi interface kwam ik er achter dat er niet veel zijn met 8 in/out welke als stand alone patchbay te gebruiken zijn.
Waarschijnlijk komt dit door de trend om alles met software te doen en zijn de mensen die hardware gebruiken een uitstervend ras.

Ik heb nl een roland a-880 en een akai me30p2 gekocht om samen met de esi m4u te gebruiken,
alleen wil ik iets meer flexibiliteit.
Als ik het goed begrijp heeft de Midisport 8*8 als patchbay de mogelijkheid om meerdere inputs te mergen naar 1/meer outputs.
bv:
1-->1,2,3,4
2-->1,2,3,4,5,6
3-->1,2,5,6,7,8
enz...
Dat is precies wat ik zoek.
Heeft de edirol um-220 dit ook?

Origineel geplaatst door BIAM
Ik heb nl een roland a-880 en een akai me30p2 gekocht om samen met de esi m4u te gebruiken,
alleen wil ik iets meer flexibiliteit.
Als ik het goed begrijp heeft de Midisport 8*8 als patchbay de mogelijkheid om meerdere inputs te mergen naar 1/meer outputs.
bv:
1-->1,2,3,4
2-->1,2,3,4,5,6
3-->1,2,5,6,7,8
enz...
Dat is precies wat ik zoek.
Heeft de edirol um-220 dit ook?
um 220 bestaat dat
de 550 en de 880 wel
specs idem aan een roland maar dan meer functies en USB

Re: M-audio midisport8*8 of ESI M8U ???

De midisport is mij door iemand afgeraden i.v.m. usb problemen.
Klinkt als een gevalletje 'oude firmware'.

Er is een serie MidiSport interfaces geweest die nogal kieskeurig was mbt. chipsets. Op de ene computer werkt het vlekkeloos op de ander lukt het niet eens om de drivers te installeren. In zo'n geval zit er niets anders op dan met de interface bij een M-Audio dealer langsgaan. Waarschijnlijk moet de interface worden opgestuurd voor modificatie.

Mijn 8x8s heeft deze problemen ook gehad. Met de nieuwe software werkt het allemaal perfect. De upgrade zelf was gratis, alleen de verzendkosten heb ik moeten betalen.

Bedankt voor de info.
Het wordt de m-audio midisport 8*8. :)
Is ie nog ergens goedkoper dan 299 euri?

Ik heb uiteindelijk ook gekozen voor de midisport 8x8/s, ik heb het 2e hands voor 125 euro gekocht en nul komma niks problemen ermee gehad. Ik heb over het algemeen alleen maar goede ervaringen met spullen van m-audio.

Idd;{ , de midisport 8*8s wordt al een jaar niet meer gemaakt en een alternatief in een motu ..... van bijna 500 euri incl.
Dat is meer dan ik er voor wil uitgeven.
Dat wordt idd zoeken naar een 2ehands.
Tussentijds doe ik het met de esi m4u,a880,me30pII.
Thanx for info!

een alternatief in een motu ..... van bijna 500 euri incl.
Tip:
De Motu 'MIDI Express XT' is voor rond de 350 euro nieuw in Duitsland te halen (8x in en out, merger, patchbay, enz...). Onder andere bij Thomann, Music store Köln en Musik Produktiv.

Bedankt voor de tip, de motu express xt is besteld:)
500 of 330, dat scheelt iets..

Ik heb er lang op moeten wachten, maar het is het wachten waard.
Doordat de midiexpressXT niet meer leverbaar is heeft THOMANN mij de timepiece geleverd.
(zonder bijbetalingen)

Lang leven thomann:)

Werkt als een trein, ben helemaal happy:>:>

Back