Mac specificatie thread + geluidskaarten deel II

Hallo allemaal,

Ik heb sinds dinsdag een mac pro 2.66 GHZ Quad Xeon (eind 2006) gekocht.

Nu wilde ik mijn oude geluidskaart er op gebruiken (Delta 1010 pci)
Maar toen ik deze erin wilde zetten paste deze niet in het pci slot..:erm:

Is het mogelijk dat ik een andere pci kaart kan kopen voor mijn delta1010?

of moet ik aan een andere geluidskaart geloven..

Ik heb al wel zitten kijken naar een motu geluidskaart, maar wat is dan sneller pci, firewire of usb?
en kom ik met een pci kaart niet weer voor het zelde probleem te staan.. dat de pci kaart niet past..

apple gebruikt al eeuwen geen pci meer,
t 'is zelfs zo dat er geen drivers voor de delta1010 zijn voor Intel macs.

firewire lijkt me de handigste oplossing, kijk even naar motu bvb.
als je echt (heel) veel kanalen nodig hebt kan je beter kijken voor een kaart.

Heb mijn delta verkocht.

ik ga morgen voor een nieuwe motu firewire ultra lite of een 828 mk3
is hier een lage latency mee te krijgen (mac pro) rond de 6 miliseconden of lager?

heb een rme ff400 ( er staat een ff800 op het forum tekoop dacht ik). daar kan ik wel tot zo'n latency's komen zonder problemen

Nu ik al zo lang op een MacTablet zit te wachten en Apple er maar steeds niet mee komt ben ik het wachten zat

Van de week kwam ik deze video tegen op youtube

Heb ff rond gekeken en voor rond de €300/400,- euro zou je al een nieuwe 15inch touchscreen kunnen kopen
Nadeel is wel dat je de resolutie zo laag mogelijk moet houden anders druk je op 6 dingen tegelijk

Draai sinds kort met mijn nieuwe config;

- Imac 3.06 4GB 24 inch
- Apogee Duet
- Logic 8

Had hiervoor een Dual 2 Ghz Powermac ik verbaas me erover hoeveel sneller de imac is ten opzichte van mijn oude config.

Nu ik al zo lang op een MacTablet zit te wachten en Apple er maar steeds niet mee komt ben ik het wachten zat

Van de week kwam ik deze video tegen op youtube http://nl.youtube.com/watch?v=-59BxTuHFio

Heb ff rond gekeken en voor rond de €300/400,- euro zou je al een nieuwe 15inch touchscreen kunnen kopen
Nadeel is wel dat je de resolutie zo laag mogelijk moet houden anders druk je op 6 dingen tegelijk

Heb de jongeman gemailt en reply terug gekregen

Hij heeft een artikel geschreven wat binnenkort in een blad uitkomt
Tot die tijd moesten we nog ff geduld hebben van hem
daarna heeft hij mss tijd om nog het 1 en ander uit te leggen waar mensen vragen bij hebben
Tegen die tijd zal hij weer contact met mij opnemen en zal ik daar uiteraard verslag van doen :)

Heb de jongeman gemailt en reply terug gekregen

Hij heeft een artikel geschreven wat binnenkort in een blad uitkomt
Tot die tijd moesten we nog ff geduld hebben van hem
daarna heeft hij mss tijd om nog het 1 en ander uit te leggen waar mensen vragen bij hebben
Tegen die tijd zal hij weer contact met mij opnemen en zal ik daar uiteraard verslag van doen :)

deze is ok tof:
http://www.wacom-europe.com/index2.asp?pid=90&lang=nl

Raak me pennen altijd kwijt dus dit lijkt me geen goed idee :P
Tevens zijn die wacom cintiq's erg duur

da's met een mactablet niet het geval dan?

ja ze zijn duur, maar wel cool als je op je scherm met je pen kan tekenen...
of anders gezegd, op je tablet het beeld kan zien

da's met een mactablet niet het geval dan?

ja ze zijn duur, maar wel cool als je op je scherm met je pen kan tekenen...
of anders gezegd, op je tablet het beeld kan zien

Ik ga ervan uit dat de mactablet wel meer is dan een schermpje met touchscreen
De mactablet zal meer een laptop zonder toetsen en dvd drive worden

Werken met een pen is onhandig tenzij je aan het tekenen bent
Als je met audio bezig bent betekent het dat je continu je pen moet neerleggen om vervolgens weer te gaan zoeken waar je die pen gelaten hebt

Met een touchscreen voor de vingers kun je veel sneller doen wat je wil doen namelijk de snelheid erin houden

Apple heeft stilletjes de Macbook (witte versie) geupdate met een nieuwe videokaart (om klaar te maken voor leopard snow)

Gentlepeople,

hora est: ik heb me gekieteld met een Apple MacBook Pro.
Een voor mijn gevoel mooie aanbieding bij de boeven van Mediamarkt.
Net niet het nieuwste model, maar daar kan ik wel mee leven.
Nu wil ik dit fijne apparaat in gaan zetten als sequencer.
De laatste keer dat ik zoiets fanatiek deed was een hele tijd geleden, op mijn Atari, met Steinberg Pro 24 (of zo, als ik het me nog goed herinner).
Daarna heb ik alleen nog maar lekker op mijn toetsenbordjes gespeeld, zonder ook maar een sequencer in de buurt. Sterker nog: zonder ook maar één midi-snoer.

Maar: die tijd is voorbij. Ik wil niet alleen als toetsenist in de band spelen, maar ook maar weer eens het zelf in elkaar knutselen van complete nummers oppakken. Het doel is vrij simpel: ik wil een spoor of 24 aan midi-kanalen kunnen opnemen, en bij voorkeur met niet of nauwelijks latency.
Leuk als er ook audio opgenomen kan worden, maar nodig is het niet.
Ik zie voor 199 euro Logic Express 8 te koop. Zou dit aansluiten bij mijn wensen ?
En: is er voor max 200 nog meer bruikbaars te koop ?
En nog wat: er zit een Firewire 400 en 800 port op, en uiteraard de USB poorten.
Valt er nog een advies te geven over een betaalbare en bruikbare interface ?

Bij voorbaat dank voor jullie adviezen.
Peter

lastig hoor , de een heeft meer analoge in/outs, de ander adat.
ben zelf een beetje teleurgesteld in tc , sinds problemen met m'n m-one, dus ook niet echt heel objectief,

Beste SF,

Ik zou graag ProTools willen draaien op mijn mac. Ik ben opzoek naar een draagbaar systeem met midi, audio inputs en fantom.

Ik kom deze systemen tegen:
Digidesign M box 2 Pro (firewire) € 649
Digidesign M box 2 (usb) € 399
M Audio ProFire 610 (firewire) € 345

De firewire versie van de M box is aanzienlijk duurder dan de usb versie. Het heeft dan ook wat meer ingangen. Maar is het que snelheid en stabiliteit een overweging tov de usb variant?
Of doet de M audio qua kwaliteit niet onder aan dat van de mbox? want in prijs is het een stuk voordeliger. Ik neem aan dat protools gewoon hetzelfde is.

en de apple store is down

nieuwe updates zijn onderweg :peukie:

er gaat ook een gerucht rond dat Logic 9 er vrij snel aan zit te komen

Back