Mac specificatie thread + geluidskaarten deel II

FIREWIRE IS BACK!

de alu macbook heet nu macbook pro en heeft firewire 800 :halleluja:halleluja

Attachments

• mbpro.jpg
    mbpro.jpg
    28,9 KB · Bekeken: 130
FIREWIRE IS BACK!

de alu macbook heet nu macbook pro en heeft firewire 800 :halleluja:halleluja
M.a.w. je bedoelt dat ze gewoon de MacBook lijn hebben afgeschaft. De Pro heeft altijd FW gehad...

Volgende punt: is dit slim? Nee. Noem de lijn gewoon MacBook en schaf de Pro af. Wat is er Pro aan een MacBook Pro als er geen MacBook is?

Let op: op sommige MacBook Pro's is de express-card gesneuveld ten faveure van een SD-cardreader. Alleen de 17 inch Pro heeft nog beide.

De hoeveelheid en werkbaarheid van de USB-poorten blijf ik erg schraal vinden. Anno 2009 moet je toch een laptop op de markt kunnen zetten met voldoende USB2.0-poorten met bijbehorende voltages (bij de duurste Pro zijn er drie aanwezig, maar levert er één te weinig sap om er bijvoorbeeld een externe Hdd aan te hangen).

is de firewire chipset oke , of levert deze ook problemen op met rme-produkten?
verder wel fijn , en niet zo duur. da's toch pro

is de firewire chipset oke , of levert deze ook problemen op met rme-produkten?
verder wel fijn , en niet zo duur. da's toch pro
Bij Mac z.g.a.n. firewire problemen geweest want het hele firewire protocol is totaal anders geimplementeerd in Mac / OSX

Bij Mac z.g.a.n. firewire problemen geweest want het hele firewire protocol is totaal anders geimplementeerd in Mac / OSX

zo goed als nieuw???

Pfff. Weer zo'n opgeblazen, vrijwel inhoudsloze aankondiging van Apple.
Dat hernoemen naar MBP snap ik niet. Waarom deden ze dat niet direct bij de lancering van de Alu MacBooks.
Maar FireWire is niet onbelangrijk!
Als mijn BlackBook sneuvelt... Dan moet ik gaan sparen :).

die SD slot is echt kut. ok, fotografen zullen er wat aan hebben maar verder is het echt maar een consumer gadget (wat je tegenwoordig op zowat alle pc laptops hebt). geef mij maar n express card slot waar ik tenminste extra firewire, usb of e-sata poorten mee kan krijgen. of een uad express card kan inprikken...

dat je dat op n macbook doet, prima. maar niet in de "pro".

M.a.w. je bedoelt dat ze gewoon de MacBook lijn hebben afgeschaft. De Pro heeft altijd FW gehad...

Volgende punt: is dit slim? Nee. Noem de lijn gewoon MacBook en schaf de Pro af. Wat is er Pro aan een MacBook Pro als er geen MacBook is?

onzin.. de gewone witte macbook met fw400 bestaat nog steeds

Anno 2009 moet je toch een laptop op de markt kunnen zetten met voldoende USB2.0-poorten met bijbehorende voltages (bij de duurste Pro zijn er drie aanwezig, maar levert er één te weinig sap om er bijvoorbeeld een externe Hdd aan te hangen).
wat is 1 poort zonder genoeg power nu? daar sluit je toch gewoon iets onintressant op aan.
wie hangt er 3 externe schijven zonder stroom aan zijn mac?
beetje raar argument.. er bestaan compacte hubs genoeg

ook onzin.
Er zijn ook macs met een slechte FW chips.
Google maar even op Apple+Agere chipset.
toch ligt het probleem imo grotendeels bij RME aangezien MOTU hier geen last van heeft zover ik weet.

En dat van die SD cards, logische vooruitgang: Digitale foto en videocameras zijn alomtegenwoordig, en ipv firewire hebben die eerder SD cards..

wat is 1 poort zonder genoeg power nu? daar sluit je toch gewoon iets onintressant op aan.
wie hangt er 3 externe schijven zonder stroom aan zijn mac?
beetje raar argument.. er bestaan compacte hubs genoeg
wat zit je apple nu te verdedigen? usb poorten moeten gewoon met alle usb apparaten werken! en zeker op zo n dure bak als n macbook pro. ik heb dus een keer op t podium gestaan met een midi controller die niet bleek te werken terwijl die t thuis gewoon deed. heb de set moeten improviseren met de trackpad. méga-kut. bleek het aan die fokking usb poort te liggen want met een powered usb-hub ertussen werkt de controller gewoon (en zo was t ie thuis ingeplugd). dankjewel apple.

ik ben een groot aanhanger van apple maar dit zijn wel héle grote steken die ze laten vallen, net als eerder het weglaten van firewire en nu van de express card slots.

@divi
volgens mij doen ze dit voor een goede reden. al eens zo'n laptop binnenin gezien?

anyway, die SD cards.. mja toch wel een handig opslagmedium, vraag me af wat de max. snelheid daarvan is!
de grootte van die dingen is enorm toegenomen tegenwoordig.

Oja en ik heb de gewoonte toestellen nooit via usb te poweren als je er een adapter kan op aansluiten, instabiliteit vermijden waar mogelijk. Firewire is een ander verhaal wel..

Toch ligt het probleem imo grotendeels bij RME aangezien MOTU hier geen last van heeft zover ik weet.

Wat een lompe opmerking zeg. :stupid Als Apple audio net zo serieus zou nemen als een company als RME zouden de macbookjes anno nu wel iets anders ge-spec'd zijn, of niet?

Het is gewoon erg jammer voor ons, maar helaas worden tegenwoordig macbooks zo gemaakt dat ze het vooral goed moeten doen als wlan gadget tijdens een bezoekje aan de Starbucks ofzo ipv dat het een stabiele audio oplossing is op een podium. Wake up.

Back