Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
M.a.w. je bedoelt dat ze gewoon de MacBook lijn hebben afgeschaft. De Pro heeft altijd FW gehad...FIREWIRE IS BACK!
de alu macbook heet nu macbook pro en heeft firewire 800![]()
Bij Mac z.g.a.n. firewire problemen geweest want het hele firewire protocol is totaal anders geimplementeerd in Mac / OSXis de firewire chipset oke , of levert deze ook problemen op met rme-produkten?
verder wel fijn , en niet zo duur. da's toch pro
Bij Mac z.g.a.n. firewire problemen geweest want het hele firewire protocol is totaal anders geimplementeerd in Mac / OSX
zo goed als nieuw???
.en deze 2 dan a.j.b.w.i.b. en k.k.d.w.d.Was m'n eigen creatieve variatie op Zo Goed Als Nooit hahaha (Ja, ik zit nu met een mok koffie...was/is nodig!)
kijken wie het weeten deze 2 dan a.j.b.w.i.b. en k.k.d.w.d.kijken wie het weet
M.a.w. je bedoelt dat ze gewoon de MacBook lijn hebben afgeschaft. De Pro heeft altijd FW gehad...
Volgende punt: is dit slim? Nee. Noem de lijn gewoon MacBook en schaf de Pro af. Wat is er Pro aan een MacBook Pro als er geen MacBook is?
wat is 1 poort zonder genoeg power nu? daar sluit je toch gewoon iets onintressant op aan.Anno 2009 moet je toch een laptop op de markt kunnen zetten met voldoende USB2.0-poorten met bijbehorende voltages (bij de duurste Pro zijn er drie aanwezig, maar levert er één te weinig sap om er bijvoorbeeld een externe Hdd aan te hangen).
Bij Mac z.g.a.n. firewire problemen geweest want het hele firewire protocol is totaal anders geimplementeerd in Mac / OSX
Als je begrijpt wat ik bedoel
(en die andere weet ik niet)

wat zit je apple nu te verdedigen? usb poorten moeten gewoon met alle usb apparaten werken! en zeker op zo n dure bak als n macbook pro. ik heb dus een keer op t podium gestaan met een midi controller die niet bleek te werken terwijl die t thuis gewoon deed. heb de set moeten improviseren met de trackpad. méga-kut. bleek het aan die fokking usb poort te liggen want met een powered usb-hub ertussen werkt de controller gewoon (en zo was t ie thuis ingeplugd). dankjewel apple.wat is 1 poort zonder genoeg power nu? daar sluit je toch gewoon iets onintressant op aan.
wie hangt er 3 externe schijven zonder stroom aan zijn mac?
beetje raar argument.. er bestaan compacte hubs genoeg
@divi
Oja en ik heb de gewoonte toestellen nooit via usb te poweren als je er een adapter kan op aansluiten, instabiliteit vermijden waar mogelijk.
Toch ligt het probleem imo grotendeels bij RME aangezien MOTU hier geen last van heeft zover ik weet.
Als Apple audio net zo serieus zou nemen als een company als RME zouden de macbookjes anno nu wel iets anders ge-spec'd zijn, of niet?