Mac specificatie thread + geluidskaarten deel II

Ja dat is misschien wel waar. Dat was mijn eerste analoge bak. Blijft een vet ding. Ik vind het altijd fijn dat ie zo karakterestiek blijft klinken.
Gebruik hem helaas alleen nog maar in de studio omdat ik in mijn nieuwe huis niet zo veel ruimte heb voor veel synths. Heb een junotje en een nord electro hier.

Het is een vet instrument..en die Minikorg 700 ook!!!..Mocht je hem willen verkopen (de ARP) dan ben ik geinteresseerd- Ik betaal een goede prijs!

Hey luitjes,

Ik moet voor mijn school (conservatorium) een macbook aanschaffen.

Ik wil de goedkoopst mogelijke. Er moet logic op kunnen draaien en dat is het zo'n beetje.

Wat raden jullie me aan?

Ik ben een beetje arm.

Groetjes Jelte

Bericht door een moderator:
Thread van Prosolist hier toegevoegd.

Waarom moet je een MacBook aanschaffen? Omdat je per sé Logic wilt draaien?
Als je arm bent is een Windows-laptop een stukje goedkoper....

Ik heb deze vraag ook op tweakers gesteld, maar omdat dit forum natuurlijk gericht is op music production stel ik hem hier ook nog even.

Ik overweeg de aanschaf van een MBP 17".
Op dit moment werk ik op een PC met een intel Q9550 met 2GB ram.
Opzich ben ik hier best tevrede over maar wil graag mobiel zijn.
Hoe zijn de prestaties van de MBP vs een Q9550?

Ik werk oa met Live 8, Cubase 5 en NI Komplete 5 icm nog wat hardware synths.

Een goede werkende setup, waar ik de afgelopen jaren veel plezier van heb gehad en betaalbaar is, is een Mac G5 2.5 Dual Processor, 4.5 GB ram, Mackie Onyx (400F) en Ableton Live (7/8).

Ook de Delta 1010LT werkte als interface superieur in de G5.

Ter informatie.

ik zit ook te denken aan een mac, hoeft geen latop te zijn...
ik vind die 27"icam wel interessant maar duocorre 3 ghz wel genoeg cpu?
ik wil dan ook logic gaan gebruiken....
of zal de goedkoopste mac pro qcore 2,66 ghz snel genoeg zijn...

ik denk het zelf wel, heb nu een pc met q6600

ik zit ook te denken aan een mac, hoeft geen latop te zijn...
ik vind die 27"icam wel interessant maar duocorre 3 ghz wel genoeg cpu?
ik wil dan ook logic gaan gebruiken....
of zal de goedkoopste mac pro qcore 2,66 ghz snel genoeg zijn...

ik denk het zelf wel, heb nu een pc met q6600

Een Mac Pro koop je alleen wanneer je extra pci-e kaarten wil gebruiken
zoals bijvoorbeeld extra videokaarten, of een uad/deunde.
Of wanneer 16GB RAM niet meer genoeg voor je is (wat mij sterk het geval lijkt)

Gebruik je dat allemaal niet (of via usb/firewire) dan heeft het niet echt veel nut om ene Mac Pro aan te schaffen.

Imac 27 inch (gister nog 100,- korting) met 3.06 is meer dan voldoende daarnaast wordt het standaard geleverd met 4GB extra snel RAM (uit te breiden tot 8/16gb wat meer dan voldoende moet zijn)

Eventueel is er ook nog een I5 of I7 imac met Quadcore voor een €300,- extra. De 1 vind dat nodig de ander niet.
Voor prive gebruik heb ik een Imac 3.06ghz (sneller dan mijn 2006 2x2,66ghz met 8gb RAM)

Voor programma's als Logic, FCS, Creative Suite etc is dit allemaal perfect.
De 27inch Imac voor 1500,- is iig "MAD CHEAP" en top kwaliteit.

hee champ thx!

dus de duocore of i5 27" mac is genoeg! top!

UAD zou leuk zijn maar niet persee.....

nieuw imac is idd super, mijn pa heeft em gekocht, wat een beeld zeg!
1499 is echt geen geld vind ik..

ik zou persoonlijk voor audio wel de quad core nemen, haal je zo je voordeel uit

1499.. even betreft dat... voor die prijs haal je een i7 core met 16gb ram + Windows 7 en een fantsoenlijke grafische kaart.
Quad core is inderdaad voordelig, aangezien je plugins kan toewijzen aan een core.
Uiteindelijk maakt een niet geoptimaliseerde plugins voor dual / quadcore toch goed gebruik hiervan.
Als de Mac trouwens met "27 inch is, vind ik dat niet verkeerd.

Sorry en zeker aangezien dit een Mac thread is, maar dat zijn niet appels en peren, want de hardware is geheel indentiek.
Wanneer je op de site kijkt, zie je ook dat betere hardware meer geld kost. De OS is het verschil.
Ken de voordelen van een Mac trouwens, maar ik heb echt nooit problemen met een Windows pc.
Dat zit vooral in de omgang ermee + juiste software aanschaffen.
(Software die prestaties niet in de weg zitten en op een goede manier omgaat met je al in bezit hebbende software)

bla bla bla

blijft appels en peren..

We weten ondertussen allemaal wel dat pc onderdelen standaard zijn..

komt wel nog bij:

- mooi
- 27 inch LED display waar ik niet zozeer een alternatief kan voor bedenken
- prachtig draadloos keyboard en vernieuwende multi touch muis
- Ongelofelijk stille computer
- enorm compact, geen detail teveel
- perfecte integratie hard en soft.
- prachtig en doordacht ontworpen.. geen enkele zelfbouw of merk pc kan hier ooit aan tippen

Wat kom je hier in feite zeiken in de mac topic.. Denk je dat je iemand hier iets gaat bijleren over jouw goede ervaringen met windows?
We don't give a fuck over dat rotsysteem..

Even over die 1499:
dat was destijds de prijs van de goedkoopste mac, 10 jaar geleden, de blauwe imacs..

was een INSTAP prijs
nu heb je er een echte krachtpatser voor met gigantisch display

Als je zo komt spreken, dan geeft me dat meer reden denk ik, aangezien ik objectief ben en niet een 1 of ander fanboy die een systeem komt promoten, om er toch op in te gaan.

Voor 1499 regel ik ook samen met een ongelooflijk prachtig toestenbord.
Liefst niet draadloos - al kan dit prima -, want dan kun je batterijen gaan vervangen.
Niet echt comfortabel.
Ook regel ik een stil syteem - lees: stille koelers -, zodat dat ook al weggestreept kan worden.
Perfecte integratie idem, aangezien je van te voren na kunt gaan wat wel perfect werkt en wat niet.

Wat als voordeel telt is een "27 inch scherm, compact en de OS.
Dat kun je wat mij betreft opwegen tegen de betere hardware die je krijgt met een Windows pc.

Dat de hardware goedkoper is geworden, zie je inderdaad terug in de prijs van een Mac.

@ Hieronder, lezen?

5 letters: LOGIC

en daarbij, ik heb er gister even meegespeeld, verdraaid makkelijk die mac.
maar als logic op pc mogelijk was, had ik niet gekeken naar de mac.

Back