Mac specificatie thread + geluidskaarten deel II

ik zeg nergens dat er ook daadwerkelijk stroom via een optische verbinding gaan sturen...

sorry dan, kan aan de bewoording liggen van:
"nu is er Thunderbolt met een koperverbinding en over een tijdje komt er een optische verbinding met stroom lijkt me dan wel en die zal dan wel weer iets sneller/beter zijn dan de kopere nu is."

Ik heb niet het hele draadje gelezen, maar ben benieuwd of er al mensen zijn die ervaring hebben met de nieuwe MacBook Pro 15 (Sandy Bridge refresh / lightpeak etc.)?

Ter vervanging van mijn oude witte Macbook, wil ik hem eventueel gaan gebruiken voor live gigs in samenwerking met S4, maar ook voor producties met VSTi's en een paar hardware synths..

Ervaringen?

De nieuwe Macbook Pro is nog geen week uit, dus een uitgebreide ervaring lijkt me nog iets aan de vroege kant.

Eens met Rikus, het lijkt mij wat vroeg voor de eerste ervaringen. Misschien zijn de eerste ervaringsdeskundigen wel te flabbergasted :D

Check onderstaand bericht. In de geekbench(marks) scoren de nieuwe Mbp's beter dan sommige mid 2009 Mac pro's. je huidige Macbook zul je ongetwijfeld ook ergens in de lijst terug kunnen vinden. De 13 inch Dualcore i7's blijven wel wat achter.

http://www.9to5mac.com/53810/new-macbook-pros-get-geekbenched#more-53810

Ik weet niet of die vraag al keer voorbij is gekomen maar wat voor chipset zit er in die nieuwe Imac Firewire 800 port.
Ik wil het namelijk weten of ik mijn Firewire geluidinterface er op aan kan sluiten zonder dat ik problemen krijg met me geluid(je weet wel die bekende klikken in het geluid).

Ik geloof dat iFixIt geen aparte FW controller gevonden heeft in de tear-down, dus hij zal wel geïntegreerd zitten ergens in (misschien in die onbekende SMSC chip?)

Ik geloof dat iFixIt geen aparte FW controller gevonden heeft in de tear-down, dus hij zal wel geïntegreerd zitten ergens in (misschien in die onbekende SMSC chip?)

Geeft dat dan problemen dan ?

Geeft dat dan problemen dan ?

Waarmee? Je vertelt niet welke kaart je hebt en/of welke chipset je nodig denkt te hebben :D

Ik heb eerlijk gezegd ook nog nooit gehoord van chipset-problemen op de iMac, ik dacht dat dat meer een fenomeen van PCI firewire-kaarten was.

Bij mij draait alles perfect op Imac core 2 en een focusrite liquid saffire 56 firewire. Geen kliks pops of andere bijzaken. Het enige dat ik wel eens van horen heb horen zeggen is problemen met Maudio firewire interfaces op macs

Als ik het zo hoor gaat mij firewire interface(motu828 mk2) ook wel doen als berichten zo lees van andere gebruikers die een ander merk interface hebben...

Nu is mijn volgende vraag maakt het zo veel uit welke quadcore ik neem ik heb me namelijk oog laten vallen op 2 modellen.

Eerste model is met quadcore 2,5 GHz de goedkoopste uit de serie
tweede model is een quadcore 2,7 GHz een na goedkoopste
http://store.apple.com/nl/browse/home/shop_mac/family/imac/select?mco=MjIwNTQyNjE

Kijk voor hardeschijf ruimte kan ik eventueel extern oplossen en videokaart hecht ik helemaal geen waarde aan want ik speel toch geen spelletjes daar heb ik me playstation of xbox 360 voor.

Nu blijft er nog maar een ding over wat misschien meerwaarde heeft om voor 2de model te kiezen... dat is de processor en die 1 terabyte is gewoon meegenomen.

Nu is me volgende vraag heeft het zin om meer te gaan betalen alleen maar voor die processor(voor muziek maken) ?

http://www.primatelabs.ca/blog/2011...aign=Feed:+primatelabsblog+(Primate+Labs+Blog)

Zie de benchmarks, het verschil tussen de beide 21,5 inchers is wel 800 punten, whohoo! Ik zou je die extra euro's besparen in favour van extra werkgeheugen. Extra geheugenmodules doen ongeveer 50 euro voor 2x 2GB, zelf plaatsen dus, het zijn maar een paar schroefjes.

Persoonlijk zou ik wel serieus nadenken over 21,5 inch vs 27 inch. Met name het extra grote bureaublad dat je krijgt (full HD vs 2560x1440 p) maakt nogal verschil. Base 27 inch lijkt mij ook zeer aantrekkelijk. (1 TB schijf)

Ik wil een MBP 17 inch i7 met 8GB RAM, vertex 3 SSD en HD ter vervangen van de superdrive
Daarnaast wil ik nog een iMac i7 8GB, vertex 3 SSD en HD, 2GB videokaart

Oja de loterij die wil ik ook nog winnen. :D

Ik wil een MBP 17 inch i7 met 8GB RAM, SSD en HD
Daarnaast wil ik nog een iMac i7 8GB, SSD en HD, 2GB videokaart

Oja de loterij die wil ik ook nog winnen. :D

Als jij die loterij wint doe jij mij dan een maxed-out Mac pro? :halleluja

Als jij die loterij wint doe jij mij dan een maxed-out Mac pro? :halleluja

Dan bouw ik een maxed-out studio waar minstens 30 van die dingen in staan en iedereen achter kan kruipen. :D

http://www.primatelabs.ca/blog/2011...aign=Feed:+primatelabsblog+(Primate+Labs+Blog)

Zie de benchmarks, het verschil tussen de beide 21,5 inchers is wel 800 punten, whohoo! Ik zou je die extra euro's besparen in favour van extra werkgeheugen. Extra geheugenmodules doen ongeveer 50 euro voor 2x 2GB, zelf plaatsen dus, het zijn maar een paar schroefjes.

Persoonlijk zou ik wel serieus nadenken over 21,5 inch vs 27 inch. Met name het extra grote bureaublad dat je krijgt (full HD vs 2560x1440 p) maakt nogal verschil. Base 27 inch lijkt mij ook zeer aantrekkelijk. (1 TB schijf)

Mooi bedankt voor de info

Vraagje:

Wie draait hier nog Ableton Live 8 op een oude mac? Ik ben 2e hands aan het kijken, maar wil weten wat de ervaringen zijn.

Groeten,

D

Tja, dat ligt er ook aan hoe je werkt met ableton. veel met plugs en fx of veel met audio en sends.

Ik draai Ableton Live 8 suite (MBP 13 inch, 2.26 Ghz C2D, 4GB 250 GB 5400 RPM hdd) met soms zware Analog patches (instrumentrack met stacked Saws (6x) enzo) en krijg een betere prestatie dan met mijn pc (2.66 C2D 2GB, 2x 400GB en XP 32bit). Geluidskaart in beide gevallen de FA 66 van Edirol.

Ik gebruik live 8 op 'n G5, 2x 2 GHz PPC met 2 gb geheugen en een m-audio fasttrack ultra 8r (dat is usb2). Plugins gaan bij mij via uad kaarten (dus daar hoeft de cpu niet echt over na te denken) en ik gebruik voor de rest sowieso niet heel veel softsynths in live, meer de audio dingen (warpen, loops voorbereiden voor mpc, etc). Daarmee en -voor werkt werkt het voor mij goed maar zoals eerder gezegd het hangt idd af van wat je met live wil gaan doen.

ik draai live 8 op een macbook van 4 jaar oud. Dat ding is soms niet vooruit te branden. Wordt er gestoord van zolangzamerhand. Hopelijk zit het vakantiegeld mee.

proc is een duocore, 1,6 ghz geloof ik. zit 1 gb geheugen in. (tsja, tis niet veel) Veel direct audio + effecten.

Weet er iemand of je de ableton files die je maakt op een mac, zonder problemen kunt openen op een pc ?

Back