Mac specificatie thread + geluidskaarten deel II

Van 500 euro naar 1230 euro..waarom denk je dat ik zei dat je 500 euro een fabel was..
je komt met een bedrag af die bijna 2,5 keer meer is dan wat je initieel zei en je ontbreekt nog een degelijke kast, voeding, koeler en software.
En okee, een groot deel daarvan kan je budget krijgen, maar dan zit je ook met een luide 3de rangs machine.. Koop daarvan degelijk materiaal en je zult al snel aan een redelijk bedrag zitten.. Oke nog geen 2500 euro, maar toch een grote som geld.
+ Tijd is ook geld.

Blij met mijn Mac Mini, voor <900 euro heb je een Core I7 2.7Ghz met Radeon HD 6630M. Ruim voldoende voor mij.
De enige reden waarom ik persoonlijk nog een tower heb is omdat ik hem gebruik als opslagruimte. Ik zie geen reden meer vandaag om een Mac Pro te kopen voor audio gebruik.

ja gast, ik ging ff een op een vergelijken, voor +- 500 euro ben je ook gewoon klaar voor een goede hackintosh.

veels te vermoeiend dit zeg, ben je ooit een hele pc kwijt geraakt door een hackintosh dat je zo nodig continu loopt te fitten op futiliteiten. De tering zeg. :Z

weet je wat hier een copy past van mijn bestellijst uir 2010. ik heb totaal geen last van vertragingen of iets anders met dit systeem met logic.

Bestelde producten
258718
Product : XFX GeForce 9800 GT Standard - Grafische adapter - GF 9800 GT - PCI Express 2.0 x16 - 512 MB DDR3 - Digitale Visuele Interface (
stukprijs : 87,67 euro
aantal : 1
Subtotaal : 87,67 euro
226356
Product : Processor - 1 x Intel Core i5 i5-750 / 2.66 GHz - LGA1156 Socket - L3 8 MB - doos
stukprijs : 185,85 euro
Subtotaal : 185,85 euro
232942
Product : Gigabyte GA-P55M-UD2 - Moederbord - micro ATX - iP55 - LGA1156 Socket - UDMA133, SATA-300 (RAID), eSATA - Gigabit Ethernet - Fir
stukprijs : 96,19 euro
Subtotaal : 96,19 euro
80156
Product : Kingston ValueRAM - Geheugen - 4 GB : 2 x 2 GB - DIMM 240-pins - DDR3 - 1333 MHz / PC3-10600 - CL9 - 1.5 V - niet-gebufferd - ni
stukprijs : 100,51 euro
Subtotaal : 100,51 euro
239785
Product : Be quiet! Pure Power BQT L7-530W - Voeding ( intern ) - ATX12V 2.3 - 530 Watt - actieve PFC
stukprijs : 65,66 euro
Subtotaal : 65,66 euro
225309
Product : Samsung SpinPoint F3 Desktop Class HD103SJ - Vaste schijf - 1 TB - intern - 3.5" - SATA-300 - 7200 tpm -buffer: 32 MB
stukprijs : 67,89 euro
Subtotaal : 67,89 euro
245679
Product : Scythe Mugen 2 rev.B SCMG-2100 - Koeler voor processor - ( Socket 478, Socket 754, Socket 940, Socket 775, Socket 939, Socket 11
stukprijs : 33,80 euro
Subtotaal : 33,80 euro
2144
Product : Arctic Silver 5 Premium Silver 3.5g - thermische pasta
stukprijs : 6,00 euro
Subtotaal : 6,00 euro

Verzenden / Afhalen

Verzendkosten : 12,00 euro

Betaling

Ordertotaal : 657 euro

@ champ als je wat wil weten over hackintosh, pm me dan maar want ik ben het een beetje zat om dit soort discussies te voeren met mensen die koste wat kost hun gelijk moeten hebben.

@ champ als je wat wil weten over hackintosh, pm me dan maar want ik ben het een beetje zat om dit soort discussies te voeren met mensen die koste wat kost hun gelijk moeten hebben.

Doe maar hier. Dan kunnen we misschien allemaal nog wat leren.

Ik verkoop nu in de zaak alleen Apple en verdien er helemaal nada op.
Toch verkoop ik het om totaal pakketten te bieden en Apple gewoon top kasten bouwt waar je van op aan kan (ff de laatste 2 jaar niet meerekenen qua Mac Pro betreft dan he)
Hoeveel het de klant kost doet er in dit verhaal niet toe omdat ik er niet ben om de klant het allergoedkoopste aan te bieden maar juist het allerbeste en dan ben je over het algemeen gewoon duurder uit. (wat zich later ook wel weer terug verdiend)

Ik zit er nu hard aan te denken om custom Hackintoshkes te verkopen maar heb er nog steeds flinke twijfels bij. Plus ik haat aftersales bij dit gebeuren omdat het altijd wel wat is.

Doe maar hier. Dan kunnen we misschien allemaal nog wat leren.

Ik verkoop nu in de zaak alleen Apple en verdien er helemaal nada op.
Toch verkoop ik het om totaal pakketten te bieden en Apple gewoon top kasten bouwt waar je van op aan kan (ff de laatste 2 jaar niet meerekenen qua Mac Pro betreft dan he)
Hoeveel het de klant kost doet er in dit verhaal niet toe omdat ik er niet ben om de klant het allergoedkoopste aan te bieden maar juist het allerbeste en dan ben je over het algemeen gewoon duurder uit. (wat zich later ook wel weer terug verdiend)

Ik zit er nu hard aan te denken om custom Hackintoshkes te verkopen maar heb er nog steeds flinke twijfels bij. Plus ik haat aftersales bij dit gebeuren omdat het altijd wel wat is.

Is ook illegaal, niet zo lang was er http://en.wikipedia.org/wiki/Psystar_Corporation of iets dergelijks. Die maakte ook complete hackintosh builds icl osx er op geinstalleerd. Alleen staat in de eula van apple dat het alleen op apple hardware mag draaien. Dus wat je dan alleen nog kan doen, is een config maken zonder installatie, wellicht een 2e bv opzetten die dan installaties voor ze doet? Maar misschien dat je er weer onderuit kan komen via de wetgeving koppelverkoop die de eula van apple tegenspreekt?

Aftersales moet je niet aan beginnen, want daar heet roonv wel een punt, jem oet niet blindelings updaten. Je moet na een update altijd kakewalk draaien omdat anders je bootloaders fucked kan zijn. Maar ja dat is de prijs die je er voor betaald.

http://www.kakewalk.se/computer-builds/

Zeg max €600,- voor hun eenvoudigste configuratie. Die €1230 config was eentje die aan alle kanten de Mac Pro overtrof qua prestaties.

euh nee die €1230 was een quasi benadering van de entry level Mac Pro config
hoe higher end je gaat hoe kleiner het prijsverschil zelfs wordt. Check eens prijzen mobo voor 12 core te bouwen, als je er vind ;)

ja gast, ik ging ff een op een vergelijken, voor +- 500 euro ben je ook gewoon klaar voor een goede hackintosh.

veels te vermoeiend dit zeg, ben je ooit een hele pc kwijt geraakt door een hackintosh dat je zo nodig continu loopt te fitten op futiliteiten. De tering zeg. :Z

weet je wat hier een copy past van mijn bestellijst uir 2010. ik heb totaal geen last van vertragingen of iets anders met dit systeem met logic.
.

persoon A zegt "jamaar op forums lees ik dat alles goed werkt
ik zeg: nou, de realiteit is anders
persoon B zegt "hah voor 500 euro bouw je een Mac Pro"
ik zeg: nou, de realiteit is anders
persoon B zegt "hah nou het is feite +1200 euro dat ik bedoel"
ik zeg: nou, zie je wel.

Voor de rest gaat het mij niet aan, maar als ik dit soort desinformatie zie ben ik geneigd te reageren.
Je vroeg voor duiding over de hardware en dat heb ik ook gedaan in mijn 2de post.
Proficiat, je hebt een hackintosh, bij jouw werkt het goed voor wat jij ermee doet. Wees blij, maar leer nuanceren.

Moet dat nu echt zo reageren? :?

Wat vinden jullie momenteel de betere NAS of dergelijke systemen in combi met osx?
Als ik op pad ga wil ik gemakkelijk wat SSD's uit de kast trekken (voor oa de nieuwe blackmagic camera) Bij thuiskomt wil ik ze terug steken om te editten en de boel backuppen naar de cloud. (geen gezeur met schroevendraaiers.)

De NAS-jes van Synology zijn prima. Niet in de laatste plaats om de software die je vanaf diverse apparaten de NAS kan laten benaderen (tot en met het streamen van muziek/video toe). Ook Time Machine is in te stellen.

Voor wat betreft de back-up en veiligheid. Meer schijven reduceert de kans op dataverlies aanzienlijk mits gebruikt in een zogenaamde RAID opstelling waarbij de data over de verschillende schijven wordt verdeeld.

De NAS-jes van Synology zijn prima. Niet in de laatste plaats om de software die je vanaf diverse apparaten de NAS kan laten benaderen (tot en met het streamen van muziek/video toe). Ook Time Machine is in te stellen.

Voor wat betreft de back-up en veiligheid. Meer schijven reduceert de kans op dataverlies aanzienlijk mits gebruikt in een zogenaamde RAID opstelling waarbij de data over de verschillende schijven wordt verdeeld.

Back-ups ga ik niet thuis bewaren, alles gaat de clouds in.
Het wordt zoveel data op gegeven moment dat dat niet te doen is anders. (uurtje RAW slurpt al 512GB)
Wat ik zoek is een kast waar ik SSD's snel uit trek, in de camera stop, vol knal en vervolgens weer terug in de kast te stop die het automatisch naar de cloud upload.
Er moet thunderbolt op zitten als ik het aan de Mac wil hangen en een ethernet port om automatisch de cloud in te sturen. (in een rack zou mooi zijn)

Alleen dat geen wat op dat moment nodig is wil ik op de Mac, de rest continu in de cloud. Uiteindelijk scheelt dat kosten, heb ik alles altijd geordend op zijn plek, kunnen ik en andere er altijd bij en lijkt het me ook een stuk meer safer dan thuis een de back-up te hebben. (als iemand je huis heeft opgeblazen heb je niks meer om maar een voorbeeld te geven :P)

Die synology's is niet echt wat ik zoek. wil o.a. in 5 sec de SSD kunnen swappen. (waarom.. omdat het kan! :D)

met hackintosh verlies je veel tijd met gewoon te prutsen aan je systeem.

Sorry, maar dat is een beetje onzin :D
Een keertje goed uitzoeken welke hardware (of gewoon een cookbook pakken waarin al het werk voor je is gedaan). Maar dat is het soort werk dat je met het uitzoeken van een nieuwe PC toch al doet - als je een beetje serieus bent over je DAW tenminste.
Dat er in het begin gedoe was met 'scammers' van EFI-X is waar, maar doet volgens mij niet echt ter zake voor de huidige situatie. Tegenwoordig is het makkelijk zat geworden. Kakewalk, TonyMac etc.

Ik draai hackintosh vanaf een van de eerste versies van OSX Snow Leopard tot aan vandaag - de actuele versie van OX Lion. Na installatie (1x Snow Leopard, daarna automatische updates, 1x herinstallatie Lion, daarna automatische updates) verder nooit issues gehad met niet werkende updates, compatibiliteit of wat dan ook.

Verder vind ik wel wat te zeggen voor 'het gevoel' van een echte Mac, ik heb er zelf ook nog een Mac Air bij (probeer dat maar es na te bouwen... :D) en dat is natuurlijk hardstikke mooi. Maar niet de oplossing voor iedereen in elke situatie.

Idd met een minimum aan inspanning kan je met Kakewalk/Tonymac een goed draaiend systeem hebben die op zich wel ideaal is voor muziek productie.

Maar wil je een perfect getuned systeem die af is en het maximaal van je hardware benut dan zul je veel werk hebben.

En in beide gevallen is er nog steeds absoluut niets die garandeert dat je zomaar zal kunnen updaten.

Idd met een minimum aan inspanning kan je met Kakewalk/Tonymac een goed draaiend systeem hebben die op zich wel ideaal is voor muziek productie.

Maar wil je een perfect getuned systeem die af is en het maximaal van je hardware benut dan zul je veel werk hebben.

En in beide gevallen is er nog steeds absoluut niets die garandeert dat je zomaar zal kunnen updaten.

Dat klopt, Apple kan zaken wijzigen waardoor updates lastig kunnen zijn (maar nooit onmogelijk, je zult mogelijk even geduld moeten hebben).

Echter is de laatste zet van Apple om naar Ivy Bridge te switchen alleen maar gunstig voor de Hackintosh scene, het zal makkelijker worden dan ooit om OSX op alternatieve hardware te draaien.

De opmerking over een perfect getuned systeem is simpelweg niet waar. Als ik mijn systeem benchmark met een gelijkwaardige MacPro scoort mijn systeem op elk onderdeel hoger. De reden hiervoor is heel simpel....je pakt altijd de beste componenten en settings als je zelf een systeem bouwt. Dus sneller geheugen, de snelste/beste SSD voor de prijs etc etc. Het is natuurlijk lastiger om een 8-core systeem zelf te bouwen maar zeker niet onmogelijk. Apple gebruikt ook maar standaard componenten in een enigszins voor hunzelf getweakte opstelling.......dit is zo sinds ze naar de X86 architctuur zijn overgestapt.

De huidige bootloader oplossingen zijn daarnaast dusdanig transparant dat ook upgraden naar een major version steeds makkelijker is geworden. En aangezien ook de hackintosh scene gewoon toegang heeft tot de beta's zijn alle voorbereidingen al lang en breed gedaan voor de final versie van een nieuwe OSX versie op de markt komt.

Als je de guides volgt en de DSDT voor jouw specifieke moderbord download is alle tweaking al gedaan en is de inspanning gewoon altijd minimaal.

Dit geld overigens wel voornamelijk voor desktops. Een laptop hackintoshen is een totaal andere oefening!

Als je de guides volgt en de DSDT voor jouw specifieke moderbord download is alle tweaking al gedaan en is de inspanning gewoon altijd minimaal.

DSDT bevat niet alleen maar info over je moederbord, maar ook over andere hardware zoals CPU, GPU, RAM, …

Hoewel je dus meestal goede resultaten kan boeken met een DSDT van het net, is het nooit de optimale manier om het te doen.

Het is geen wedstrijd over wie er meer over Hackintosh weet......het is simpelweg een mogelijk alternatief als je even geen 2600 euro hebt liggen voor een Mac Pro maar wel een systeem dat kwa hardware compatible is.

Anders kun je altijd nog voor een iMac gaan. :)

of een mac mini…

edit: Mac Pro of Hi-end hackintosh, het is beide een waste of money voor muziekproductie imho
Mac Mini, en indien te weinig performance koop je er gewoon 2 of 3 en maak je er een cluster van :)
via thunderbolt heb je de ideale I/O voor randapparatuur.

mac mini...
maakt dat nog uit, om te upgraden naar een i7 dual core ipv een i5?..qua geluidkaart performance (latency?)

Nog 6 nachtjes slapen....

Zo nu mogen jullie raden wat er dan te vieren valt. :D

Nog 6 nachtjes slapen....

Zo nu mogen jullie raden wat er dan te vieren valt. :D

Dat dan mijn i7 hack bak klaar is met 512 SSD 16GB RAM 4TB HHD en in een ouwe G5 toren voor 1/3 de prijs dat een apple in deze config me zou kosten?

Dat dan mijn i7 hack bak klaar is met 512 SSD 16GB RAM 4TB HHD en in een ouwe G5 toren voor 1/3 de prijs dat een apple in deze config me zou kosten?

Zou heel goed kunnen... maar nee. :D

Dat jij je nucleus hebt verkocht mocht je die hebben gehad. Een dood doener is als je gaat vertellen dat je jarig bent natuurlijk. :erm:

of is die zeitgeist goeroe met pensioen

Back