Mac specificatie thread + geluidskaarten deel II

iets in elkaar schroeven lukt me wel maar verder...

weet iemand of de 1e versie powercore pci kaart (die hele lange) in een mac pro past?

mcbook lijkt me wel handig maar dan zit ik idd met de pci kaart over.. en volgens mij is een goeie macbook een stuk duurder dan een wat oudere mac pro die de job ook doet..?

PCI? dat zit al eeuwen niet meer in macs

tenzij het PCI Express is zal het niet werken.

Er bestaan ook breakout boxen waarin je een PCI kaart kunt stoppen. Die sluit je dan via FireWire geloof ik (of Thunderbolt) weer aan op je mac.

Er bestaan ook breakout boxen waarin je een PCI kaart kunt stoppen. Die sluit je dan via FireWire geloof ik (of Thunderbolt) weer aan op je mac.

dat kan alleen via thunderbolt niet via firewire, thunderbolt is eigenlijk niets meer dan een externe PCIe, net als eSata externe sata is.

Er zijn echter wel docks die je via thunderbolt op je mac aansluit die je dan weer voorzien van bijv gigabit ethernet, firewire, usb3, dvi etc

wel handig om bijv een macbook air zonder firewire toch van firewire te voorzien

OWC bied nu ook upgrades voor de MBP Retina aan.
Tevens hebben ze cases (USB3) voor je ouwe flash drive. (zit erbij als je de 480GB koopt)
owc_aura_pro_rMBP.jpg

mac draait netjes. alleen gaat t fout met de tc powercore firewire.. laatste driver van tc erop gezet. mac draait op osx 10.6.8 iemand een idee om het te verhelpen?

edit: had net ook problemen met me cpu die op 80% stond. tc powercore uit gezet en nu ist weer 5%... zo bond maakte me p4 t nog nie eens! iemand?

Ik overweeg de aanschaf van een 13" macbook ter vervanging van m'n windows pc.
Hier komt Ableton Live op en misschien nog Reason6.
Vooral voor de zogenaamde stabiliteit van Mac systemen zou ik willen overstappen.
MAAR... nu lees op verschillende forums dat héél veel mensen problemen hebben met hun DAW-software
eens ze de nieuwste OSX Mountain Lion hebben geïnstalleerd.
Heeft iemand hier die problemen ook?
Ik heb hoegenaamd geen zin om een nieuw OS te leren (en veel geld uit te geven) om dan te zien dat het problemen geeft met m'n software.

Merçi,
Jim

Ik heb hoegenaamd geen zin om een nieuw OS te leren (en veel geld uit te geven) om dan te zien dat het problemen geeft met m'n software.

Merçi,
Jim

Dan zou ik lekker met de problemen bij een Windows machine blijven.
Mountain Lion is net uit en bij de aankomende update zullen de meeste bugs wel verholpen zijn.
OSX is heel toch wel ff andere koek dan Windows, ga ervan uit dat het je minimaal een maandje kost om je er geheel mee thuis te voelen en Windows achter je te laten.
Heb je daar absoluut geen zin aan dan zou ik bij Windows blijven als ik jou was.

Windows 7 is aardig stabiel en heeft de meeste keus in software (wil niet zeggen dat ze beste software hebben) Fijne van een Mac voor mij is dat alles (me tel, tablet, macs) met mekaar in verbinding is en op die manier beter overzicht en mogelijkheden bied ivm de concurrentie. Plus ik hou van Logic en dat draait alleen om een Mac. :)

nu lees op verschillende forums dat héél veel mensen problemen hebben met hun DAW-software

tja das ook wel een beetje kort door de bocht, wat mensen gaan niet de hele dag in fora lopen verkondigen hoe goed het allemaal werkt, die posten alleen als ze problemen hebben.

Ik draai zelf Ableton op Mountain lion en dat lopt als een zonnetje.
Logic Geeft natuurlijk ook geen problemen want das van apple.
Alles van Native Instruments en D16 werkt ook prima.
andere DAW's weet ik niet

tja das ook wel een beetje kort door de bocht, wat mensen gaan niet de hele dag in fora lopen verkondigen hoe goed het allemaal werkt, die posten alleen als ze problemen hebben.

Nee, dat wil zeggen dat er wel degelijk problemen zijn, terwijl ze met de vorige versie die niet hadden.
En dit is niet alleen met Ableton maar ook met een hoop andere muziekprogramma's.
Ik wil gewoon geen 1200+ euro uitgeven om dan opnieuw te moeten gaan tweaken zoals in windows.

Mountain Lion als een zonnetje hier, prima spul. Logic, Ableton, hoppakee

Back