Mac specificatie thread + geluidskaarten deel II

er is tot op heden nog geen enkel virus voor OSX, ook geen spyware/malware.

antivirus is alleen om Windows Virii buiten te houden. Is misschien netjes voor de rest, maar mij boeit het niet.

btw. Ik gebruik een Logitech muis, altijd fan van geweest, MX700 nu.. topding..

OSX heeft een iingebouwde firewall, voldoet op zich ook prima. Ik had vroeger ook netbarrier, kreeg alleen maar pings binnen, en een berg mensen die een trojan wilden plaatsen, ik wenste ze veel succes en haalde netbarrier eraf.

als je aan een router hangt ben je zoiezo al betrekkelijk safe

spyware en malware is er wel voor de mac,
maar je moet maar niet zo dom zijn het zelf te installeren

tip: rust je pols en hand op het buro, niet op de muis

die mini trackbal werkt super maar mijn vingers zijn gewoon niet lang genoeg om mijn pols op bureau te laten rusten :frons:

naast mn mighty mouse ligt een nog euh... microsoft mouse en een wacom tablet, dus full-controll 8D

microsoft mouse, kan ik tenminste ook gemakkelijker het tempo in cubase aanpassen mbv het wieltje

die mini trackbal werkt super maar mijn vingers zijn gewoon niet lang genoeg om mijn pols op bureau te laten rusten :frons:

serieus? foto?
normale houding, afstand van kneukels tot top wijsvinger 9cm
even bekeken en dan zou je wijsvinger korter dan 6cm moeten zijn om in problemen te raken.
mijn verontschuldiging als dat het geval is; mijn ervaring is dat veel ex-windows gebruikers hun muis verkeerd willen vasthouden

microsoft muizen zijn trouwens heel goed. maar ik krijg er zeer van omdat hij te hoog is

ik heb NetBarrier geïnstalleerd tegen internet vuil.
Als anderen ook al zeggen, volledig overbodig. Vergeet ook niet dat dit een programma is dat draait terwijl jij met synthesizers en/of sequencers bezig bent. Kan je CPU cycles en het geheugen niet beter gebruiken?

Ik heb geen enkele bescherming op mijn MBP. Vlak na aanschaf volledig opnieuw geformateerd om allerlei onnodige onzin (talen, printers, iLife suite) weg te halen.

De enige keer dat de MBP op het internet komt is als het tijd voor de upates zijn. En dan nog alleen nadat deze zich hebben bewezen op mijn iMac die ik gebruik voor "het normale werk".

als mijn mac op de klippen loopt qua cpu kracht zet ik netbarrier en airport gewoon uit.

ik vind netbarrier wel handig tegen spyware. je staat versteld hoeveel software ongevraagd internetverbindingen maakt. ik ben zo iemand die wel eens software probeert voordat ik het koop.

maar ik ga hem wel minimaliseren voor internet... geen mail enzo. kan ik ook gewoon met een browsertje checken mocht het noodzakelijk zijn.

"liefde maakt meer kapot dan tegen op te drinken valt "
erg leuk joe!

wwfw.jpg

macbook_fw.jpg

:P

binnenkort eens de benchmarks van mijn nieuwe mac posten hier

zelfbouw, efi-x, ...

quad core onder de 800 euro

juist nog aan het wachten op grafische kaart

serieus? foto?
normale houding, afstand van kneukels tot top wijsvinger 9cm
even bekeken en dan zou je wijsvinger korter dan 6cm moeten zijn om in problemen te raken.
mijn verontschuldiging als dat het geval is; mijn ervaring is dat veel ex-windows gebruikers hun muis verkeerd willen vasthouden

microsoft muizen zijn trouwens heel goed. maar ik krijg er zeer van omdat hij te hoog is

Ik werk inmiddels al 15 jaar met een Kensington Trackball (tegenwoordig heet dat Expert Mouse). Ook al mijn collega's bij het reclamebureau heb ik weten te overtuigen. Bij ons bestaan geen muisarmen meer. Als dat geen positieve ervaring is!
Kijk maar eens: http://nl.kensington.com/html/7204.html
Het kost wat, maar dan heb je ook wat. Levensduur voor dagelijks gebruik ongeveer 5 jaar.

ja die ken ik hoor :)

ook geen last van muisarm, ligt allemaal aan de houding,
maar indien ik geld ervoor over had had ik al lang zo'n kensington!

Ik werk inmiddels al 15 jaar met een Kensington Trackball (tegenwoordig heet dat Expert Mouse). Ook al mijn collega's bij het reclamebureau heb ik weten te overtuigen. Bij ons bestaan geen muisarmen meer. Als dat geen positieve ervaring is!
Kijk maar eens: http://nl.kensington.com/html/7204.html
Het kost wat, maar dan heb je ook wat. Levensduur voor dagelijks gebruik ongeveer 5 jaar.
ik zweer bij de logitech: http://www.logitech.com/index.cfm/mice_pointers/trackballs/devices/189&cl=gb,en

alleen heel erg stom dat ze geen bluetooth versie maken. die usb receiver is echt te achterlijk om samen met mn macbook pro overal te moeten meeslepen...

alleen heel erg stom dat ze geen bluetooth versie maken. die usb receiver is echt te achterlijk om samen met mn macbook pro overal te moeten meeslepen...

use the trackpad :eureka:

tenminste als je een nieuwe hebt

Back