Novation Remote Zero

dextah

Ouwe rot
Ik zit er (weer)aan te denken om een Novation Remote SL te kopen .
Nu zie ik de Remote Zero af en toe best goedkoop voorbij komen .
Nu dacht ik een Remote Zero te kopen met een goedkoop simpel keyboard .
Is er hier iemand die ook op die manier werkt ?
Of geeft dit conflicten of iets dergelijks ?
En hoe werkt de zero met cubase 4 ?
Dacht dat ergens gelezen te hebben dat dat eerst niet zo goed werkte .

Ik heb een tijd gewerkt met een Remote Zero SL in combinatie met een Photon X25.
Dat werkte prima. Van conflicten heb ik nooit iets gemerkt. Alles deed wat het moest doen.

Uiteindelijk besloot ik toch om een Remote 25 SL aan te schaffen de Zero en Photon weg te doen.
De reden was dus niet omdat het niet werkte, maar ik vond het in mijn situatie toch niet zo praktisch om met twee verschillende apparaten te werken. Qua mobilitiet was het ook niet al te praktisch.
Ik zit nogal eens met laptop en controller in de kamer en dan is dat gesleep met drie apparaten niet echt handig, om het over verdere mobiliteit nog maar niet te hebben.

Technisch is er dus wat mij betreft geen beletsel om het zo te doen, maar voor mij werkte het uitieindelijk niet in praktische zin.

groet

Tom

Heb een tijdje terug een novation remote zero voor een aardig prijsje kunnen kopen.
werkt heerlijk in combi met ableton en reason3, vooral de automap functie voor je vst'z zij handig...

enigste nadeel voor mij persoonlijk is dat wanneer ik reason rewire aan ableton ik niet de functies in reason kan editen. terwijl ik met men microkorg allebei kan aansturen. maar dat kan aan mij liggen.

kortom als je al een leuk midikeybordje hebt kan je aan de zero gewoon heel veel plezier beleven.

Ik gebruik een remote zero sl en een remote 48 samen en dat werkt zonder problemen !

Vind het verschil in prijs van de sl met de toetsen versie toch iets te groot voor alleen een klavier en een pookje. En gebruik live zelf toch nooit een klavier. Dus is mn setup weer ietsje compacter.

Origineel geplaatst door Fles
Kan je met dat Automap ook meer dan 1 parameter aan 1 knop toewijzen?

Met automap kan dat zoiezo niet !

Maar je kan die verschillende controllers toch het zelfde cc nr geven ?

Origineel geplaatst door glennplumber
Met automap kan dat zoiezo niet !

Maar je kan die verschillende controllers toch het zelfde cc nr geven ?

Waarvoor staat die cc voor en waarvoor dient t juist? K weet t, im still a noob :)

Origineel geplaatst door Th4Monk
Waarvoor staat die cc voor en waarvoor dient t juist? K weet t, im still a noob :)

midi CC is de code die je midi controllers hebben. Of die je er zelf aan geeft.

Bijv:

Je wilt op je (soft)synth je filter met je zero bedienen. Dan stel je de midi cc van je synth in op bijv cc74 en datzelfde doe je in je zero ook en dan kunnen ze met elkaar communiceren. Met de knop op je zero die je ook aan cc74 hebt toegekent zou je dan het filter in je synth moeten kunnen bedienen.

(ik heb cc74 voor het filter gekozen omdat dat eigenlijk de standaard is voor het filter) Zo zou je ook een ander cc nummer kunnen kiezen om het filter te bedienen. Als ze dan maar beiden op de zelfde cc staan.

Yo Glen ,thnx. Ben al n "beetje" wijzer geworden nu... Die handleiding bij de Novation stelt dus echt niet veel voor hè.
Zozo, dan ga k nu nog maar eens kneden aan mijn synthje ;)

En nog ns bedankt voor je hulp. Hoplelijk kan k anderen ook eens van hulp zijn, maar met de kennis waarover k beschik ligt dat nog niet zo voor de hand. :-(

Greetz

Monk

ook ik zit er aan te denken een remote zero sl te kopen.
alle tips zijn welkom ennnuh

hoe handig zijn de drumpads??, (latency, aanslaggevoeligheid??)
en zijn de schuiven gemotoriseerd zoals bij de behringer? (dacht van niet)

bedankt voor alle info die ik al gevonden heb,en alvast voor alles wat nog volgt

WATT

Back