Software keuze

JohnDoe12

Gedeactiveerd account
Beste MENSEN,

Heb sinds kort een MicroKorg en Ascam gekocht een pro audio speakers komen er nog aan.

Ben nu bezig met het doorspitten van de handleiding van Cubase LE (die ik bij de Ascam kreeg).
Zodra ik het een beetje snap ga ik meteen proberen n nummer af te maken en met iemand samen te werken bijv. met rapper en/of vocalist; klinkt als n leek, maargoed:)

Als beginner heb ik meteen wat vragen; Heb ik nu nog genoeg aan Cubase LE? waar haal ik legaal mijn slagwerk vandaan? Slagwerk kopen bij Steinberg of toch maar meteen Fruityloops aanschaffen?

Alvast bedankt voor de info!

Voor o.a. wat muzikale schetsen kun je kijken op http://www.spiritofconcept.com onder de knop 'muziek'

Momenteel kun je met de registratie van Cubase LE een upgrade doen naar Cubase Studio 4 voor iets van 249 € dan kun je voorlopig wel ff vooruit..let wel op dit moet je dan VOOR 30 september 2007 doen (ik ben er ook mee bezig)

voorlopig heb je genoeg aan Cubase LE denk ik, verder kun je
op het net zoeken naar drumloops & kits

Bedankt voor de tips,

Cubase studio 4 is nog best duur voor 245,- (inc. korting).
Voor beginners zoals ik is daarnaast Steinberg Sequel te koop is voor 99,- , Cubase SE voor 139,- en n hoop anderen.

Ik weet niet in hoeverre daar al drumloops ed. inzitten?? Misschien is het voordeliger om het even bij m'n LE te houden en op het net te zoeken naar drumkids (met professionele geluids kwaliteit) en die inladen in LE?
Geluid zelf opnemen met n mic oid is ook wel weer cool maar wel meer werk.

Gr

Origineel geplaatst door JBoselie
Bedankt voor de tips,

Voor beginners zoals ik is daarnaast Steinberg Sequel te koop is voor 99,- , Cubase SE voor 139,- en n hoop anderen.

Ik weet niet in hoeverre daar al drumloops ed. inzitten?? Misschien is het voordeliger om het even bij m'n LE te houden en op het net te zoeken naar drumkids (met professionele geluids kwaliteit) en die inladen in LE?

Gr
geluiden inladen in cubase is onmogelijk zonder samplesoftware
loops inladen daarentegen wel

en tussen cubase LE/SE/Studio4 en Sequel zitten grote verschillen
Sequel is heel anders

Origineel geplaatst door Roel
samples zijn toch doorgaans ook geluiden? ;)
ik denk dat meneer bedoelt drumloops inspelen enzo
en dat gaat niet op de manier zoals die waarschijnlijk bedoeld

Origineel geplaatst door JBoselie

Gr

Idd niet te vergelijken en ik vind persoonlijk het geld het dik waard...
Maar drumloops al in zitten ?? Hoor ik dat nou goed ? Kerel eerlijk waar het leukste van alles is om dit zelf te maken..dat is de lol erin..Om geld te verdienen moet je het niet doen..
En als je echt loops zoekt en prefab dingen kijk dan eens naar dat Ejay of Magix spul dat word vaak met loops meegeleverd.

Origineel geplaatst door Kevin
Idd niet te vergelijken en ik vind persoonlijk het geld het dik waard...
Maar drumloops al in zitten ?? Hoor ik dat nou goed ? Kerel eerlijk waar het leukste van alles is om dit zelf te maken..dat is de lol erin..Om geld te verdienen moet je het niet doen..
En als je echt loops zoekt en prefab dingen kijk dan eens naar dat Ejay of Magix spul dat word vaak met loops meegeleverd.
zitten er drumloops in?
ik dacht alleen bij sequel

@ Ramoonus ik bedoel dat ik het duf vind om met prefabdingen te werken...maar ieder zijn ding.

Kerels,

Het is inderdaad origineler om zelf geluiden op te nemen (met n mic) en daarna in je sequencer
te laaden als bijv. mp3 (in mijn geval m'n bijgeleverde Cubase LE). Alleen vergt het wat meer tijd en apperatuur.
Iemand ervarig met (goedkopere) opneem apperatuur?

Cubase LE was trouwens goed genoeg voor 'n beginner met Rocket5, microKorg en Ascam?

Groeten

Ik weet niet wat je maakt maar als het om synths gaat dan is er veel gratis te verkrijgen in VSTi vorm kijk maar een sop de KVR site..als het om realistische drums/geluiden gaat word het wel prijziger..

Origineel geplaatst door Ramoonus
geluiden inladen in cubase is onmogelijk zonder samplesoftware
loops inladen daarentegen wel

je kan ik Cubase alle sounds inladen die je wil, als het maar in de ondersteunde formaten zijn, bijvoorbeeld WAVs.

Bedankt voor de tips!

Ik denk dat ik binnenkort aan de slag ga met mn microKorg Tascam en Kocket5's en natuurlijk Cubase Le of n ander goed programma war niet te duur is!

Greetz

Back