Casio RZ1 op MP

Ja ja ik had hem al een tijdje gespot maar de prijs wordt me wat te gortig.

de drumsounds zijn niet echt super (beetje de sk-5 en ht-serie geluiden en waarschijnlijk ook van een heleboel ander keyboards uit die tijd) en de sampletijd en kwaliteit zijn ook zo´n beetje van de sk kwaliteit.
Het is wel een heel mooi ding en al die sliders zijn natuurlijk ook te gek.
maar meer als 50-60 euro zou ik er niet voor willen betalen

Origineel geplaatst door reddread
Ja ja ik had hem al een tijdje gespot maar de prijs wordt me wat te gortig.

de drumsounds zijn niet echt super (beetje de sk-5 en ht-serie geluiden en waarschijnlijk ook van een heleboel ander keyboards uit die tijd) en de sampletijd en kwaliteit zijn ook zo´n beetje van de sk kwaliteit.
Het is wel een heel mooi ding en al die sliders zijn natuurlijk ook te gek.
maar meer als 50-60 euro zou ik er niet voor willen betalen

Heb er lang geleden 1tje gehad..zonder mengert en effecten , dus als standalone...kun je er helemaal niets mee.
omdat de geluiden veel te neuzelig zijn...effe een trackje maken was er ook niet bij..deze wordt ook nog geleverd zonder handleiding...maar die had IK wel nodig,....
Midi kan ik me niet herinneren maar zou weleens aanwezig kunen zijnn.
Uiitstraling van het apparaat..wat toch ook telt is ook NUL..70er jaren beestje...kan beter maar snel vergeten worden..

Murc :walker:

Origineel geplaatst door murc
Heb er lang geleden 1tje gehad..zonder mengert en effecten , dus als standalone...kun je er helemaal niets mee.

Steve Poindexter had er anders geen moeite mee...

Hij is trouwens uit 86, en reageert op midi en midi sync en een handleidig kun je gewoon downloaden. Maar idd, het is weinig soeps, de geluiden zijn wel leuk maar aangezien dat echt alles is heb je meer aan een sampler met een rz1 kitje. Met midi noten is 't nog te doen, maar de sequencer synced slecht en 't programmeren is ook nogal spartaans, zeker in vergelijking met de beoogde concurent, de tr707. Maar toch, 't is een leuk ding om te hebben, vind ik, het klinkt toch wel instant gaaf, die lofi drums. Ik zal de mijne in ondanks alles niet snel weg doen.

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Chinetti
Steve Poindexter had er anders geen moeite mee...

Nou, dat viel dus tegen, 'Work that motherfucker' sloeg op de RZ1 waar ie destijds niet veel van snapte. Op een gegeven moment was het gelukt z'n eigen stem erin te samplen en daar heeft ie toen een klassieker mee gemaakt...
(Dit verhaal heeft ie me ooit zelf verteld)

Heb er ook een! Veel lol mee altijd. Souncheck in Doornroosje gaat altijd prima met 't ding. Ben er alleen nog niet helemaal uit hoe je die sample tijd langer maakt... iemand de gouden tip?

Maar dus... thuis klinkt het i.d.d. nergens na zonder effecten ofzo. Maar bij 103 dBA wor het 'n ander verhaal!

En dan nog... zitten genoeg fratsen op om er leuke ritmes mee te maken!

Ik heb er lekkere lofi hiphop beats meegemaakt met de sample mogelijkheid, Als je goede drumsamples gebruikt o.a. Storch kit of de Dre kits of Neptunes gaat dit beestje toch leven.

Maar toch... sample tijd.... hoe ... wat... waarom.... maar vooral HOE?!!?!?!!!?!????

Origineel geplaatst door zero1
Nou, dat viel dus tegen, 'Work that motherfucker' sloeg op de RZ1 waar ie destijds niet veel van snapte. Op een gegeven moment was het gelukt z'n eigen stem erin te samplen en daar heeft ie toen een klassieker mee gemaakt...
(Dit verhaal heeft ie me ooit zelf verteld)

ik heb m ooit twee jaar geleden nog gekocht voor ,...100.-,m leuk machientje hoor met die schuiven goed voor live denkik !
en leuk ver haal zerpo detroit soundje bakkie ist zekers ....weet effe niet meer oftie ook trigger out heeft
desnoods een side stick out>>>>ast werjt
maar zou een leuke vervangert kunne zijn ipv de tr 707

@,..gerrie79;
beter [ R ] onzin dan allegaar geen zin...

Origineel geplaatst door gerrie79
100% [R]ond!, zeker weten ;)

zo kwam ik laatst iemand tegen op een feestje[intbos] die[R]ontdekte datje[R]ooveral voor kan zetten en je dan [r]onvoorstelbare [r]ongemakkelijke situaties kan cree-eren

tot grote gerri-ergenis van mij ....
ronzin blijft de leukste ...kbendral aangewend
=( ...:D

Back