mpc 2000xl

miketrix

Nieuwkomer
dag mensen

ik heb een mpc 2000xl gekocht en wilde hiervoor een hoop samples downloaden, dat was geen probleem samples genoeg op wave format te vinden.

nu heb ik ze gebrand op een cdrom met mijn pc maar nu herkent de mpc de cd niet. erkomen allemaal ???? te staan waar normaal gewoon cd in de display komt te staan.

heeft iemand raad?

nee dat heb ik niet gedaan, en ik weet ook niet hoe dat moet omzetten naar akai format.

jij wel?

Origineel geplaatst door miketrix
nee dat heb ik niet gedaan, en ik weet ook niet hoe dat moet omzetten naar akai format.

jij wel?
wel van akai naar wav
andersom moet ik ook nog leren =(

hoe gaan wij dit oplossen dan???

misschien komt er zo nog een echte wijsneus op de proppen.

Origineel geplaatst door Ramoonus
wel van akai naar wav
andersom moet ik ook nog leren =(

Ik gebruikte destijds MPC-editor maar dat ging met floppy's. Heb je nu niks aan zeker?

Attachments

• screen3.gif
    screen3.gif
    48,5 KB · Bekeken: 109
translator is de oplossing
iso maken
samples erion gooien en branden maar

bedankt tot zover. kun je alleen iets specifieker zijn? weet niet zoveel van computers< bv welke translator en wat is een iso maken. graag iets meer info hierover. bvd.
Origineel geplaatst door Grouphome
translator is de oplossing
iso maken
samples erion gooien en branden maar

Tis al tijdje geleden dat ik dat programma gebruikt heb.
Maargoe, je kan in dat programma een iso aanmaken in akai formaat (zodat je mpc het kan lezen).
Die iso is dan ingeladen in dat programma, je kan dan je samples naar die schijf slepen.
Dan worden ze geconverteerrd door dat programma. Als je klaar bent save je die iso.
Dan kun je die branden met je favo brandprogramma op een cd en klaar ben je.

Suc6 ermee, als er nog meer vragen zijn hoor ik het wel

Ten eerste: voor de 2000xl heb je helemaal geen akai format files nodig, want de 2000xl kan ook gewoon wave files lezen (sterker nog, ik heb in de mijne nog nooit akai format files gebruikt).

Verder schijnt het wel belangrijk te zijn wat voor soort wave file je gebruikt, ik meen dat het een pcm wave file moet zijn (heb iig weleens een error gehad vannuit de mpc dat het geen pcm wave file was).
Verder zou het dan gewoon moetne werken, gewoon een foldertje branden met de wave files erin, en via de mpc die files accessen en laden.

Iig succes :)

als het vraagtekens zijn dan is het waarschijnlijk de disksoort (damn lastig uit teleggen nu haha)
hij ziet iig die files nieteens dus

mpcpgmmaker

virtuele mpc2000xl, sleep je wafjes op de pads, saven als program en snd files

Ah, vet programma!

Daar ga ik ff serieus naar kijken ook.
ff installen op mn Mac...

Back