Synth allrounder!

reignofchaos

Totale wanorde!
Ik weet dat jullie hier niet van houden... Maar ik ga het zo
specifiek mogelijk proberen te vragen :)...

Mijn main synth is een Virus C...
Nu zou er ik graag een synth bijhalen...

Voor fx, hardstyle leads & industrial vage geluiden...
Dus ik zoek iets wat rustig kan zijn maar ook aggressief...
(Een allrounder)

Ik twijfel tussen de Alesis Ion - Jp8080 - Nord Lead x2 & een supernova...

Ik ben bang dat de Jp te rustig is voor hardcore... Nord Lead te clean...
Ion te aggressief voor hardstyle en de supernova heb ik geen brood van gegeten :)...

Maar misschien zit ik helemaal fout...

Waldorf Q serietje?

Die nord lead te clean, maybe ja maar agressive genoeg en Basslines dat het karton van je speakers je om de oren vliegt :D

heb er eens een distortionpedaal achter gehangen achter de NL1 (die is nog iets rauwer dan NL2) en dat was redelijk hardcore :L

JP8080 is ook meer dan superSAW, echt een onderschatte bak.

Ik zou persoonlijk voor een clavia gaan.

Nordlead te clean? Da's een goeie! Ik heb echt moeite om er geluiden uit te toveren ZONDER gruizige rand.
Kan ook aan mij liggen... :D

Nord. Doen. Vandaag.

NL3 is een waanzinnig veelzijdige synth. Er is niets wat je met dat ding niet kan. Nou ja omeletje bakken wordt lastig.

Origineel geplaatst door Mans
NL3 is een waanzinnig veelzijdige synth. Er is niets wat je met dat ding niet kan. Nou ja omeletje bakken wordt lastig.

kan ie het gras komen maaien hier dan?

Ik ben helemaal voor de Supernova!

hier een linkje naar 3 tracks die ik alleen met de Supernova heb gemaakt. Waarschijnlijk niet jou stijl maar het kan wel een klein idee geven van de sound.

Supernova

Alesis Ion
All-round synth, goede geluidskwaliteit, vond hem zelf niet echt house-achtig klinken.

Jp8080
Ideaal voor trance, techno etc, wat matige geluidskwaliteit en is ook wat achterhaald. Wel een ontzetten goede en makkelijk mee te werken synth.

Nord Lead x2
Hele goede synth. Fijn om mee te werken en geluid is ook erg lekker. Geen interne effecten, waardoor hij soms wat minder lijkt dan andere synths.

supernova
Goede allround synth. Heb er zelf heel weinig ervaring mee.

Welke moet je hebben. Als aanvulling op de Virus zou ik voor de Nord lead gaan, maar dat is echt persoonlijk. Eigenlijk zijn ze alle vier wel goed. :)

Waarom NL3?

uitgebreide FM voor zieke sounds
interessante UNISON optie voor rititieuw 2 oktaaf met pitchenvelope leads (24 stemmig)
heerlijke interface
padwonder machine

Ion te agressief?
Nah dat valt wel mee hoor!

Ik raad je aan om ook eens te denken aan investeren in effect-apparatuur..
bv. een filter, harmonizer en een goeie disotrtion kunnen veel doen aan je sound...

Thank youuuuuuuuuuuuuuuu!!!

Dus een Nord is niet clean?
Ik weet wel dat Dj Promo veel van die vieze techno geluiden uit de Nord tovert...
En het is natuurlijk voor het oog ook een geweldige synth

Die Supernova clips klinken ook goed...

Die Nord Lead 3 zou ik best willen kopen :maffia: ...
Maar denk dat ik dat niet kan betalen...

Ik ga dan maar effe kijken voor een Nord Lead... Lijkt me een leuke bak...
En FM is altijd goed :halleluja ... Supernova ook checken!

Ik wil ook inderdaad wel een filter en een distortion kopen...
Maar dat wordt me volgende aankoop!!!

Oh ja ik zag een Waldorf Q ertussen staan...
Kan natuurlijk ook nog...

Maar kwa budget is alleen een Micro Q te betalen voor mij...
Ook effe voor kijken... :)

Origineel geplaatst door reignofchaos
Oh ja ik zag een Waldorf Q ertussen staan...
Kan natuurlijk ook nog...

Maar kwa budget is alleen een Micro Q te betalen voor mij...
Ook effe voor kijken... :)

Een Q is ook erg veelzijdig. Je hebt verschrikkelijk veel routing opties en een hele interessante filterstructuur en wavetables oscs. De rackversie van de Q levert trouwens niet veel in qua gebruiksgemak. Alleen voor de 'bread en butter' leads zou ik toch voor een nord gaan.

De synths die je opnoemt vallen wel allemaal ongeveer in hetzelfde straatje. Misschien met de Ion als uitzondering. Waarom niet iets totaal anders zoals een wavetable synth à la Microwave XT. Die gaat ook alle kanten op, rustig, agressief, you name it.

Ik zou trouwens geen MicroQ kopen, bediening is k*t en 't geluid is niet echt bijzonder.
Echt slecht is ie niet, maar de andere zijn beter.

Origineel geplaatst door Prophet
heb er eens een distortionpedaal achter gehangen achter de NL1 (die is nog iets rauwer dan NL2) en dat was redelijk hardcore
Ik heb ze naast elkaar vergeleken en dat de NL1 rauwer zou klinken dan de NL2 is gewoon niet waar.

Hm, ik zit in hetzelfde muzikale straatje als jij, ik heb een heleboel synths geprobeerd en gehad, en degenen die nu nog in mijn rackje hangen (en blijven) zijn de NordRack II en de JP-8080. In tegenstelling tot wat de meesten hier zeggen vind ik de JP juist de meest bruikbare van allemaal! Kan van rauw en aggressief tot prachtige pads en weer terug, zeker met de verschillende oscillatortypes kun je enorm gevarieerde sounds maken! Ook zijn de JP en de NRII de makkelijkst te bedienen synths die ik gehad heb, ik haat sub-menuutjes!

De Nord klinkt inderdaad enorm rauw en in-your-face, dat vind je óf geweldig, óf helemaal niks..

De Nord klinkt inderdaad enorm rauw en in-your-face, dat vind je óf geweldig, óf helemaal niks..
Ik hoor het hier erg vaak op het forum, maar toch zou ik het geluid van een nord niet als rauw willen omschrijven (heb zelf een nordrack I, weet niet of dat iets uitmaakt), maar het is wel een erg typerend geluid wat hem duidelijk onderscheidt van andere synths. Ik gebruik hem zelf in bijna iedere track die ik maak.

Origineel geplaatst door 100%

Ik heb ze naast elkaar vergeleken en dat de NL1 rauwer zou klinken dan de NL2 is gewoon niet waar.

het scheelt amper daar heb je gelijk, maar er is werkelijk wel een verschil in klankkarakter

@etheral:
en idd JP8080 is een vette bak en geen breezertrancesluttie ofzo zoals sommigen hem zien
een knaller gewoon!

Origineel geplaatst door Prophet
het scheelt amper daar heb je gelijk, maar er is werkelijk wel een verschil in klankkarakter

Net zoiet als de NM1 vs de NMG2,maar ik ben blij dat ik voor de G2ees ben gegaan ;)

Back