Samplers: electribe of wat anders?

Origineel geplaatst door se7en

Ik weet bij de electribe dat er een beperking is tot 9 drumsamples en 2 keyboard parts die knn aangestuurd worden... hoe zit dat met die MPC?

De beperking bij de MPC1000 is de max 56 tracks. Op elke track kun je kiezen voor een "drumpart" (eigenlijk een drumprogram van max 64 samples (en dan kun je ook nog layeren)) of een "keyboardpart". track 57 tot 64 zijn "audiotracks". Hierop kun je realtime audio van buiten de MPC opnemen. nou ja, realtime...

En wat is er met die MPC500 dat er zo weinig (positiefs) over te vinden is?

Hij is te beperkt om te vergelijken met de andere MPC's. Het display is te klein, alleen maar stereo outs, ga zo maar door...
het enige voordeel van de 500 tov de anderen is dat ie op batterijen werkt, dus in de trein en zo.

Zijn er eigenlijk samplers die beter zijn voor wat ik ze wil gebruiken?

-> drumsamples triggeren vanaf externe sequencer
-> samples beetje bewerken
-> mogelijkheid om ook keyboard parts te gebruiken - dus samples vanaf keyboard afspelen in de juiste pitch (bv 1 noot van een basgitaar samplen en via keyboard of externe sequencer die sample in verschillende pitchen afspelen om baslijn mee te maken...)

Of doet eigenlijk elke sampler dit wel (ben zo niet thuis in samplers)

Battery !!

:peukie:

Zoals ik al in een andere topic vermelde, kom ik na veel en lang zoeken uit bij de Roland sp606. Hoewel ik ook wel best slechte reviews lees, zijn er ook wel best veel goede. En de beperkingen van het toestel zijn voor mij geen minpunten aangezien de eenvoudige sequencer en dergelijke voor mij geen probleem vormen (zou die toch maar gebruiken om soms te jammen los van de pc)...

Redenen dat ik het ding ideaal vind voor wat ik wil doen:

Step edit is mogelijk;
multitimbraal (voor zover ik uit de manual opmaak) - meer dan 1 padbank kan tegelijk aangestuurd worden (anders dan bij mpc500);
realtime record met record quantise is mogelijk;
realtime tweaken filter en dergelijke mogelijk;
one shot samples en phrase sampler (met beperkte mogelijkheden), keyoard parts dan maar zelf aan elke pad apart toewijzen, maar dat is niet echt een onoverkomelijk probleem met 32 pad banks ter beschikking;
veel sampletijd;
mass storage en data overdracht via USB naar pc mogelijk;
prijs ligt best wel laag (door de tekortkomingen denk ik).

Negatieve punten zoals 'maar' 8 noten polyfonie (mono) zijn voor drums denk ik niet echt een probleem. En de sequencer die slechts 4 sporen aankan is ook geen probleem aangezien ik het ding méér zal gebruiken als drumcomputer met externe sequencer...

Back