Nodular Update 4.0

Jack 'n Jill

Stamgast
HOEZO UPDATE ???

Clavia News
Latest news about the Nord Modular software upgrade

Stockholm 021206

Despite earlier information, Clavia has today decided to stop the work of the software upgrade for the Nord Modular system. Instead, Clavia will focus its development resources on new projects.

As a result, Clavia can promise new and exciting product releases during 2003. Stay tuned!

Als dat waar is dan is dat best wel een tegenvaller. Ik had me al helemaal verheugd op een leuke update. Wat is de bron van deze info als ik vragen mag? Ik kon dit op Clavia's site niet 1,2,3 vinden...

Lees het net van de NM mailing list, ben er behoorlijk ziek van. Krijg je altijd weer de gedacht hoe mooi het had kunnen zijn.

Doodzonde, al was er maar 1 interessante nieuwe module bijgekomen. Dat vind ik juist zo leuk van V.A.'s, dat een nieuw OS opeens weer nieuw leven in je synth kan blazen. Het is weer net even of je met een nieuwe synth thuiskomt.

En erg leuk dat ze met interessante nieuwe spullen komen, jammer dat het vast wel weer aardig wat centjes kan kosten.

Maar ja, het blijft een wereldbak waar ik nog lang niet mee uitgespeeld ben dus zo'n drama is het nou ook weer niet. Het is gelukkig niet zo dat met het huidige besturingssysteem alles draait zoals met een Waldorf 1.0 besturingssysteem :)

ik zou het wel stijlvol vinden als ze het aandurven het OS als open source te releasen zodat synthfreaks zelf verder kunnen klooien...

erg zonde dat je een synth als de nord modular ontwikkeld en dan toch zo snel al stopt met verder ontwikkelen van het OS... je hoort me niet klagen over de mogelijkheden hoor, ik ben nog steeds dolgelukkig met mijn micromod. maar toch denk ik dat een doorgedraaide coder best grappige modules zou kunnen schrijven voor dit bakje...

Als dit echt waar is (zal idd wel als het op de site staat;kan het haast niet geloven) dan baal ik ook wel een beetje ja.
Heb nl. diverse mails naar Clavia gestuurd in de trent van " leuk hoor die nieuwe apparaten, maar hou je ook de gebruikers van oudere spullen tevreden?" daarbij heb ik nog lopen pushen bij een directe afnemer(importeur dus) van clavia of hij eens kan informeren/aandringen voor updates. Nog geen maand geleden zei die persoon dat er een update aankwam.
Ik blij :D , en nu dit weer... =(

kan hier nog een vraagje over naar het r&d team van clavia of zijn die al verzonden?

iets in de trand van "Is there any chance the source code of the beta version of OS4 will be released as open source, or that development on the OS will be picked up by another company?"

*jank*

Vind het wel heel erg jammer. Maar goed, er is inderdaad nog een hoop te ontdekken aan dat ding.

dat van die OS4 beta was blijkbaar een geintje van wat mensen.....beetje slechte timing alleen ;)

wat betreft sourcecode: die vraag zie ik regelmatig voorbij komen, bv ook op verschillende RS7000 fora e.d. .... ik weet niet hoeveel ervaring jullie hebben met assembly, DSP programming, C/C++ e.d. maar ik ga je vertellen dat het geen kattepis is....sterker nog: als yamaha bv de RS7000 OS released als opensource dan is er over 1 jaar nog steeds geen uitbreiding op gekomen vrees ik omdat het uberhaupt al veel tijd kost om de code te lezen en snappen wat waar gebeurd...

Olaf

oh nee, ik heb zelf ook geen enkele illusie dat ik iets met de source code kan aanvangen. maar als ik zie hoeveel VST plugins er tegenwoordig gereleased worden, dan lopen er kennelijk toch genoeg mensen rond die er wel verstand van hebben. en dan is een nord modular natuurlijk een hele mooie uitdaging om daar wat leuke code voor te schrijven...

maar het lijkt me inderdaad geen kattepis.

Back