RMI Harmonic synth te koop op MP

Origineel geplaatst door ALBINO SCORPION
oh is al een topic van.... mods voeg maar samne of delete.

wrede bak :{
ben benieuwd wat dat nou eg waard is 4000+
[ofist een soort orgel neetoch]
revo...lutionair type synthesis toch
staat een stuk in a/z kga lezen
:Z

Die kom je inderdaad niet zo vaak tegen. Ik ben steeds verrast als er eentje opduikt, met name hier in Europa...

Stephen

Kijk dit snap ik NU niet..de verkoper is helemaal beledigd omdat men de moeite neemt te bieden...
desnoods maniakaal

Ikzelf zou zeggen..wees blij dat je er vanaf komt voor een leuke nieuwe fiets...

Jarrography - The ultimate Jean Michel Jarre discography
Home | Basic search | Advanced search | Credits | Contacts | Gallery | 10 last additions | Jean Michel Jarre Studio
RMI Harmonic Synthesizer

Product : Harmonic Synthesizer
Manufacturer : RMI
Release date : 1974-1976
Country : USA
Some features :
48 keys monophonic stereo synthesizer.
Two digital harmonic generators (16 harmonics).
Five presets (Clarinet,Flute,Pulse,Horn,Reed).
LFO (Saw/Sin/Rect).
AM and FM capability.
"Sequencer" (arpegiator with random mode available).
Filter input.
Pedal controller.
Independant audio chanels of each two generators.

Comments :
The RMI Harmonic synthesizer offers very unique and characteristic sounds thanks to a special sound generation : additive synthesis.
Harmonic Synthesizer looks like a combo-organ, two sets of 16 harmonics sliders show that this synth is particular.
one of the two harmonic generator

Each harmonic generators is monophonic, however they are routed on an independant audio ouput. This allows to make strange stereo effect.

The left part of the keyboard have several parts.

1. Two Waveforms generators :

Waveform Generator n°1
Waveform Generator n°2

We have here several preset waveforms available such as "Clarinet", "Pulse", "Sync", "Flute", "Horn", "Reed". They can be selected or mixed with the harmonic generator

Murc: BEN NU HELEMAAL ON -nthousiast geworden....

Nou, ik ben zelf eigenaar van zo´n bak en ik moet zeggen dat ie best interessant is. Niet bijzonder "variabel" (met een K5000S kan je oneindig meer mee doen) maar als sample fodder is ie echt prima. Ik ben benieuwd hoeveel ie gaat oplopen...

Stephen

Origineel geplaatst door Patat Met
Ik dacht dat Wouw er ook een had.

Nee hoor, deze heb ik nog niet.
Iedere keer als zo'n ding opduikt kriebelt het wel even (ook toen met die van jou Stephen), maar als ik de prijzen zie en besef dat het een monofoon instrument is dan sta ik weer met beide benen op de grond.

Die Keyboard synthesizer (preset bak), die is wel polyfoon toch ?

Natuurlijk had ik op de advertentie gereageerd, maar kreeg nooit antwoord terug. Het was blijkbaar al te veel moeite een eigen foto te maken. Was toch wel leuk geweest anders.

Origineel geplaatst door wouw
Nee hoor, deze heb ik nog niet.
Iedere keer als zo'n ding opduikt kriebelt het wel even (ook toen met die van jou Stephen), maar als ik de prijzen zie en besef dat het een monofoon instrument is dan sta ik weer met beide benen op de grond.

Die Keyboard synthesizer (preset bak), die is wel polyfoon toch ?

Natuurlijk had ik op de advertentie gereageerd, maar kreeg nooit antwoord terug. Het was blijkbaar al te veel moeite een eigen foto te maken. Was toch wel leuk geweest anders.

Klopt, de KC is polyfoon, afhankelijk van hoe je hem instelt zijn dat tussen de vier en twaalf stemmen (meestal zes). Klinkt ook erg mooi, deed me denken aan de oude PPG 360s, maar wat hoffelijker ;) ...

Stephen

Origineel geplaatst door smackos
voor hoeveel is die uiteindelijk weggegaan?

Dat zou ik ook graag willen weten. Voor zover ik weet heeft de verkoper geen zin gehad om met kopers te mailen; eigenlijk raar als je iets wilt verkopen, toch?

Zeker meer dan 4k Euro, denk ik.

Stephen

4000 euro????? darn

en het was deze toch

rmisynthbro.jpg

Obscure shit

Ik kom die RMI KC-1/2's wel eens tegen in winkels in Amerika, met die hele grote gekleurde knoppen....maar die zijn vaak een heeeeel stuk goedkoper, maar dat zijn gewoon preset keyboards (met dezelfde harmonic synthese ofzo?)

Die arpeggiator zat die in alle versies van die Harmonic Synthesizer? Ik dacht altijd dat de jupiter 4 de eerste synth was met een arpeggiator maar da's niet zo dus...

Wel ontzettend coole afkorting RMI staat voor Rocky Mountain Instruments :D

Origineel geplaatst door smackos
Ik kom die RMI KC-1/2's wel eens tegen in winkels in Amerika, met die hele grote gekleurde knoppen....maar die zijn vaak een heeeeel stuk goedkoper, maar dat zijn gewoon preset keyboards

Nou.....

Ik zou wel heeeeel graag zo'n KC willen.
Kan me geen moet schelen of het een rpesetbak, orgel of wat dan ook ik.
Ik heb ooit een demootje gehoord en daarin kwamen een paar geluiden voorbij die supermooi zijn.

Dus....RMI - Keyboard Computer te koop? Laat maar kommuh! :D

het moet toch niet ZO ingewikkelt zijn om voor 1200E een moderne maar AUTHENTIEKE variant te maken...

Oplage 200 stuks..ergens in China....? inclusief een leuk foldertje en een website..

wandelde laatst door Utrecht zag bij een bekend/onbekende winkel een polymoog staan waarvan ik weet dat daar weer tig duizend gevraagd wordt omdat er maar 1 paar over zijn . Dit omdat het zo beroerd in elkaar zit dat als je het optilt het niet meer werkt..(:<<

Murc :walker:

Eergister ontvangen:

Hallo

Morgen,zondag dus heb ik een evt.koper uit duitsland
Het kan zijn dat die koop misschien niet doorgaat,ik weet het niet,het is afwachten
jouw bod spreekt mij wel aan,wel vrees ik dat je een bepaald bedrag moet bijbetalen,maar ik loop vooruit op bepaalde dingen,die EPS16 is een hele goeie sampler las ik op www.vintagesynth.com.
mijn vraag is nu aan jouw:mocht de koop morgen nou niet lukken,vind je het dan goed dat ik je mail om iets te kunnen afspreken?
Ik stuur jouw deze mail,jouw voorstel plus een bod van 2000 euro en die gast uit duitsland,die weet ook niet 100% zeker om het apparaat te gaan kopen.
ik heb in nog geen 2 dagen tijd plus/minus 200 mails gekregen(ben nu ziek ervan)
dus vandaar dat ik 3 heb geselecteerd:die gast uit duitsland,die 2000 euro gast,en jij dus...
groetjes:Hans

Ik wilde dat ding helemaal niet maar was benieuwd of ie er verstand van had dus stelde hem een ruil voor met een sampler. Inmiddels weet ie dus dat ie een juweeltje heeft, net als die vent met die Elka...
:D

aha, dus jij bent bij wijze van spreken nu kontaktpersoon ?

Geef maar aan 'm door dat ik 'm wil hebben voor 2001 Euro :dubbel:

Back