[TRACK] Ma vie - TFH

TFHats

Lidl
Een nieuwe track gefabriceerd en geupload. Je kunt hem hier beluisteren. Nummer heet ' Ma vie', en ik heb er een Franstalig gedicht van Henri Michaux (Namen, 24 mei 1899 – Parijs, 19 oktober 1984) in verwerkt.

Je kunt hier het gedicht in het Frans en een Engelse vertaling lezen. LOL. Pffff wat een diepzinnig gebrabbel dat gedicht. Ik had de mp3 gevonden en vond het wel grappig om een track te bouwen om een Franse tekst (gesproken door een 'Schone' Française gesproken. Laat eens weten wat je er van vindt.

kekke track! Heerlijk diep......... :halleluja

Lekker hoor. De intro begint wel wat wazig.

Hé bedankt allemaal voor de complimenten. Dit is zo'n track die zichzelf heeft ingevuld. Er zit alleen wat compressie op de kick en ik hoefde niet te gaan toveren met EQ. Zit alleen nog een PSP vintage warmer op de master.

Gebruikte gear: Juno 60 voor de baslijntjes, MS2000 voor het minimale geneuzel, SH101 voor de 'drone' en bliepjes, Minimonstra voor de lead. Drumsampletjes (een standaard ableton kick is aangepast in de impulse en verder gelayerd met een Linn kick, handclap van de KPR77 en hihats samples). Opgenomen in ableton 6.

Laatst gewijzigd:
Komt ie

Komt ie

0:00 - 0:33 Tone op elke 1/4 jammer, beter scapen en opbouwen
1:26 Lekker, die oude geluiden smul ik persoonlijk van.
2:02 Lead knispert en zorgt voor kippevel
2:18 Die clap, is fokking vuil terwijl de rest vlak is. Clap is dus recht op zijn raap. Love it, goed gekozen.
2:55 Dieper trekken alvorens op 3:40 terug te komen Komt iets te slapjes terug vind ik. Als ie bij 2:55 dieper gaat kun je op 3:40 het slotstuk van je betoog kwijt. Mag best klappen denk ik.

Vette plaat!

Hé bedankt. Ik moet inderdaad dat stuk van 2:55 tot 3:40 (wanneer de kick er weer in komt) dieper maken. Dat had ik zelf ook al geconcludeerd. Weet alleen even nog niet hoe. Wellicht wat reverb opengooien en de galm laten freezen... Zal dit weekend er weer eens aan gaan werken.

Back