[track]Jazz 3000

foton

Baby's got an atom bomb
Ik heb nu eindelijk ADSL, ik heb direct maar wat tracks van mij geupload (de meesten zijn welliswaar meer dan 2 jaar oud, maar dat doet er niet toe). Je kunt ze downloaden van http://www.xs4all.nl/~pcwouda .

Ik heb ook ff een nieuwe track gemaakt

http://www.xs4all.nl/~pcwouda/jazz3000.mp3

Ik vind het nogal anders dan wat ik normaal gesproken maakt.
Beetje raar om te zeggen misschien, maar het is mijn eigen muziek smaak niet echt.

Hebben jullie misschien nog wat tips voor verbeteringen van het nummer, het nummer klinkt nogal een beetje simpel vind ik.

Beetje simpel zeg je? subtiel zou ik er van zeggen. Ik vind het erg lekker klinken! zekers wel!

nice :okdan:

simpel zou ik het niet noemen,.. "eenvoudig" is een beter woord.
relaxed nummer, alleen die roland-jazz-scat-voices vind ik er wat over.

cool2.gif

lekkerrrr, klinkt erg goed!

en ja eenvoudig... ik denk omdat er alleen herhalende stukken inzitten
wat 't levendiger zou maken is hier en daar wat niet herhalend, relaxed solo spel

edit: nummer backdraft = :okdan:

Laatst gewijzigd:
Geweldig !

Doet mij gelijk weer denken aan Bora Bora beach - Ibiza, 12 uur 's middags beginnen ze met vergelijkbare muziek.
Bezopen kop neerleggen, voet over de rand van het bedje en meedeinen in de zon.

Thnx !!! love it

Bedankt allemaal voor de toch wel positieve reacties, had ik eerlijk gezegd niet verwacht.
Ik ben er zelf nog niet helemaal tevreden over, misschien dat ik nog wat kleine aanpassingen maak, watvoor aanpassingen weet ik nog niet.

Origineel geplaatst door JazzMann
... die roland-jazz-scat-voices vind ik er wat over.

Ik vind ze zelf een beetje goedkoop klinken, maar opzich klinkt het wel lekker.
Ze zijn overigens niet van Roland :)

Origineel geplaatst door Bahamut
lekkerrrr, klinkt erg goed!

en ja eenvoudig... ik denk omdat er alleen herhalende stukken inzitten
wat 't levendiger zou maken is hier en daar wat niet herhalend, relaxed solo spel

edit: nummer backdraft = :okdan:

Ik zou inderdaad een solo kunnen invoegen, thnx.
Ik zal in de toekomst wat meer nummers zoals backdraft maken in combinatie met wat filmmuziek.

Voor de rest bedankt voor de reacties, het geeft altijd een beetje voldoening :)

whoa goeie track. Als je dit zou uitbrengen zou yorin-travel het zeker tijdens hun programma draaien, past echt goed bij een reisprogramma. :okdan:

Ik vind die scat voices wel cool. :)
Juist de sax uit het begin vind ik erg goedkoop "synthesizerig" klinken.

Wat heb je gebruikt voor dit nummer?

Origineel geplaatst door OnAcid
Ik vind die scat voices wel cool. :)
Juist de sax uit het begin vind ik erg goedkoop "synthesizerig" klinken.

Wat heb je gebruikt voor dit nummer?

Thnx, die sax klinkt idd niet echt vol (ik probeer iets meer stereo erin te krijgen).
Over het algemeen maak ik veel gebruik van Reason en af en toe trackers, maar de laatste tijd probeer ik steeds meer met hardware te gaan werken. Yamaha DX7 IID is een zeer goede synth voor het maken van dit soort muziek denk ik.

not bad at all.

lekker relaaaxed

klein puntje: het valt wel op dat het samples zijn. Dat is bij dit type muziek soms wat storend?

maar alsnog leuk gedaan hoor!

aRV

Origineel geplaatst door foton
Yamaha DX7 IID is een zeer goede synth voor het maken van dit soort muziek denk ik.

idd, een goeie synth voor dit soort muziek (pads, bell-geluiden, bass enz...)

Origineel geplaatst door Arv

klein puntje: het valt wel op dat het samples zijn. Dat is bij dit type muziek soms wat storend?

Helaas kan ik geen sax bespelen, anders had ik dat wel opgenomen.
Bij de sax is wel duidelijk te horen dat het een sample is, bij de rest van de geluiden valt het dacht ik wel wat mee.
Ik zal proberen om de sax wat beter te laten klinken.

Bedankt voor het commentaar.

Back