Welke SCSI disc??? voor MPC 2000xl

Inofaith

Inofaith
Pas een MPC 2000xl gekocht.

Zit een ZIP drive in en kreeg er 6 nieuwe ZIP's bij, waar ik voorlopig mee uit de voeten kan... MAAR ik heb nog een heleboel samples op een hardeschijf staan van wanneer ik dat nog op de computer deed. Nu wil ik dat graag overbrengen naar m'n MPC en ik vroeg mij dus af wat de beste oplossing is.

- Wat voor SCSI externe disc is uberhoubt aan te raden volgens jullie?
- Zijn er externe SCSI discs met zowel SCSI als USB interface?
- Is er een manier om fijn veel bestanden tussen je MacBook Pro en je MPC 2000xl uit te wisselen?
(heb nl al zo'n programmatje gezien "MpcPgmMkr", maar dat is een demo en volgens mij bedoeld voor usb ZIP drives.

Ik weet het niet meer precies maar het gaat misschien over 10 gig aan samples, en met ZIPS van 100 mb ben je wel ff bezig lijk me.
Daarbij heb ik nog een hele platencollectie die wacht om gesampled te worden en dat worden dus ook aardig wat MB-tjes danwel GB-tjes.

Iemand tips?

een SCSI kaartje voor je mac + kabels is denk ik een goede oplossing

externe harddisk moet ik mezelf ook nog op verdiepen voor mn s2000
met scsi en usb die zie je niet vaak

Re: Welke SCSI disc??? voor MPC 2000xl

Origineel geplaatst door Inofaith
Pas een MPC 2000xl gekocht.

Zit een ZIP drive in en kreeg er 6 nieuwe ZIP's bij, waar ik voorlopig mee uit de voeten kan... MAAR ik heb nog een heleboel samples op een hardeschijf staan van wanneer ik dat nog op de computer deed. Nu wil ik dat graag overbrengen naar m'n MPC en ik vroeg mij dus af wat de beste oplossing is.

- Wat voor SCSI externe disc is uberhoubt aan te raden volgens jullie?
- Zijn er externe SCSI discs met zowel SCSI als USB interface?
- Is er een manier om fijn veel bestanden tussen je MacBook Pro en je MPC 2000xl uit te wisselen?
(heb nl al zo'n programmatje gezien "MpcPgmMkr", maar dat is een demo en volgens mij bedoeld voor usb ZIP drives.

Ik weet het niet meer precies maar het gaat misschien over 10 gig aan samples, en met ZIPS van 100 mb ben je wel ff bezig lijk me.
Daarbij heb ik nog een hele platencollectie die wacht om gesampled te worden en dat worden dus ook aardig wat MB-tjes danwel GB-tjes.

Iemand tips?

Externe Jazz drives! 2 GB per disk..

Wel SCSI HD50, misschien ook USB maar dat weet ik niet.

Maar via een USB-->SCSI kabel connecten naar de mac/windows moet lukken..
Heb ik ook nu maar werkt nog niet op mn mac though(kheb drivers nodig)
Wel op de Windows.

ok dus jullie zeggen;
- haal een SCSI externe disc.
- haal een USB > SCSI adaptertje
verbind vervolgens OF je mpc aan de disc, OF je computer (met de usb er tussen)

begrijp ik het zo goed?
En waar vind ik een goede SCSI disc? want op marktplaat is er niet zoveel te vinden.
En al helemaal hoe je aan zo'n usb adapter komt?... iemand tips/links?

@Ramonus: scsi kaartje zal niet lukken, heb nl een macbook (pro), dus het moet USB / FW zijn.

adaptec heeft zo`n USB>SCSI adapter
kost al gauw 100 a 150 euro

op marktplaats staat er trouwens iemand met een serie externe harddisks en cdromspeler voor de akai

gelieve nog ff te wachten ;) ik heb deze vent gemaild of er iets van de prijs af kan
zo ja dan laat ik het jullie ook gelijk weten :)
heeft iedereen voordeel van

Je zou ook eens kunnen kijken of een naburig prepress bedrijf of ontwerpstudio niet nog wat in de opslag heeft staan. Dat soort bedrijven gebruikte in het verleden letterlijk stapels externe disks, allemaal SCSI. Zo ben ik aan een externe LaCie gekomen voor mijn toenmalige S2000, inclusief de correcte kabel en terminator. Voor niks.

Origineel geplaatst door etaoin
Je zou ook eens kunnen kijken of een naburig prepress bedrijf of ontwerpstudio niet nog wat in de opslag heeft staan. Dat soort bedrijven gebruikte in het verleden letterlijk stapels externe disks, allemaal SCSI. Zo ben ik aan een externe LaCie gekomen voor mijn toenmalige S2000, inclusief de correcte kabel en terminator. Voor niks.
op een lacie heb je toch geen terminator nodig?
bij mijn lacie zit ie ingebouwd

hebt iemand een werkende Mac met OSX... die via SCSI met zijn sampler praat?
Kan me herinneren dat dit niet goed werkte met OSX / G5... (geloof wel met OS9)
En uhhhh... Is er ook een werkende MESA-versie? Of ook alleen via (OS 9)

Ik zou wel mijn Akai CD3000XL op mijn PPC G5 aan willen sluiten...
maar weet niet hoe.... (buiten het SDS protocol om, want heb niet zoveel tijd als dat ze vroeger blijkbaar hadden)

In de hoop dat dit een domme vraag was, verblijf ik,

-Brallie Brein (in de naam van Hein)

Nu heb ik van iemand de aanbieding gekregen een SCSI disk over te nemen... MAAR het is een 62-pins SCSI interface.

Bestaan hier adapters voor om naar 50-pins te transformeren EN werkt dat uberhaubt wel met een MPC 2000xl

Correctie, ja k deed k ook maar zo even uit mn hoofd nadat ik weg was geweest en wat anders had gedaan.

het is 68 pins... dat klopt wss meer.

Maar als daar adapters voor zijn, wat kosten die zoal.

Enne hoe vind ik nou een [externe] behuizing voor een SCSI diskje?

Voor 68 pins gebruik je 68 pins kastje en dan een 50 pins externe kabel naar 68 pins extern. Is vaak prijzig, op zoek gaan naar een extern kastje met kabel en 50 pins, en intern een adapter van van 50 naar 68 kan goedkoper zijn...

68 pins is Wide SCSI. Dan heb je nog Ultra2 en Ultra3. De harde schijf in kwestie is Ultra2 ;)

Origineel geplaatst door Synclavier
Voor 68 pins gebruik je 68 pins kastje en dan een 50 pins externe kabel naar 68 pins extern. Is vaak prijzig, op zoek gaan naar een extern kastje met kabel en 50 pins, en intern een adapter van van 50 naar 68 kan goedkoper zijn...
ik heb nog wel denk ik een 50 pins (scsi kaart aansluiting) naar 68 pins liggen denk ik

Back