Roland system 100

Jammer gaat aan onze neus voorbij

reeds een bod van JAWEL 150 Euro's...

en dat zijn wel de nieuwe euro's denk ik...

dit offer YOU can't refuse is natuurlijk wl heel slim..de verkoper komt uit Sneek..die weten toch niet wat het waard is..

Murc wonende te Amsterdam.. :walker: :dubbel:

Als ik er wat over mag zeggen..?

Denk ik dus van niet..je kunt beter dan iets aanschaffen met een duidelijke signaalvolgorde en van meer moderne makelij..

voorbeelden...moeilijk..maar misschien een Viscount OB 12..? is ook nog polyfoon en via het grafische display kun je ZIEN wat je doet als je aan een knopje draait..ben er zelf een fan van dus dit is ee gekleurd advies !!!!

MAAR....wel zo leerzaam.!!!

Murc.

Origineel geplaatst door KiaM
IK ben eigenlijk op zoek naar een mooie oude analoge synth. Omdat ik me meer wil verdiepen in ouderwetse synthese, en soundopbouw.
Is zon system100 dan een goed idee?

Het is een heel makkelijk te programeren synth. Maar je moet hem kopen omdat het ding zo mooi klinkt. Want mooi klinken, dat doet de System100 zeker.

Maar als je je echt wilt verdiepen in synthese, dan ben je het best af met een modulair systeem. En deze zijn gratis in software formaat. oa synthedit.
Het lijkt heel erg complex zo'n modulaire synth. Maar je begind gewoon met 1 module, leert wat de knoppen, in en uitgangen doen en je gaat verder met de volgende module. Uiteidelijk kan je natuurlijk wel heel complexe dingen doen, maar dat hoeft niet.

Ik wil juist niet software matig gaan. Omdat ik knoppen wil.
Ik heb wel een softwarematige synth trouwens; de korg Legacy collection(ms20 controller) Ooit gekocht voor een spotprijs, 100 euro nieuw :) ) Werkt perfect wat mij betreft.
Maar ik wil, en misschien klinkt dit raar, het rauwe van analoge oude synths.
Ik heb inmiddels wat rond gekeken voor die OB 12. En eigenlijk is dat ook wel verleidelijk. Immers alle gemakken van moderne techniek en ook midi etc.
Ding heeft erg mooie optie's zoals recorden van je knopbewegingen en morphing etc. Dat lijkt me ook intressant.
Wat ik weet van die system100 is dat ie wat afwijkende mogelijkheden heeft kwa modulatie technieken. Toewijsbare filters op de lfo etc? Als ik me niet vergis.
Die sequencer die er bij zit (24kanaals) lijkt me geweldig.

Die system 100 is toch semi modulair?

Laatst gewijzigd:

Maar ik wil, en misschien klinkt dit raar, het rauwe van analoge oude synths.
Je hebt een besmeting opgelopen?:D
Dan: Ja dit is een hele hele vete bak. Die 2 filters klinken zo belachelijk goed, daar kan maar heel weinig spul in de buurt komen. Vco's zijn ook heel erg goed. Envelopes vind ik niet echt bijzonder. Lfo's zijn ook simpel. Keyboard is ook niet super bespeelbaar. Op de 102 zit een hele gave s/h module. De ringmodulator is ook erg goed. De sequenser en mixer heb ik geen ervaring mee.

Hij staat nu al op 1250, dus anderen vinden het ook een leuk bakkie.
Ik denk dat er nog wel 1000 bij kan komen.

Besmetting? Die had ik al. :)
Ik heb een DSS1 en dus, tja. Als je alleen software kent en dan dat in ene door je speakers :)
Ik sta nog steeds te kijken van het geluid van dat ding. Zo breed en vol. Daar kan niks van wat ik heb op software gebied tegenop.
1250 (of 2250) is mij al te veel hoor. Dan denk ik voor minder ook wel wat leuks te kunnen kopen. Er stond ooit op martkplaats een MS20 voor 750 euro, die ik zo had kunnen kopen. Misschien wat aan de hoge kant, die prijs. Maar die dingen weet ik inmiddels behouden hun waarde wel. Net zoals volgens mij zo'n system 100.
Laatst geboden op Ebay 600 euro voor echt een hele mooie Yamaha cs15. Echt mint, om door een ringetje te halen. Wel vage specs geloof ik, maar nog niet zo erg als de CS30. En dat bedoel ik dan in positieve zin vaag.

Die korgjes (MS10/20) worden trouwens langzaam maar zeker wel steeds duurder. Dus langer wachten, of uitstellen is wellicht niet slim.

€ 1.750,00 24-09-07 21:27

Gaat snel :)

cheap ,hij mag best naar de 2500e opgaan IMO.spijtig dat die er midi in heeft liggen knoeien.

€5000 en €17.995 zijn weer idioten biedingen...
Gelukkig kun je ze tegenwoordig verwijderen, beetje flauw:bekdicht:

Staat nu al op 1750, idioot hoor.

Ik vind het helemaal niet zo idioot, ik heb er ook een complete met de speakers erbij, die kan makkelijk van de hand voor 3000+ euros op ebay...

De set is van Ruud van Es geweest blijkbaar (Peru/Nova)..die had deze te koop toen ik daar mijn Arp 2600 kocht...tenminste er staat iets over in de advertentie en ik heb precies een set als deze daar zien staan...

Origineel geplaatst door mansher
Ik vind het helemaal niet zo idioot, ik heb er ook een complete met de speakers erbij, die kan makkelijk van de hand voor 3000+ euros op ebay...

Ik heb de system 100 module 101, aardig ding hoor maar ook weer niet zo bijzonder. De 102 voegt er niet zoveel aan toe (ringmod en s/h geloof ik). Sequencer is simpel. Voor 3000 euro kun je veel leukere vintage kopen om over nieuw modulair maar te zwijgen.

Back