Roland system 100

Ik ben steeeeds meer Roland fan aan het worden..Laatst had ik een J4 en die klonk zo goed, heel synthetisch, dik en klassiek "synth" geluid kwam er uit....plus meestal is het nog prima in orde..niet zo lomp en dik gebouwd als Korg maar zeker vele male beter dan Amerikaanse synths...

Origineel geplaatst door wouw
Leuk setje, ik zie het wel zitten !

Ja,ik zie het ook zitten,heb ook een bod gegeven.

Origineel geplaatst door vinnieq
Voor 3000 euro kun je veel leukere vintage kopen om over nieuw modulair maar te zwijgen.

Ja,maar nieuw modulair geraak je aan de straatstenen niet kwijt,indien je opeens iets anders wil...

2000 lijkt me dit setje wel waard.
Die van mij is een paar jaar terug voor 1800 naar belgie gegaan.
Ook compleet op de speakers na.

Ik herriner me dat nog mono, naar die bekende gebroeders uit Gent als ik me niet vergis?

Ik denk dat dat toen ook gewoon de prijs was, maar we spreken hier over 3, misschien zelfs 4 jaar terug? Kijk bijvoorbeeld maar es wat een memorymoog of Jupiter 8, synthex of synthi ondertussen aan prijs is gestegen. Ik denk dat het niet overmoedig is te zeggen dat er ook 1/3 aan prijs is bijgekomen in de laatse 3 jaar. Het feit dat je die speakers erbij hebt is natuurlijk een groot pluspunt voor collectors, ze zijn op zich weinig waard, al loont het wel de moeite om ze bvb te micen en bij't origineel te mixen. Verder is het natuurlijk waar je koopt en waar je verkoopt, maar dat hebben de meesten nu wel al door...

Ik heb de system 100 module 101, aardig ding hoor maar ook weer niet zo bijzonder. De 102 voegt er niet zoveel aan toe (ringmod en s/h geloof ik). Sequencer is simpel. Voor 3000 euro kun je veel leukere vintage kopen om over nieuw modulair maar te zwijgen.

Dat je de system 100 modules niet moet kopen om de functionaliteit staat denk ik buiten kijf, al moet het wel gezegd dat het geheel meer is dan de som van de delen...Vergeet de heerlijke springreverb niet, of hoe dat mixertje zaalig in overdrive gaat, de feel van de sequencer, beide synthmodules gelayerd en zo kan ik nog wel ff doorgaan...Je kan ook de wereld rond met 3000 euro, maar dan heb je de sound van een sysytem 100 nog niet als je snapt wat ik bedoel...T'is maar hoe je't bekijk en wat je verwachtingen zijn van een bepaald instrument denk ik...

citaat:
Origineel geplaatst door vinnieq
Voor 3000 euro kun je veel leukere vintage kopen om over nieuw modulair maar te zwijgen.

Ja,maar nieuw modulair geraak je aan de straatstenen niet kwijt,indien je opeens iets anders wil...

Good point...

Origineel geplaatst door HEXAGON

Gewoon wachten totdat iemand er een hit mee scoort en dan 30 jaar later is het helemaal retevetcool!

Nee, ik snap ook wel dat het een bijzonder aantrekkelijk set is qua sound en zeldzaamheid (heb er ook via de mail op geboden), ik heb ook allemaal van die ouwe meuk thuis staan. En dat gebruik ik meer dan het nieuwe 'digitale' spul (al heeft dat ook weer z'n goede kanten), om over softsynths maar te zwijgen.

Ik heb 2x een setje gehad en ik blijf dit een van de best klinkende monosynthns vinden. Ziet er overigens ook geweldig uit en is heerlijk solide gebouwd.

Bovenaan de advertentie staat dat hij voor 2750,- verkocht is. Dat is een stevige prijs.

Als deze dus net zo klinkt als een roland system 100M dan heb je een leuke bak ook al iets minder modulair..
maar ja , 2750 pleuro..... dan zou ik liever doorsparen voor een arp2600. En natuurlijk maar afwachten tot dat er een wordt aangeboden :D

Laatst gewijzigd:
De system 100 vco's kliken imho toch weer beter dan de 100m serie.
2750 vind ik wel behoorlijk veel geld.
Ik had hem op 2250 geschat maximaal.

PS die van mij staat nu bij die 2 broertjes uit Gent ja!

Origineel geplaatst door gerrie79
Als deze dus net zo klinkt als een roland system 100M dan heb je een leuke bak ook al iets minder modulair..
maar ja , 2750 pleuro..... dan zou ik liever doorsparen voor een arp2600. En natuurlijk maar afwachten tot dat er een wordt aangeboden :D

Het geluid van de 100M blijft toch wel een stukje achter bij de 100.

Origineel geplaatst door Patat Met
Je hebt een besmeting opgelopen?:D
. De sequenser en mixer heb ik geen ervaring mee.

Hij staat nu al op 1250, dus anderen vinden het ook een leuk bakkie.
Ik denk dat er nog wel 1000 bij kan komen.

dat krijgje hiero van zelf

ok hij staat gereserveerd

Bieder Bod Datum
frankroodzant € 2.350,00 25-09-07 20:10

niet een so bijster veel
modules 101+102 gan resp. 800 p/stuk
seq is erg zeldzaam ....en @ kiam ; hij is niet 24 kanaals maar 24 steps ...en 2 kanaals
[ooit gehad ....]

:halleluja
die mixer loopt ergens nog een draad over monopoly/hexagon .,...over t nut ervan is ook al gauw zoon 500.- waar d

prijs is wel rech tvaardig killer machine zeg maar !!

Origineel geplaatst door omiel
Het geluid van de 100M blijft toch wel een stukje achter bij de 100.

er is veel gezegd over de 100 M ...ben best wels benioeuwd naar de egte geluid verschillen
hex. hadt over de custum roland chips in de 100 M
ja dat heeft de system 100 niet :{ real electronicx*D
ik denk toch dat ie meer ri. sh5 / 7 gaat met semi mod mogelijkheden en andere filters idd!
en de sh5 / 7 ,s gaan tegenwoordig aardig fix van de hand ....

erg solide gebouwd ,..ok scuiven ,..ik vindt m voor semi mod, erg overzichtelijk

en kd8 opost ff de syt...van en vriend..mega synthje [seq en mixer mistie niet :dubbel: ]

Attachments

• afbeelding 003.png
    afbeelding 003.png
    626,6 KB · Bekeken: 75
Volgens mij heb je die destijds van mij gekocht, althans een 101 en 102 in nieuwstaat voor 2000 gulden.

pff die wil ik nu graag terug voor die prijs :)

Ik heb 2x een setje gehad en ik blijf dit een van de best klinkende monosynthns vinden. Ziet er overigens ook geweldig uit en is heerlijk solide gebouwd.

nope
we kochten toen een system 100 + seq.
en een pro 1 tesamen voor [ff denken ] 1350.- gld ...resp 450 voor de pro one
en 900 voor de system 100
was van een r&b producer[zonoemde ie zich uit arnhem ]
misschien leestie t ooit nogs
en hij kreeg geen fatsoenlijk geluid uit de sytem 100 met de sequencer

tsja komaar hier
ik praat wel dik 10 jaar terug
maar is idd een blijvertje geworden
later moest er een broertje by komen ....we noemde m 102
seq = naar pierke zn museum 8D gegaan [wel tof ding 104 variabele gate p/step
2channel
en uhhhh 24 steps ook raar ..?
iig een maq doet t beter tegenwoordig ....
:halleluja

Hier sluit ik me bij aan.

Back