[treck] Wat Junkie XL kan.....

Oxy-Yan

Action
"Wat Junkie XL kan doen met Elvis' Little Less Conversation kan ik ook wel" ..:gaap heb ik eens een keer beweert in een café...
"Laat dat maar horen dan" werd er geantwoord:

Sja, dus moest ik aan de slag. Het Elvisnummer werd "Suspicious Minds"..Maar omdat ik geen ElvisFan ben had ik geen cd's. Een mp3tje van de slechtste kwaliteit kreeg ik wel te pakken. (ach het gaat om het idee)
Gisteravond had ik hem in 2 uur in "klaar"; Branden; Naar het café......en Hatsa!!

Oxy-XL vs Elvis - Suspicious Minds

Nou viel het me eigenlijk nog best wel tegen en ben ik erachter gekomen dat JXL toch wel iets bijzonders heeft gemaakt, alhoewel het origineel van dat nummer op zich al staat als een huis.

Goed, in het café vonden ze het wel oke (ik gaf immers een :biertje: aan de luisteraars..)
Maar wat vinden jullie??

ik vind 'm leuk !!
Ik zou wat meer echt 'moderne" dingen erin doen zoals wat stotter effecten enzo, nu is het alleen een beat wat erbij is gekomen.
Maar hij is lachen !

A little less..

A little less..

"A little less conversation" staat op zich inderdaad al als een huis.. dat IS al bijna een 'dance' track. Daar heeft heer Holkenborg niet veel meer aan hoeven doen..

Ik hoorde laatst op de radio dat z'n apparatuur gestolen was,
Toch niet jij he Oxy-Yan?

Er was trouwens een beloning voor de gouden tip!

Voor 2 uur knutselen toch wel OK:okdan:

Apparatuur gestolen..

Apparatuur gestolen..

Ach jeetje.. toch niet z'n studio ? Oberheim 8voice, 4 voice, korg PS3200, MS50.. en wat daar allemaal niet rondslingert..

Z'n mobiele eenheid was gejat ja :( Lijkt me geen pretje.

Hey Oxy...lekker hoor! Misschien had je inderdaad iets meer kunnen phreaken met de originele samples... of bijv bij de break een stoere temposlide maken met veel fx oid. Maargoed... tmoet ook leuk blijven h`e ;)

koele track oxy, absolutemant ! zo vind ik het orgineel ook wel goed.. tja, kan er niets aan doen.. :P

krijg ik nu een biertje?
Nou....vooruit dan ; :biertje:

Ik zou wat meer echt 'moderne" dingen erin doen zoals wat stotter effecten enzo, nu is het alleen een beat wat erbij is gekomen.
Dat kan ik nog wel even doen ja, maar er zitten niet zoveel stotterbare stukken in. Het hele (originele) nummer loopt in een keer door. Als ik er nog even een tijdje voor ga zitten moet dat ook wel lukken.

Oxy

Geinig gemaakt Oxy.:okdan:
Ik denk als je wat meer sleutelt dat Junky XL, ehhhh Jay XL:confused: , Wel kan inpakken.

Groetjes Synthfreak

OKe, ik heb er nog even aan gesleuteld; :dj:

Een betere kwaliteit mp3 van het origineel gevonden

Iets meer "moderne" dingen toegevoegd

Luistert u HIER

(ik had dit bericht liever in de bovenste post willen wijzigen, maar de admin geeft je 1440 minuten de tijd... Dat was al verstreken, dan zo maar)

Hij is geinig. Erg goed gedaan, want zo makkelijk lijkt het me niet.

Kan gaan lopen miepen over hele kleine timingverschilletjes, doe ik alleen niet. ;)
Wat dat er wat minder laag ik kan, hij dreunt nou net iets teveel.

Dit wordt de nieuwe Nike-reclame-tune! : -)

hehe vet gedaan

break is ook leuk...handjes-met-aanstekertjes-de-lucht-in-moment

track = 8)

Leuk...

Alleen jammer dat het niet echt lekker op tijd loopt...het hikt een beetje tegen de loop aan...

ja die timing:dj:

Dat komt namelijk doordat de drummer van elvis nogal onstrak is....Naar mate het lied langer duurt begint hij uit enthousiasme almaar sneller te drummen, ja of hij wil snel klaar zijn... (begin iets meer dan 111 bpm, oplopend tot ongeveer 115 bpm, plus de break die weer veeeel langzamer is)
Ik erger me eerlijk gezegd ook steeds meer aan het begin-gitaarloopje wat er nog net niet helemaal lekker in zit. Met name als de Cowbell erbij komt, klopt het (nog) niet.

Misschien dat ik dat nog even aanpas.

Ja klinkt leuk vooral als het in 2 uurtjes gemaakt is,
Nu niet gaan mokken hoor, maar ik vin het toch niet echt een tom H. track !
Je hebt leuk afgekeken met je idee enzo maar het heeft gewoon niet de power en energie !
Timing is idd niet strak maarja ach 2 uurtjes ;) haha en inderdaad die gitaar met die te lage cowbell enz. !

Beetje meer tijd in het mixen en het is inderdaad een tom-isch track ala little less .... :D
hihi of ben ik nu weer te kritisch? vast wel, maar leuk geprobeerd ...
tom is tom.......kel is kel.............micheal is zo'n beetje z'n zus (geworden!?) :)

Weet je wat tom heeft gedaan om het strak te krijgen !?!
Hij heeft de drums gewoon weggehaald en er zelf drums opgespeeld ! Zo ook met de gitaartjes in zijn track !
Hij heeft alleen de zang gehouden van elvis en die opgeboost met bewerkingen omdat het afkomstig was van een tape (niks geen losse parts nope alles al in elkaar geflanst op de tape , losse opnames waren niet te krijgen!!!)
Verder heeft ie zijn ervaring gebruikt om alles mooi te mixen qua eq-z toonhoogten en heeft ie er meer energie ingekregen!

Back