een betaalbare veldopname oplossing.

Origineel geplaatst door Negative Plus
Dus je will een recorder en pre amp voor max 200 euro.
En de kwaliteit moet hoog zijn.

Je kan je afvragen of dat een realistische wens is.

Kan, daarom vraag ik.

Ik zit nou te denken aan een Hi-MD van 50 ofzo en een mic van rond de 150/200

Maar als ik het zo allemaal lees kan ik toch het beste met mn laptop en mn firebox en mn redelijke condensator mic op stap gaan.

Of zo'n oude portable luxe DAT recorder, waar ze filmklank mee opnamen tot enkele jaren terug. Serieus goede kwaliteit en die prijzen zijn 2dehands serieus gezakt.

Rutger doe es niet zo eigewijs en luister naar RSD :)
Die dingen van school zijn toch allemaal :r

Origineel geplaatst door RockSteadyBeat®
Heb je hier nou al naar gekeken, met jou budget hoef je niet veel verder te zoeken want dit is zo'n beetje het enigste wat binnen jou pricerange valt.
Heej Rocksteady.. Heb jij die H-2 dan ofzo? Ik ben namelijk de laatste tijd ook een beetje rond aan het snuffelen aan wat er zoal op dit gebied te krijgen is, en dat ding trok best wel mijn interesse.. Maar ik kan er nog niet al teveel over vinden op 1 review na.. Ik ben erg benieuwd of dit apparaatje een beetje oke is en hoe en wat ? :)

Origineel geplaatst door deniax
Rutger doe es niet zo eigewijs en luister naar RSD :)
Die dingen van school zijn toch allemaal :r

RSB :P niet RSD
maar idd deniax. Volgens mij heeft hij zijn plan al getrokken en hoeft die helemaal geen info verder :D

Volgens mij heeft hij zijn plan al getrokken en hoeft die helemaal geen info verder :D
Ik wel..;) 8~

Ja inderdaad Dennis, die shit van school is niks. Daarom ben ik ook een beetje huiverig voor die moderne recorders met ingebouwde mic. Erg belangrijk vind ik een zo laag mogelijk ruisniveau. En ik wilde mijn condensator mic gebruiken zoals ik schreef. Daarom heb ik een beetje over je inbreng heen gelezen RSB. Maar bedankt voor je inbreng, ik ga meer lezen over die ZOOM H-2. En luisteren! Heel interessant zijn ook die surround opties trouwens.

Mijn opties zijn nou:

1) Een Hi-MD op de kop tikken. (Wat is daar mis mee dan dan RockSteadyBeat?) En dan ook een een leuke dynamische mic aanschaffen.

2) Een ZOOM H-2 of soortgelijk apparaat aanschaffen. De interne mics gebruiken of een nieuwe dynamische mic kopen als ik de interne mics niet goed genoeg vind. Ik heb nog niet naar voorbeelden kunnen luisteren, doe ik asap!

3) Met mn notebook, firebox en condensator mic op stap ;).

Laatst gewijzigd:
Of je zoekt een UHER op MP... werkt op batterijen.

Attachments

• uher6000_7.jpg
    uher6000_7.jpg
    24,7 KB · Bekeken: 102
heb hier nog een ( vrijwel ongebruikte) md recorder van sony met mic input. de nz707, wil er eventueel wel vanaf.

Ik weet niet hoe dat zit me die Hi-MD :confused:
Maar die Zoom H-2* is iig 96kHz op 24bit als ik me niet vergis.
De prijs is gewoon unbeatable.
Daar sluit ik mij graag bij aan. De H2 lijkt me heel erg interessant, staat nu boven aan mijn lijstje, nog even vier weken wachten tot er weer geld is en dan maar eentje bestellen.

Rutger, je praat over 'hoge' kwaliteit, waarom dan MiniDisk, al dan niet HD? MD is naar mijn idee een gepasseerd station. Op een gegeven moment heb je het over het gebruik van dynamische microfoons, ik hoop dat je daar condensators had willen schrijven. Beluister eerst eens de voorbeelden op de Oreilly site, ik ben benieuwd wat je er van vind, het heeft op mij namelijk een enorme indruk gemaakt.

heb vandaag bij een vriend een 4 ! sporen mobiel opname apperaatje gezien.
ongeveer zogroot als een walkman.
zaten bovenop 2 stereomicrofoons, nam op op wav . iets van fostex geloof ik, zal het eens precies navragen.
op memorycard.
koste in de us ca 150$ !!
usb en line en mic in ( 1Xminijack-stereo) zat er ook op

Origineel geplaatst door FrankH

Rutger, je praat over 'hoge' kwaliteit, waarom dan MiniDisk, al dan niet HD? MD is naar mijn idee een gepasseerd station.

lijkt me ook achterhaald , md is Toch gewoon gecomprimerde file net als mp 3 alleen van sony , dus terugzetten naar wave levert zowiezo verlies op.

Origineel geplaatst door sunny pedaal
heb vandaag bij een vriend een 4 ! sporen mobiel opname apperaatje gezien.
ongeveer zogroot als een walkman.
zaten bovenop 2 stereomicrofoons, nam op op wav . iets van fostex geloof ik, zal het eens precies navragen.
op memorycard.
koste in de us ca 150$ !!
usb en line en mic in ( 1Xminijack-stereo) zat er ook op
Zoom H2?

inderdaad, geloof dat het zoom was . heb gekeken op internet :
http://www.samsontech.com/products/productpage.cfm?prodID=1916
heeft een 4 channel mode, betekend dus gewoon op 4 sporen wav's opnemen en via card of usb naar de computer, echt ben benieuwd hoe hij het precies geluidsmatig doet, had nog niet de tijd hem eens goed uit te proberen.
maar misschien toch echt iets om gemakkelijk en goed ( genoeg) live "surround" op te nemen , voor op m'n dvd-materiaal.
( oh loterij, loterij)

oh ja manual specs zien er best goed uit, inclusief 2,5 volt phantoomvoeding voor ext microfoon.

ik heb geweldige resultaten bereikt met en minidisc recorder en een goede hoofdtelefoon, als ik de headset zo ophang dat trillingen goed gedempt worden, krijg ik ( vind ik) geweldige opnames, in het bos bijvoorbeeld gewoon de recorder met headset op de grond gelegd en even een stukje gelopen, alles , maar dan ook alles stond er ruisloos op... en het is nog stereo ook :)... maar wel een GOEDE kopteloon dan he....

Back