Monitors aansluiten op pc

Origineel geplaatst door MusiQmaN
nee, wel op een mixer ;) slimmerik
*Kuch* alleen op een power amp (in een actieve mixert of standalone) als uitgang naar passieve boxen, maar nooit naar actieve studiomonitoren.

Heb ik ook weleens midden in de nacht gehad, kwam de buurvrouw meteen langs, gezellig :)

Die van mij mag best 's nachts langskomen.........

Origineel geplaatst door SpaceAgentSpiff
*Kuch* alleen op een power amp (in een actieve mixert of standalone) als uitgang naar passieve boxen, maar nooit naar actieve studiomonitoren.

ok, das nieuw voor me. Hoe dat zo dan.

Speakon had je het over; dat is deze:
180px-Neutrik_Speakon.jpg

Deze wordt als luidsprekerkabel gebruikt, om het hete signaal van een eindversterker naar de (passieve!) boxen te krijgen.

Niet te verwarren met de gewone XLR plug die meestal voor gewone lijnsignalen of nog zwakkere (microfoon)signalen wordt gebruikt:
XLR-connectors.jpg

Misschien bedoelde je geen speakon? Vergeet niet dat het hier over actieve monitors gaat, die hoeven alleen maar lijnsignaal aangeleverd te krijgen; eindversterking gebeurt intern.

Origineel geplaatst door SpaceAgentSpiff
Speakon had je het over; dat is deze:
180px-Neutrik_Speakon.jpg

Deze wordt als luidsprekerkabel gebruikt, om het hete signaal van een eindversterker naar de (passieve!) boxen te krijgen.

Niet te verwarren met de gewone XLR plug die meestal voor gewone lijnsignalen of nog zwakkere (microfoon)signalen wordt gebruikt:
XLR-connectors.jpg

Misschien bedoelde je geen speakon? Vergeet niet dat het hier over actieve monitors gaat, die hoeven alleen maar lijnsignaal aangeleverd te krijgen; eindversterking gebeurt intern.

ik bedoelde wel speakonm, omdat deze net als xlr ook word gebruikt op monitors en speaker outputs op mixers vandaar.

Back