[track] Track 0122

foton

Baby's got an atom bomb
Ben weer bezig om even een oude track verder uit te werken en dit is wat ik tot nu ongeveer heb.

klikklik....klik...klik

Graag hoor ik jullie mening en eventuele tips voor verdere uitwerking. :okdan:

Wow!!!!!
Ik ben hier sinds 2002 en is misschien de vijfde keer dat ik zeg,wow van de duizend keer dat ik tracks hoor hier,dus in de top vijf man!

Laatst gewijzigd:
ik vind em mooi klinken, knap gecombineerd. dat A# B loopje vind ik gaaf. zeker mooie geluiden (om een paar te noemen de "langzame" strings, de strings-klank die rond 00:40 begint, distortion gtr vanaf 1:50 en dat hoogtonig basgeluidje bij 2:13 maar de rest ook hoor :)) , waar komen ze vandaan? ik vraag me af of je er een bepaald thema voor in gedachten had.

Origineel geplaatst door sinew1958
Wow!!!!!
Ik ben hier sinds 2002 en is misschien de vijfde keer dat ik zeg,wow van de duizend keer dat ik tracks hoor hier,dus in de top vijf man!

Thanks voor de comments, ik voel me vereerd om jou top 5 te staan. Zegt toch heel wat, van alle goede tracks die hier voorbij komen. :)

Origineel geplaatst door sunny
ik vind em mooi klinken, knap gecombineerd. dat A# B loopje vind ik gaaf. zeker mooie geluiden (om een paar te noemen de "langzame" strings, de strings-klank die rond 00:40 begint, distortion gtr vanaf 1:50 en dat hoogtonig basgeluidje bij 2:13 maar de rest ook hoor ) , waar komen ze vandaan? ik vraag me af of je er een bepaald thema voor in gedachten had.

Thanks. :)
Wat bedoel je verder met A # B loopje?
Ik had niet echt een bepaald thema in gedachten..... misschien een beetje oosters iets (er zat in eerste instantie een paar minuten extra ervoor, maar dat heb ik allemaal weggelaten).
Verder nog tips voor uitbreidingen en aanpassingen? :)

ik bedoelde de noten A# en B op het klavier, of was het puur software werk? en inderdaad oosters, daar dacht ik in eerste instantie aan maar durfe niet meteen te vragen/op te merken, ik dacht gewoon A# B op zo'n manier als bij 00:40 zal waarschijnlijk in meerdere soorten muziek voorkomen dan alleen de oosterse :) en omdat je m muziekaal zelf bij elkaar tot de huidige stand hebt weten te prutsen (toch?) vind ik het zonde om mijn (of andermans) stempel erop te drukken ;) . en voor technische tips (mix en dergelijke) ben ik niet de juiste persoon, ik hoor er hoe dan ook niks verkeerds aan:)

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door geschirrspüler
vind m ook goed :okdan:

Verder niemand anders comments?
Ik wou 'm eigenlijk nog verder uitbreiden, dus als er nog tips zijn dan hoor ik dat graag.

:)

Origineel geplaatst door foton
Verder niemand anders comments?
Ik wou 'm eigenlijk nog verder uitbreiden, dus als er nog tips zijn dan hoor ik dat graag.

:)

Klinkt erg lekker!

Het enige wat ik kan opmerken is dat de attack van de string uit de eerste 24 sec. naar mijn smaak iets te hoog staat. Het volume verschil tussen de release en de attack van de volgende note vind ik dus iets te groot maar misschien is dit een kwestie van smaak.

Origineel geplaatst door n303y
Klinkt erg lekker!

Het enige wat ik kan opmerken is dat de attack van de string uit de eerste 24 sec. naar mijn smaak iets te hoog staat. Het volume verschil tussen de release en de attack van de volgende note vind ik dus iets te groot maar misschien is dit een kwestie van smaak.

Bedankt voor je reactie.
Ik heb het begin ff aandachtig beluisterd en je hebt gelijk, de attack is idd iets aan de lange kant.
Ik kan kijken of ik de attack iets korter kan maken zonder dat het de rest teveel gaat beinvloeden. Maar opzich vind ik het nu ook wel aardig klinken. :)

Origineel geplaatst door foton
Bedankt voor je reactie.
Ik heb het begin ff aandachtig beluisterd en je hebt gelijk, de attack is idd iets aan de lange kant.
Ik kan kijken of ik de attack iets korter kan maken zonder dat het de rest teveel gaat beinvloeden. Maar opzich vind ik het nu ook wel aardig klinken. :)

Het is echt miereneukerij maar goed dit is het enige wat mij opviel en als je het zo zou laten valt het anderen misschien niet eens op want het nummer klinkt zeker lekker.

Goed bezig! Met welke sequencer heb je dit gemaakt overigens?

Origineel geplaatst door n303y
Het is echt miereneukerij maar goed dit is het enige wat mij opviel en als je het zo zou laten valt het anderen misschien niet eens op want het nummer klinkt zeker lekker.

Goed bezig! Met welke sequencer heb je dit gemaakt overigens?

Met een ontzettende crappy sequencer...... namelijk die van Reason :)
Werkt enigszins ook wel weer prettig, zonder al te veel toeters en bellen.
Ik heb hier en daar wel Ableton Live gebruikt, voor wat geluiden opnemen enzo.

Ik ben eigenlijk van plan om met veel meer hardware te gaan werken en dan Live als sequencer te gaan gebruiken.
Ik heb hier leuke synths staan (Nord Lead 2, VirusC, DX7IId), maar naast af en toe een patch samplen of een korte sequence opnemen, staan ze alleen een beetje stof te happen.
Dus ik ben op dit moment opzoek naar nog wat meer apparatuur om de rest mee aan te vullen. Want persoonlijk kan ik met 3 synths niet een volledig track maken, maar dat heeft waarschijnlijk meer met mijn werkwijze te maken. ;)

"track 0122" kan ik op dit moment in Reason niet fatsoenlijk afspelen op een 2,4Ghz computer, dus staat de audio op 22kHz ;{ . Ik heb het aantal tracks niet geteld, maar het zou me niet verbazen al ik meer dan 60 voor dit nummer zou hebben gebruikt. :)

Nummer klinkt erg fijn!

Lekker relaxed, in Reason gemaakt ja? Netjes hoor!
De kwaliteit van het nummer is hoog naar mijn mening.

Hoe lang ben je er mee bezig geweest dan?
Ik bedoel ongeveer 60 tracks in reason, moet redelijk wat tijd kosten denk ik;)

coole track... mooie sferen, gave geluiden.. echte psy chill :)

als eventueel verbeterpuntje.. ik vind de mix van de volledige drumtrack nog niet helemaal mooi.. misschien iets teveel hoog ofzo

oja, en hij moet langer! :)

Back