evilantal
Ingeburgerd
Hallo,
Ik heb een MIDI puzzeltje.
Ik stuur program change messages naar een Nord Lead 2 module vanuit een XP-30.
De module staat op MIDI channel 2.
Nu wil ik de Nord module bespelen met een Korg Z1 vanaf MIDI channel 4. Patches in een performance ontvangen dus MIDI data op channel 4.
Tot zover geen probleem.
Alleen de XP-30 stuurt ook pg change message naar de Korg op channel 4. Probleem is dat deze messages nu ook de patches in de performance in de Nord Lead veranderen. (XP-30 verandert de Performance op channel 2, daarna de patches binnen de Performance op channel 4).
Lastig verhaal, vaag verhaal. De vraag is als volgt:
Ik wil dat 1 module in mn MIDI netwerk geen pg change messages ontvangt op channel 4, terwijl een andere synth in hetzelfde netwerk die wel moet ontvangen op datzelfde channel 4.
Om dit op te lossen heb ik tot mijn beschikking een MOTU MIDI Timepiece AV.
Heeft iemand een suggestie?
Ik heb een MIDI puzzeltje.
Ik stuur program change messages naar een Nord Lead 2 module vanuit een XP-30.
De module staat op MIDI channel 2.
Nu wil ik de Nord module bespelen met een Korg Z1 vanaf MIDI channel 4. Patches in een performance ontvangen dus MIDI data op channel 4.
Tot zover geen probleem.
Alleen de XP-30 stuurt ook pg change message naar de Korg op channel 4. Probleem is dat deze messages nu ook de patches in de performance in de Nord Lead veranderen. (XP-30 verandert de Performance op channel 2, daarna de patches binnen de Performance op channel 4).
Lastig verhaal, vaag verhaal. De vraag is als volgt:
Ik wil dat 1 module in mn MIDI netwerk geen pg change messages ontvangt op channel 4, terwijl een andere synth in hetzelfde netwerk die wel moet ontvangen op datzelfde channel 4.
Om dit op te lossen heb ik tot mijn beschikking een MOTU MIDI Timepiece AV.
Heeft iemand een suggestie?