[nord modular] slots leegmaken

Yawgmoth

Moderator
Staff member
Een simpel, maar lastig probleem. M'n NM staat 4 x multitimbral ingesteld. Omdat ik wat extra polyfony nodig heb wil ik 1 slot leegmaken. Dat moet toch kunnen middels de editor? Maar hoe? Uiteraard ook gewoon 3 slots active proberen te zetten, maar zonder resultaat.

Greetz,

Yawgmoth

Dat was het ja! Ik las je bericht gisteren en dacht nog "dat was iets heel simpels, maar WAT ookal weer" :). Wilde het nog voor je uitzoeken, maar je was me voor :D

Gebruik jij nog zo'n ouderwetse papieren handleiding dan? Kun je hem beter in PDF formaat even downloaden, zoekt heel makkelijk :)

(maar idd zijn in zat andere gevallen papieren handleidingen weer veel handiger :))

Beiden, papier bladert nog altijd het best. Maar aangezien ik een 22 inch scherm gebruik kunnen PDF'jes ook wel duidelijk worden :).

met shift + slot ben ik zeer blij. nog een andere vraag: ik zou best een heleboel presets uit mijn nord willen hebben. de synth gewoon laden met maximaal 100 echt goede sounds. de rest kan evt wel van de computer komen. ik heb het idee dat-ie daardoor iets sneller reageert en bovendien verzuipt de simpele keyboardist annex geluidencreƫerder niet in de massa presets...
ik heb de manual nog niet gelezen, maar volgens mij is de snelste manier om de synth te legen een terugdate naar software 2.1 en re-update naar 3.03.
of heeft iemand een snellere suggestie?

Volgens mij kan je gewoon een bankupload doen waar dan maar 1 geluid in zit.
(weet het niet 100% zeker, heb hem gewoon altijd nokkie vol zitten)
of hij trager wordt? :confused: ik denk het niet, want er kan maar 1 patch tegelijk actief zijn.

ga ik proberen.
dacht met omschakelen en zo, dat ie wat trager was, beetje als een harde schijf die volstaat of niet...
zoiets.

aha op zo'n manier. Dat trage laden van de volgende patch kan ook afhangen van de grote/complexiteit
van die patch. Ik weet niet of je al een pc eraan hebt gehangen maar dan begrijp je hoe complex een patch van de modular kan zijn.

De modular is absoluut een van mijn favorieten. Pest is inderdaad het trage laden. Vervelende bijwerking is dat ie even "hapert" op alle slots bij het laden van een nieuwe patch. Killing voor live gebruik. Aard van het beestje of is daar iets op te bedenken??

Back