25 toetsen met Breath Controller Input?!?

gremlin23

Compleet gestoord!
Hey guys,

Het leek mij leuk om eens een BC3 breath controller uit te proberen.
Helaas bezit ik op mijn PC1x niet over een Breath Controller Input...
Ik heb even op het net gekeken maar alle keyboards (o.a: CME, Kurzweil, Roland), die over deze optie beschikken, bezitten minstens 49 toetsen.
Ik vind de midi solutions box a " meer dan 150 euro ", overdreven duur en vroeg mij dus af of er niet ergens ooit een 25 key beestje is uitgekomen met Breath controller Input, los van de Yamaha CS01 ;) Het moet over midi beschikken!

25 toetsen kan ik altijd ergens in de hoek van mijn kamer kwijt en is hopelijk, mocht het bestaan, goedkoper dan de "Midi Solutions" SOLUTION.

Iemand een Idee?

En overigens, zou die Midi Solutions box niet enkele ms toevoegen aan het midi signaal?

Re: 25 toetsen met Breath Controller Input?!?

En overigens, zou die Midi Solutions box niet enkele ms toevoegen aan het midi signaal?

Kan ik me niet voorstellen, dan zou hij wel erg traag zijn. De controllers van tegenwoordig draaien allemaal tientallen miljoenen instructies per seconde. Die staat zich dood te vervelen op een MIDI signaal van net 3kB per seconde.

Waar je wel rekening mee moet houden is dat breath control (net als aftertouch) een continu signaal is dat je midi-stroom aardig vol kan proppen.

Back