Analogue Solutions Oberkorn MK3

aeroflux

Stamgast
Iemand ervaring met deze hardware sequencer ? Ben al een tijdje op zoek naar zo'n apparaat, eigenlijk om mijn Juno 60 aan te sturen en mooie sequences te maken. Denk dat dit apparaat in vergelijking met de Doepfer MAQ 16/3 meer mogelijkheden heeft. De eerdere versies van de Oberkorn hadden nog wat problemen maar die zouden nu opgelost zijn. Bovendien is hij aan midi te syncen.

Ben benieuwd of mensen al ervaring hebben met dit apparaat. De prijs is 777 euro in Duitsland. Kopen in Amerika ( lage dollarkoers ) heeft denk weinig zin ivm invoerrechten die er toch nog bijkomen.

Groet van Aeroflux

Je kan een juno-60 alleen met een JSQ-60 aansturen (misschien zijn er nog meer DCB sequensers). Deze sequenser is heel anders dan een MAQ of Oberkorn. Ook leuk, maar heel anders.

De oberkorn kan wel gesynked worden aan midi, maar kan niet midi signalen uit struen. Er komt dus alleen maar CV/gate uit. Deze sequenser kan je nooit gebruiken met een Juno-60, ook niet met een midi mod. Verder lijkt de Oberkorn mij wel een hele erg vete analoge sequenser.

Waar ik me wel een beetje aan erger is: De reset naar de laatste stap. Echt komplete onzin als je het mij vraagt. Je kan natuurlijk restetten naar de 1e stap als je op de start knop drukt. Maar blijkbaar snapt niet iedereen dat.

De MAQ kan wel midi signalen uitsturen, maar je moet de Juno-60 een midi kit geven om ermee te werken. Ook dit is een hele leuke sequenser.

Hee ben toch heel blij dat ik je bericht lees,

Tja oeps, je hebt gelijk. Ik heb wel een MIDI-DCB converter in huis dus mischien zou de Doepfer MAQ16/3 dan toch wel iets voor mij zijn als ik de Juno wil aansturen.

Ik ga me hier maar eens heel erg goed in verdiepen. Blijft overeind dat die Oberkorn MK3 wel een heel vet ding is inderdaad.

Blijf mezelf voor de kop slaan dat ik toendertijd geen P3 aangeschaft heb:stupid :stupid
Zal ik niet de enige in zijn denk ik:D =(

...

...

is die cyclus ooit ook uitgebracht dan? zou er best eentje willen andere spullekes van spectral waren iig erg vet

Back