MPC - achtige software

Wat is software die hetzelfde kan als een MPC?

Ter verduidelijking, ik bedoel vooral het inladan van een sample, de sample choppen (of mogelijks reeds gechopte samples inladen), en dan afspelen vanuit een midi-sequencer... Als de midi noot stopt, moet de sample ook stoppen (niet zoals bv Battery, die gewoon altijd de hele sample afspeelt zoals je hem instelt, variatie is niet mogelijk door op het aangeslote midikeyboard de toetsen lang of kort in te drukken, dat heeft geen effect... en dat wil ik dus wel...)

Re: MPC - achtige software

Origineel geplaatst door se7en
(niet zoals bv Battery, die gewoon altijd de hele sample afspeelt zoals je hem instelt, variatie is niet mogelijk door op het aangeslote midikeyboard de toetsen lang of kort in te drukken, dat heeft geen effect... en dat wil ik dus wel...)

Battery kan dat prima. Misschien even wat meer in verdiepen? :)

Re: Re: MPC - achtige software

Re: Re: MPC - achtige software

Origineel geplaatst door MikeJarod
Battery kan dat prima. Misschien even wat meer in verdiepen? :)

Ik heb al gezocht en gezocht, en vind maar niet hoe het moet. Omdat het 'ergens' werd beschreven als dé drumsampler, dacht ik dat het dus gewoon geen optie was...

Can you give me a hint. Het is wel versie 1.0.1

Re: Re: Re: MPC - achtige software

Re: Re: Re: MPC - achtige software

Origineel geplaatst door se7en
Ik heb al gezocht en gezocht, en vind maar niet hoe het moet. Omdat het 'ergens' werd beschreven als dé drumsampler, dacht ik dat het dus gewoon geen optie was...

Can you give me a hint. Het is wel versie 1.0.1

kijk bij de envelope release settings...

Re: Re: Re: Re: MPC - achtige software

Re: Re: Re: Re: MPC - achtige software

Origineel geplaatst door Arv
kijk bij de envelope release settings...

Nvm... heb het idd net daar gevonden. Dacht er net aan, dat ik het maar eens moest probere zoals ik jaren gelede in Fruity deed. ADSR zo instellen dat de sample direct stopt, en dat proberen in Battery... en twerkt nog ook.

Had ik niet geweten dat het toch kon, had ik niet verder gezocht, dus thx allemaal.

Back