Tannoy System10 DMT

spdk

ech wel
Eerst was ik van plan KRK RP8 speakers te kopen, maar uiteindelijk heb ik voor een mooie prijs een 2e hands setje Tannoy System 10 DMT aangeschaft.

- Ze klinken bar best, in mijn oren beter als de KRK's. Ik kan alleen weinig tot geen info over de Tannoy's terugvinden op het net, weet iemand waar ik een handleiding of zo kan downloaden?

- Verder zou ik graag wat advies krijgen over een goede versterker, wat kan ik het beste aanschaffen? Budget 100,-

- Haalt het uit of de speakers "portrait" of "landscape" neerzet?

Alvast bedankt voor uw reactie!

Ik ben heel tevreden over mijn Behringer (jawel Behringer) A500.

Mooi speakers. Al weer een jaar of 12 oud denk ik. Vreemd dat er zo weinig over te vinden is.
Ze zijn dual concentrisch, dwz: de tweeter zit in de woofer. Hiermee worden fase problemen tussen de hoge en lage tonen voorkomen. Zeker bij plaatsing dichtbij de luisterpositie is dat een groot voordeel. Bovendien maakt het daardoor niet uit hoe je de speaker plaatst, landscape of portrait. Het 'Tannoy' logo op de speaker is ook draaibaar, toch? Bij mijn System 800 set is dat in ieder geval zo.
100 euro voor een bijpassende versterker is aan de krappe kant. Je kan voor dat geld misschien een Samson of Alesis studio amp vinden. Als je niet te hard afluisterd zijn die voldoende, maar voor een groter budget kun je wat beters vinden.

Misschien moet ik dan toch nog even doorsparen, ook al is het niet mijn bedoeling om het volume keihard te zetten, eigenlijk heb ik het altijd vrij zacht staan. (Dan wordt de kleine SPD2 tenminste niet wakker en hoef ik mijn studiotje niet uit).

Je kan het logo inderdaad draaien, ze hebben ook overal over nagedacht die mannen :) Ik ga nog es verder zoeken op het internet, maar tis i.i.g. geen miskoop als ik jou zo hoor.

Op Marktplaats staat een mooie Samson Servo 550 : Klik!

Die had ik ooit aan een set 15" Tannoys hangen. Klonk prima!

En nee, zeker geen miskoop die speakers!

Ik ben nog steeds op zoek naar een handleiding van mijn Tannoys. Ik ben mijn studio'tje opnieuw aan het inrichten en ik vraag me af hoever de speakers uit elkaar moeten staan en hoever ik er vanaf moet zitten.

Verder wil ik graag weten of de bassspeaker naar binnen of naar buiten gericht moet zijn als ik de speakers landscape plaats.

Ik hoop dat iemand me aan deze info kan helpen.

Thanks!

@ spdk, heb je nog steeds die System 10's?

Ik heb de handleiding van mijn Tannoy System 800s maar daar staat niets over plaatsing in... In de handleiding van de Reveals staat wel e.e.a. ]
Als je die niet als PDF kunt vinden kan ik je die wel mailen.

Heel in het kort: in ieder geval de speakers op oorhoogte neer zetten, zodat het midden van de luidspeaker zelf op de zelfde hoogte zit als je oren.

Kwa afstand: De optimale plaatsing van speakers is zo dat er een gelijkbenige driehoek tussen de speakers en de luisterpositie is. Dus de speakers moeten net zover uit elkaar staan als dat je er vanaf zit. En dat meten vanaf het midden van de speaker.

Aangezien de tweater in de woofer zit maakt het niet uit hoe je de speakers plaatst in 'landscape' positie. Wat het beste uitkomt in jouw situatie, kwa afstand.

Bedenk goed: er zijn geen 'gouden regels'. Gewoon experimenteren en goed luisteren wat je het beste bevalt.

pagina uit de Reveal manual:

Attachments

• Picture 1.png
    Picture 1.png
    88 KB · Bekeken: 130
Correctie op voorgaande post: in de System 800 manual staat toch e.e.a. over plaatsing. Bij plaatsing in landscape positie de speaker zelf aan de binnenkant (van de denkbeeldige driehoek) houden, is het advies.

[edit]

Bedankt Zero1!

Laatst gewijzigd:
Back