Newbie problem Cubase LE + Tascam US122L + Roland SH32

PrayersForRain

Ouwe rot
Hey dudes,

Ik zit dus met een newbie-probleem :D . Ik heb mijn Roland SH32 aangesloten op mijn Tascam US122L (midi in van SH32 naar midi out van Tascam, midi out van SH32 naar midi in van Tascam). Nu start ik Cubase LE op, start nieuw project op, voeg een midispoor toe en speel een paar noten via het kleine toetsenbord van de SH32. Er gebeurt niets ..., Cubase ontvangt precies geen midisignaal. Ik heb mijn in en out van het Cubase midispoor op Tascam US122L staan, de midichannel van de SH32 staat op 1 en de channel van de Cubase staat ook op 1. Wat doe ik verkeerd ... By the way, ik weet dat midi geen audio is, hé. Als jullie hulp hebben voor deze nOOb ... altijd welkom dus :D :D :D Thanks, Pfr.

Hey Tall Lad, juist geprobeerd maar ik heb nog altijd nietske ... Alvast bedankt voor de hulp, greetz, Pfr.

Je moet in cubase het midi "lampje" in de transport-bar zien oplichten, onafhankelijk daarvan of je een kanaal hebt gemaakt of iets hebt ingesteld. Als dat niet het geval is moet je naar de midisettings kijken, staat daar US122 ingesteld? Bij mij stond iets van "geemuleerd" erachter, maar dat doet er niet toe. Kun je die niet selecteren heb je waarschijnlijk de mididrivers niet of niet goed geinstalleerd. Check dat bij windows settings, sounds&audiospullen. Staat daar de US122 tussen of als hoofdmidi-ding ingesteld?

Ik heb zojuist bij Windows mijn US 122 ingesteld als midi afspeelapparaat. Nog altijd niets ... Pfff, nu weet ik het niet meer hoor. Bij mijn Cubase staat de Tascam als in en out. Het is wel zo dat altijd bij de Midi In van de Tascam het rode lichtje knippert. Iemand nog een andere oplossing? Ik heb ook al geprobeerd de nieuwe driver te installeren door hem te downloaden van de Tascam site maar dat lukt ook niet. Grrrr, greetz, Pfr.

Als ik op de Roland speel knippert er niets op de transportbar van Cubase. Wel knippert een rood lampje van de midi in van de Tascam. Bij in en out van Cubase staat de Tascam geselecteerd: Tascam US12L (emulatie). Ik weet niet ofdat de midi settings in Cubase in orde zijn, ik dacht van wel ... Merci voor de hulp! Greetz, Pfr.

Ik heb zojuist nagekeken in de map Steinberg/CubaseLE/Midi Port Enabler en het bestand staat er al in. Dus daar ligt blijkbaar het probleem ook niet ... Nog suggesties? Thanks, greetz, Pfr.

hmmz...ok als het midilampje knippert op de tascam komt in elk geval iets aan..en als je nu eens een midi kanaal aanmaakt en daarbij midi in en midi out op het kanaal op "us122" instelt?? kweenie :-|

In Cubase kan ik bij de in en out enkel kiezen tussen de emulatie van de Tascam US122, oftwel not connected of all midi inputs bij midi in. Bij midi out oftewel not connected, microsoft midi mapper emulatie, Tascam US122 emulatie of Microsoft GS Wavetable emulatie.

Bij de Tascam begint het rode lampje te knipperen vanaf ik de Roland SH-32 aanzet. Ik druk geen toetsen in op de SH32. Ik heb de Roland al eens in de perform stand gezet maar ook niets ... Kan het zijn doordat de SH 32 multitrimbaal / meerdere parts heeft? Thanks for helping me out ... Greetz, Pfr.

Als het rode lampje knippert betekent dat gewoon dat enkel dat de Roland verbonden is met de Tascam. (Active sensing)

Het signaal uit de roland lijkt dus OK. Als de midi input indicator op de transport bar niet wappert betekent dat dat Cubase geen midi signal van de tascam ontvangt. Dit kan een driver installatie probleempje zijn. Het is vreemd dat je alleen maar emulatie kunt kiezen. Je zou ook de "normale" tascam Midi in en out moeten zien.

Probeer de Tascam helemaal te verwijderen en opnieuw te installeren. Wellicht dat je éérst de drivers moet installeren voordat je de USB kabel aansluit. (bij M-Audio is dat ook vaak het geval. Als ik dat met mijn M-audio 4X4 niet correct doe werkt hij ook niet in Cubase.)

Hey Meesha, bedankt voor je nuttige deskundige uitleg. Ik heb de driver al eens opnieuw geÏnstalleerd maar met weinig resultaat. Ik zal hem dus eens helemaal verwijderen en opnieuw installeren. Bij Tascam is dat een veel voorkomend probleem, hé. Als het deze week niet meer lukt gaat het terug richting Thomann. Ik zal dan wel eens verder kijken voor een andere geluids/midikaart. Thanks & greetz, Pfr. By the way, ik had de Tascam niet direct verbonden via de usb kabel ... ik heb de installatie aangegeven door Tascam netjes gevolgd :D .

Juist nog eens nagekeken en het lukt dus altijd nog niet ... De Tascam gaat terug naar Thomann en ik ga ze omruilen voor een Edirol UA-4FX. Hopelijk heb ik daar meer geluk mee. Thanks for the help guys! Greetz, Pfr.

Back