mv 8800

Origineel geplaatst door conso
Let er ook op dat je het outputboard niet makkelijk zult kunnen kopen, en je dan een dure bak met een enkele stereo output hebt!

Waarom? In het outputboard zit ook die verboden lood troep, dus het board mag de EU niet meer in. Verwacht wordt dat Roland uiteindelijk wel een aangepast board zal ontwikkelen, en dat dat dan erg prijzig gaat worden omdat het maar voor een deel van de markt zal worden geproduceerd.

Ik heb net zo'n paid download van de S.O.S. site gedaan, en daar staat het ook in.

Ik weet het...ik heb de SOS thuis met dat artikel...maarum ik heb een maatje in de USA dus dat komt wel goed..
Bij de Feedback zeiden ze dat je het bord kan bestellen...Op zich maken die 2 outputs mij niet uit want ik ga er vanuit dat de MV8800 de basis is voor de song ook wbt mixen en masteren...dus stereo out is wat mij betreft genoeg...alhoewel ik denk ik toch wel een output er in slinger..
O ja bij FB mocht ie in ieder geval voor minder weg dan ie in de winkel staat...das mooi...ik geloof 140eu minder of zo..

O ja is de EQ in de mixer los van de effecten of moet je dan een FX in de insert bus gooien om op een kanaal te EQen???

Origineel geplaatst door MB Beatz
Check wel de links die ik heb gegeven over de timing problemen.
Sommigen zeggen dat hij timing problemen heeft maar anderen zeggen weer dat de quantize gewoon anders moet ingesteld worden.

Kan ik zelf ook moeilijk antwoord opgeven omdat ik geen MPC's heb gehad.

Ik denk dat die timing wel goed zit anders had jij dat allang gemerkt,daar hoef jij geen mpc voor hebben gehad,zo iets hoor je gewoon echt wel hoor.Als hij was gaan vals spelen of gaan haperen dat versta ik onder timing problemen maar jij bent tevreden zoals ik heb begrepen,anders had jij allang gezegt dat hij(mv) dat probleem had gehad.
Dus wat ik toch wel kan uitmaken uit deze topic is dat die het gewoon goed doet.
Mijn MPC heeft ook wel eens timing problemen,als ik iets inspeel en het is strak op de maat gedaan dan zet hij hem er toch iets langs ondanks het goede spelen.En dat merk je echt het beste met een kick inspelen.
Maar nu is het weer een tijdje weg echt niet iets om je druk over temaken vindt ik,het is in mijn ogen gewoon een BUG!!!!maar hij heeft wel meer van die kuren hoor.Gewoon wachten op een nieuwe update.
De ene keer heeft ie daar last van en de andere keer niet .En als de MV8800 een trage overgang heeft van menu naar menu,nou daar voor laat ik hem niet staan hoor.Elk apparaat heeft zijn kwaaltjes,Als de sequencer toch op gehoor goed loopt dan is het toch goed.En mischien hebben ze wel de swing aan staan bij de mv.
Bij de MPC,als je die swing helemaal open zet dan lijkt het net of hij scheef loopt,maar dat kun je naar wens instellen.:)
En ik wil hem hoofd zakelijk gebruiken voor de midi want de drums die komen allemaal uit mijn jomox X-Base999.
en samples is hooguit wat vocalen en break beats maar de drums uit de mv heb ik niet echt perse nodig want het gebeurt allemaal extern.Wat ik wel veel gebruik is CC data voor mij hardware en dat moet goed lopen gewoon.

Origineel geplaatst door Bassweiler
Ik denk dat die timing wel goed zit anders had jij dat allang gemerkt,daar hoef jij geen mpc voor hebben gehad,zo iets hoor je gewoon echt wel hoor.Als hij was gaan vals spelen of gaan haperen dat versta ik onder timing problemen maar jij bent tevreden zoals ik heb begrepen,anders had jij allang gezegt dat hij(mv) dat probleem had gehad.
Dus wat ik toch wel kan uitmaken uit deze topic is dat die het gewoon goed doet.
Mijn MPC heeft ook wel eens timing problemen,als ik iets inspeel en het is strak op de maat gedaan dan zet hij hem er toch iets langs ondanks het goede spelen.En dat merk je echt het beste met een kick inspelen.
Maar nu is het weer een tijdje weg echt niet iets om je druk over temaken vindt ik,het is in mijn ogen gewoon een BUG!!!!maar hij heeft wel meer van die kuren hoor.Gewoon wachten op een nieuwe update.
De ene keer heeft ie daar last van en de andere keer niet .En als de MV8800 een trage overgang heeft van menu naar menu,nou daar voor laat ik hem niet staan hoor.Elk apparaat heeft zijn kwaaltjes,Als de sequencer toch op gehoor goed loopt dan is het toch goed.En mischien hebben ze wel de swing aan staan bij de mv.
Bij de MPC,als je die swing helemaal open zet dan lijkt het net of hij scheef loopt,maar dat kun je naar wens instellen.:)
En ik wil hem hoofd zakelijk gebruiken voor de midi want de drums die komen allemaal uit mijn jomox X-Base999.
en samples is hooguit wat vocalen en break beats maar de drums uit de mv heb ik niet echt perse nodig want het gebeurt allemaal extern.Wat ik wel veel gebruik is CC data voor mij hardware en dat moet goed lopen gewoon.

Ik snap je maar anno 2007 mag het van mij voor een nieuwprijs van 1800 eu eindelijk eens goed zijn...
Alsof de techniek nog niet verder is ontwikkeld...Trage DSP is gewoon pure zuinigheid en daar word ik nou moe van..
Van mij mag ie best 500eu meer kosten als ie maar messcherp is, snel, strak timed, stabiel, professioneel etc etc...

Ik zou best 3rd party VST' tjes willen laden of mischien iets anders exotisch. Toch???? Dat is de stand van zaken in de PC/Mac wereld en voor mij is de MV8800 net zo goed een computer dus gooi er bruut veeel DSP in, mischien TDM pluginsupport of zo...
Dat is voor mij wat het jaar 2007 aan mogelijkheden bied dus gooi het in de MV8800, lekker UAD compressortje in de mix...
O ja die pluginn boards van Roland zouden er ook wel in mogen......

Als ik aan een knop draai en ik moet bijna wachten tot ie reageert denk ik: "het lijkt wel 1985"....
Ik hou gewoon niet van compromissen en Roland krijgt het iedere keer voor elkaar om iets gaafs te maken en dan net op het einde nog even iets stoms te doen wat vaak de rest een beetje onderuithaalt..

Ik blijf onder de indruk van de MV8800 maar mischien is dat omdat ie momenteel de top in de markt is en niet opmdat ie aan mijn wensen voldoet..

"Mijn MPC heeft ook wel eens timing problemen,als ik iets inspeel en het is strak op de maat gedaan dan zet hij hem er toch iets langs ondanks het goede spelen"

Dus wat jij hier beweert is dat de MPC volgens jouw "gevoel" niet strak is? Onzin! Jij speelt gewoon minder strak dan dat je zou willen. Komaan he, met zulke losse statements gaat het internet snel vervuilen natuurlijk... "volgens jow gevoel gaat ie niet strak dus is die niet strak" ja hallow kommop zeg

Origineel geplaatst door Heinz Graaf
"Mijn MPC heeft ook wel eens timing problemen,als ik iets inspeel en het is strak op de maat gedaan dan zet hij hem er toch iets langs ondanks het goede spelen"

Dus wat jij hier beweert is dat de MPC volgens jouw "gevoel" niet strak is? Onzin! Jij speelt gewoon minder strak dan dat je zou willen. Komaan he, met zulke losse statements gaat het internet snel vervuilen natuurlijk... "volgens jow gevoel gaat ie niet strak dus is die niet strak" ja hallow kommop zeg

nou nou.

Hou er ook rekeing mee dat je tijdens het laden ve prject in de MV8000 gerust de tijd hebt om koffie te zetten en op te drinken :koffie: Ja hij laadt echt zo traag

Ja dat laden van een project is echt traag. Maar dat boeit me eigenlijk niks want je hebt gewoon ontzettend veel mogelijkheden en als hij eenmaal opgestart is hoeft ie ook niet meer na te denken en hij is echt niet traag van menu naar menu.
je drukt en je ziet

Dus de MPC zet ook niet altijd alles precies waar je het speelde. Dat is ook logisch want je speelt nooit 100% precies op de maat.

Ja dat laden van een project is echt traag. Maar dat boeit me eigenlijk niks want je hebt gewoon ontzettend veel mogelijkheden en als hij eenmaal opgestart is hoeft ie ook niet meer na te denken.

Dus de MPC zet ook niet altijd alles precies waar je het speelde. Dat is ook logisch want je speelt nooit 100% precies op de maat.

Euh als TC uistaat dan zet de MPC alles waar jij het ingeeft/speelt. Geen probleem hoor.

Je moet dus niet letten op de overgangen tussen de loops omdat ik gewoon een stukje uit een pete rock beat geknipt heb maar let vooral op de kicks en snares of die tegelijk spelen of niet.

Origineel geplaatst door ralphvanzeel
Volgens de man bij Feedback Rdam had ie van de MV8000 slechts 1 exemplaar verkocht...hmmm

Dat zegt misschien meer over Feedback dan over de MV8000... ;)

Ben het wel eenz met je Ralph, waar blijft de PC killer nou? De super strakke, super van de specs bulkende allesvernietigende alles-in-1 bak. Maar ik denk dat ze zich daarmee juist in de voet zouden schieten. Men moet de consument hongerig naar meer houden....

Aan de andere kant is er wel veel veranderd qua mogelijkheden voor je geld sinds 1985. Eerlijk is eerlijk....

L56 Out...

Ik heb een test-opname gemaakt in de MV waarbij ik telkens dezelfde loop over elkaar heen heb gelegd op dezelfde plaats.
Om de 2 bars komt er 1 zelfde loop bovenop dus telkens meer loops tegelijk.
Totaal 16 bars.

http://www.soundclick.com/util/getplayer.m3u?id=5861213&q=hi

Laat me weten of jullie hier timing fouten in horen of niet...

Nou dat is wel duidelijk...de eerste 2 bars doet ie nog lekker pok pok en daarna word het steeds vager, krijg je een beetje die Phasing effecten..Hoor je wat ik bedoel???....Het ligt gewoon niet strak over elkaar.
Ik weet dat als je een beat programmeert dat ie wel lekker strak klinkt maar ik wil gewoon 4 identieke tracks stapelen, afzonderlijk EQ'en vervolgens door een bus compressortje en dan resamplen tot 1 dikke track..
En dat gaat dus niet..het is gewoon niet strak..

Als ik dit in Garageband doe is het wel gewoon retestrak...en pompt het mijn loop wel zo dik op, probeer maar eens.
In de MV8800 is er geen goed resultaat omdat de loops net een beetje later dan elkaar vallen, dan krijg je dus dit soort snelle delay achtige Phasing...een beetje roef roef roef in plaats van pok pok pok

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door L56

Men moet de consument hongerig naar meer houden....

Nou dat is het denk ik niet...Het is eerder dat Roland geld wil verdienen.
Exotische en dus dure nieuwe ontwikkelingen zijn een te groot risico..

Beter 80% oude bekende technieken en systemen aan elkaar hangen en 20% er bij verzinnen dan gek gaan doen en falliet gaan.

De hardware markt heeft het best moeilijk sinds de computer zo is gegroeid.
Nou verkoopt Roland sinds oudsher al goed maar op deze manier is het lekker makkelijk verdienen...
Er zit nog net geen D-Beam in de MV8800...

Anyway...ik blijf het desondanks een leuke bak vinden...die 8800

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door L56
Dat zegt misschien meer over Feedback dan over de MV8000... ;)

Ben het wel eenz met je Ralph, waar blijft de PC killer nou? De super strakke, super van de specs bulkende allesvernietigende alles-in-1 bak. Maar ik denk dat ze zich daarmee juist in de voet zouden schieten. Men moet de consument hongerig naar meer houden....

Aan de andere kant is er wel veel veranderd qua mogelijkheden voor je geld sinds 1985. Eerlijk is eerlijk....

L56 Out...

Ok mee eens sinds 1985 is er wel vooruitgang..
Maar in de MV8800 mag iets meer CPU en DSP mag ie ook wel wat meer hebben...
Die laad tijden etc is echt een beetje suf..
Zelfs in de SoundonSound review stond dat ze het verbazingwekkend vonden dat Roland zo veel "juice" uit een beperkte DSP weet te persen...Ik zou graag een plugin als de Acces virus TDM op de MV8800 willen laden, of Sony inflator of zo...
Of een Powercore willen aansluiten, zonder PC rechtstreeks op de MV....you know..helemaal geen gekke gedachten toch??

Oke, ik hoor niet echt duidelijk dat de kick en snare later afspelen met mn blote oor maar dat phase effect hoor ik ook duidelijk. Het zal mischien een milliseconde off zijn ofzo.
Je hoort het niet dubbel op gaan ofzo. Maar op de één of andere manier vind ik dat phasing effect wat je ervan krijgt eigenlijk wel lekker klinken.

Dus dit kan wel eens het bewijs zijn dat de MV timing problemen heeft of niet?

Iemand zou hetzelfde moeten doen op de MPC met dezelfde loop die ik gebruikt heb en dan kunnen we beiden vergelijken.
Ik kan de sample opsturen.

Ik had de tempo op 86,75 BPM...

Oke, ik hoor niet echt duidelijk dat de kick en snare later afspelen met mn blote oor maar dat phase effect hoor ik ook duidelijk. Het zal mischien een milliseconde off zijn ofzo.
Je hoort het niet dubbel op gaan ofzo. Maar op de één of andere manier vind ik dat phasing effect wat je ervan krijgt eigenlijk wel lekker klinken.

Dus dit kan wel eens het bewijs zijn dat de MV timing problemen heeft of niet?

Iemand zou hetzelfde moeten doen op de MPC met dezelfde loop die ik gebruikt heb en dan kunnen we beiden vergelijken.
Ik kan de sample opsturen.

Ik had de tempo op 86,75 BPM...

Ik bedoel dus dat Phasing effect, hoort de drums idd niet zo sterk uit elkaar lopen want dan zou het wel heel erg zijn. Maar strak is het niet...het is idd wel leuk als effect op zich maar ik wil er geen last van hebben als ik het niet wil...

De truuk die ik graag gebruik is het stapelen van tracks die identiek zijn.
Dat is een ander effect op zich. Als je het echt strak doet dan versterkt de optelsom van de tracks het geheel waardoor je een soort boost/vette/dik achtige sound krijgt..alsof je het door een comressor jaagt. Phil spector is de grote man van dit principe door hem beroemd gemaak met de zogenaamde Wall of Sound in de 60ies..
He je toevallig Garageband of Logic??? Dan kan je het eens proberen. Het is een doodeenvoudig truukje.

FL die heb ik niet...ik zal straks eens iets maken in GarageB en hier proberen te posten

Back