Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Origineel geplaatst door MB Beatz
Ik heb het net ook met een beat gedaan in FL maar volgens mij klinkt deze veel luider als je loops stapelt.
In de MV wordt het maar iets luider in FL pompt het zwaar op.
De MV-8800 is trouwens wel sneller heeft Roland gezegd maar ik vind hem nog steeds traag bij het opstarten.
Dat trage opstarten is iets waar ik eigenlijk helemaal niet mee zit.
Ze hadden dat kleuren schermpje beter weg kunnen laten en geld kunnen insteken om hem sneller te maken want uiteindelijk werk je toch waarschijnlijk liever op VGA.
Ze hebben ouderwetse computeronderdelen gebruikt voor de MV.
Ik heb deze opname laten horen op het MVnation en uitgelegd over het phasende effect maar daar werd mn topic niet serieus genomen door iedereen omdat ze het belachelijk vonden en dat ik had kunnen weten dat 2 events nooit precies tegelijk kunnen spelen in geen één sequencer.
Het phasende effect komt door het midi-protocol communicatie dat niet parallel loopt. Je kunt nooit 2 Events tegelijk laten afspelen ofzo werd me verteld.
Hier kun je lezen dat de MV volgens deze gasten toch geen timing issues heeft.
Check:
http://mvnation.com/phpBB/viewtopic.php?p=79681#79681
Echt een bende eikels daar hoor. 
Dat meen je niet.
Wat een hufters dan diegene die de MVnation forum gemaakt hebben.
Ik bedoel het hele idee achter de MV is vooral gebaseerd op de MPC serie.
Origineel geplaatst door L56
De tracks die jij in SoS ziet, Ralph, zijn waarschijnlijk ook allemaal audio tracks.
Die jaren 60 motown strakheid punch opnametechniek heeft natuurlijk niets te maken met het ontbreken van quantize of computers destijds. Ze nemen 1x een take op band op en die dubben ze weer zodat je in feite layers krijgt.
L56 Out...
Origineel geplaatst door Heinz Graaf
En als je op een MPC twee sounds layered of gelijk afspeelt dan gebeurt er absoluut GEEN phazing. Ik zou er gek van worden.
Dacht het niet. Daarom moet je daar ook niet zijn voor kritiek en verwachten dat ze je gelijk gaan geven en zeker niet als er een Roland Rep zicht (nogal heftig) mengt in discussies, want dan weet je ook wie er achter die site zit. Dan kun je idd beter een onafhankelijk forum hebben zoals hier.Origineel geplaatst door L56
Dan wil ik toch graag weten hoe je die gelayered of gelijk afspeelt: ik heb vandaag achter een MPC4000 gezeten en heb 2x hetzelfde pattern afgespeeld middels de mogelijkheid 2 patterns tegelijk af te spelen en je raadt het al: het phased.
Doet echter niets af aan de hele MPC4000 net zoals eigenlijk weinig wat ik hier lees af doet aan de kwaliteiten van de MV8800.
Nou ja, MV nation doet misschien af aan de MV8800, maar wat verwacht je nou op een forum voor MV8k's. Denk je dat ze op een Mitshubishi Impreza forum blij zijn als jij gaat lopen verkondigen dat de Evo Lancer echt beter is en vraagt waarom de kleppentiming van de Impreza zo phazed??Dacht het niet. Daarom moet je daar ook niet zijn voor kritiek en verwachten dat ze je gelijk gaan geven en zeker niet als er een Roland Rep zicht (nogal heftig) mengt in discussies, want dan weet je ook wie er achter die site zit. Dan kun je idd beter een onafhankelijk forum hebben zoals hier.
Maar goed, wat voor je werkt, werkt voor je en dat moet je gebruiken. Proberen dus zou ik zeggen: feit is wel dat de Roland een nu een MV te koop heeft en Akai er niets actueels vergelijkbaars meer tegen over heeft staan; dus de keuze is beperkt voor mensen die nog niets hebben. Tenzij je tweedehands gaat natuurlijk.
L56 Out...
Ik werk al een 5 tal jaren met de MPC4000 en wat jij vertelt klopt voor geen meter. Want hij is meer dan retestrak. Absoluut geen phazing hoor. Geluiden layeren, MIDI sequences/nootjes layeren maar nee hoor, geen gephaze...! Zero phazing. Nada. Noppes. ik zeg het, als die echt phazed zoals jij zegt dan had ik die al lang weggedaan. Maar wat mij betreft is die zo strak als een ouwe Roger Linn. En u mag van me aannemen dat ik deze machine tot het uiterste drijf. Soms volgt de GUI helemaal niet goed met wat ik doe maar de sound blijft lekker strak gaan. En eerlijk gezegd had ik ook geen gephaze met de MV8000. Enkel haperde die als ik van sequence verander, zoals ik eerder zei. Ik ben ongeveer elke bug op de MPC4000 tegengekomen en ga hier zeker geen doekjes omwinden. De 4000 heeft ook zn kuren maar hij is wel degelijk STRAK. Dit is niet voor discussie vatbaar, alleszins toch niet met mij