mv 8800

Ik heb het net ook met een beat gedaan in FL maar volgens mij klinkt deze veel luider als je loops stapelt.
In de MV wordt het maar iets luider in FL pompt het zwaar op.

De MV-8800 is trouwens wel sneller heeft Roland gezegd maar ik vind hem nog steeds traag bij het opstarten.

Origineel geplaatst door MB Beatz
Ik heb het net ook met een beat gedaan in FL maar volgens mij klinkt deze veel luider als je loops stapelt.
In de MV wordt het maar iets luider in FL pompt het zwaar op.

yo...dat bedoel ik dus dat pompende effect, kan je bij de MV dus niet..ik vind dat heel fijn omdat ik een loop liefst 4 a 5 keer stapel en dan al die tracks door 1 compressor...dan samplen BOOM....kijk maar eens naar de Logic tracklistjes die in de SoS staan bij reviews van hits in productie...zijn ook altijd 120 sporen of zo...veel is dik gelayerd..
Vind je het een vet effect dat pompen?

De MV-8800 is trouwens wel sneller heeft Roland gezegd maar ik vind hem nog steeds traag bij het opstarten.

pfff nou nou...ik zat gister bij Feedback en dacht laat ik eens rebooten..had ik beter niet kunnen doen, trage stront..
Ik vraag me af of ie sneller word als je al de factory geluiden er af gooit en gewoon alleen het OS en je eigen loops inlaad.

Nee, dat helpt niks. Dat lijkt me ook niet de bedoeling als je je patches van de harde schijf wilt halen.

Ik vind dat ze dit wel eens mochten verbeteren in de 8800.

Maar als die eenmaal opgestart is heb je helemaal geen last meer van die traagheid behalve bij samples normalizeren, faden en truncaten.

Drums truncaten en faden doe ik nog altijd in FL Studio.

Dat trage opstarten is iets waar ik eigenlijk helemaal niet mee zit.

Ze hadden dat kleuren schermpje beter weg kunnen laten en geld kunnen insteken om hem sneller te maken want uiteindelijk werk je toch waarschijnlijk liever op VGA.
Ze hebben ouderwetse computeronderdelen gebruikt voor de MV.

Laatst gewijzigd:
Dat trage opstarten is iets waar ik eigenlijk helemaal niet mee zit.

Ze hadden dat kleuren schermpje beter weg kunnen laten en geld kunnen insteken om hem sneller te maken want uiteindelijk werk je toch waarschijnlijk liever op VGA.
Ze hebben ouderwetse computeronderdelen gebruikt voor de MV.

Tja...beter fancy uiterlijk dan hardcore hart...
Maarum...het klinkt wel goed...die MV8800..das ook belangrijk...

Ik heb deze opname laten horen op het MVnation en uitgelegd over het phasende effect maar daar werd mn topic niet serieus genomen door iedereen omdat ze het belachelijk vonden en dat ik had kunnen weten dat 2 events nooit precies tegelijk kunnen spelen in geen één sequencer.

Het phasende effect komt door het midi-protocol communicatie dat niet parallel loopt. Je kunt nooit 2 Events tegelijk laten afspelen ofzo werd me verteld.
Hier kun je lezen dat de MV volgens deze gasten toch geen timing issues heeft.

Check:

http://mvnation.com/phpBB/viewtopic.php?p=79681#79681

Ik heb deze opname laten horen op het MVnation en uitgelegd over het phasende effect maar daar werd mn topic niet serieus genomen door iedereen omdat ze het belachelijk vonden en dat ik had kunnen weten dat 2 events nooit precies tegelijk kunnen spelen in geen één sequencer.

Het phasende effect komt door het midi-protocol communicatie dat niet parallel loopt. Je kunt nooit 2 Events tegelijk laten afspelen ofzo werd me verteld.
Hier kun je lezen dat de MV volgens deze gasten toch geen timing issues heeft.

Check:

http://mvnation.com/phpBB/viewtopic.php?p=79681#79681

Ja ik begrijp het...Midi is idd serieel dus er staat altijd een beat in de rij. Maar schijnbaar kan mijn software sequencer het wel!!!
En aangezien de MV8800 redelijk modern is zou je verwachten dat het Midi protocol niet meer in de weg hoeft te zitten.
Overall timing zal best goed zijn maar ik heb ondekt dat meerdere tracks stapelen/compressen en uitmixen echt goed is voor mijn sound, en dan moet ie niet Phasen. O ja die oude motown tracks en 60ies shit is WEL strak, op dat forum weten ze ook niet alles.....De muzikanten in die tijd konden spelen (niks geen midi of computers) Het gevolg daarvan was dat ze bizar strak ingespeeld waren op elkaar, als je iedere avond op het podium staat dan wil het wel...
Ik heb 2 jaar geleden een band zien optreden in Mexico die iedere zondag op markten en braderieen salsa etc speelden.
De band bestond uit ongeveer 15 man en ik kon bijna niet geloven hoe strak de timing van die gasten was...NIET NORMAAL.
Het waren allemaal oudere mannetjes en het leek er op dat ze al 30 jaar samenspeelden...zo tight...ongelofelijk
En zo was het in de 60ies ook...toen speelden ze gewoon nog heel tight omdat ze iedere dag het podium op gingen om daadwerkelijk op te treden...

Laatst gewijzigd:
Je word helemaal afgezeken op dat forum en ze vinden het goed dat je mij nu kan uitlachen...
Nou er zitten een paar gasten bij die best kunnen afzeiken maar ook niet echt weten hoe het zit..
De eerst reagerende heeft gelijk wbt midi protocol...
Punt blijft dat in FL studio je gewoon 4 tracks over elkaar kan leggen, bewerken en resamplen...TOCH...je hebt het zelf gehoord..

Het klinkt gewoon heeeel goed...sample maar eens een track bestaand uit 1 layer uit FL studio en sample dan de track met 4 layers, speel ze vervolgens allebei af op je MV en luister naar welke je het best vind klinken...die 4 tracks op elkaar heeft gewoon mega veel punch. Zo kan je heel goed loops voorbereiden, sample een loop in FL studio, vervolgens ga je 4, 5 of 6 tracks layeren,
dan compressen, mischien door een DI of Tube pre voor dat de loop in je MV gaat. (tussen de computer output en je MV8800 input).Dan heb je dus een super hot signaal en erg geschikt om in de MV weer verder te bewerken. Try it and you buy it... :-)

Laatst gewijzigd:
Ja, je hebt gelijk op het MV-nation hangt soms een nare sfeer met vriendjes politiek.
Ze zijn het daar gewoon zat om mensen te zien klagen over de timing want die is gewoon goed.

Ik layer nooit 2 dezelfde geluiden dus voor mij was het niet echt belangrijk maar ik was nieuwsgierig of dat phasende effect had te maken met slechte timing en dacht meteen jou te kunnen helpen omdat jij nog twijfeld om hem te kopen door dat phasende effect.

Ja ik vind het layeren ook anders klinken in FL.

Timing of niet, dan ligt het hieraan:

MV8800 gebruikt midi om samples op tracks aan te sturen
Logic/FL/Garageband gebruikt de audio engine timing om tracks aan te sturen. (heb het hier dus over de audio tracks met de loop, niet over midi)

Een audio engine is volledig te optimaliseren zodat alles gelijk speelt, met midi kan dat niet. Net wat ze zeggen op mv nation: als je op 128 tracks via midi een kickdrum triggert krijg je dat zip geluid. Op de MV EN in Logic of whatever.

Een audio engine kan alles naar 1 "audiostream" renderen voordat ie begint te spelen (en zelfs tijdens) en de resultaten zijn totaal verschillend. Midi of audio.

Kan de MV8800 samples combineren? Dub de zelfde sample dan 6 keer op elkaar tot 1 loop en speel die dan: ik verzeker je dat Ralph hoort wat ie wil horen. Mits de kwaliteit van het mix algoritme op de MV ok is dan. Dit is wat garage band ook doet. Alleen hoe je er zelf niets voor te doen. Het gaat hier om werkwijze. De huidige aanpak op de MV is dus gewoon fout.

De tracks die jij in SoS ziet, Ralph, zijn waarschijnlijk ook allemaal audio tracks.

Die jaren 60 motown strakheid punch opnametechniek heeft natuurlijk niets te maken met het ontbreken van quantize of computers destijds. Ze nemen 1x een take op band op en die dubben ze weer zodat je in feite layers krijgt.

L56 Out...

Ja die Mike Acusta v Roland daar op MVnation is een redelijk grote etter. Als hij maar gelijk krijgt!
De timing is zeker en vast NIET strak. Ze moesten me PMen omdat deze discussie int openbaar daar niet getollereerd werd/wordt. Het is daar een beetje vriendjespolitiek en al degene die een MPC verkiezen zijn dom en achterlijk. Vroeger als je daar "MPC" typte, dan veranderde het woord "MPC" in "POS" ... wat wil zeggen "Piece Of Shit". I kid you not :( Echt een bende eikels daar hoor.
En als je op een MPC twee sounds layered of gelijk afspeelt dan gebeurt er absoluut GEEN phazing. Ik zou er gek van worden. Ik maak me niet meer druk om Mike'je met zijn bende poepenlikkers op MVnation. Ik hebde MV met veel plezier vaarwel gezegd :doei:

Laatst gewijzigd:
Dat meen je niet.
Wat een hufters dan diegene die de MVnation forum gemaakt hebben.
Ik bedoel het hele idee achter de MV is vooral gebaseerd op de MPC serie.

Dat meen je niet.
Wat een hufters dan diegene die de MVnation forum gemaakt hebben.
Ik bedoel het hele idee achter de MV is vooral gebaseerd op de MPC serie.

Mischien word het forum wel gesponsord??? Door Roland of zo...who knows...

Moet je eens "evil Paypal" in Google zoeken, krijg je allemaal evil sites die door concurrenten van Paypal zijn gemaakt. ..

Maar nu ik dit MV forum ken weet ik in ieder geval dat het Synthforum helemaal zo gek nog niet is...

Origineel geplaatst door L56
De tracks die jij in SoS ziet, Ralph, zijn waarschijnlijk ook allemaal audio tracks.

Die jaren 60 motown strakheid punch opnametechniek heeft natuurlijk niets te maken met het ontbreken van quantize of computers destijds. Ze nemen 1x een take op band op en die dubben ze weer zodat je in feite layers krijgt.

L56 Out...

Je verhaal is correct...het zijn idd audiotracks en geen miditracks..
Over die jaren 60...het zal vast niet zo gaan als ik in vorige posts heb beschreven maar spelen konden ze in ieder geval.. :-)

Origineel geplaatst door Heinz Graaf
En als je op een MPC twee sounds layered of gelijk afspeelt dan gebeurt er absoluut GEEN phazing. Ik zou er gek van worden.

Dan wil ik toch graag weten hoe je die gelayered of gelijk afspeelt: ik heb vandaag achter een MPC4000 gezeten en heb 2x hetzelfde pattern afgespeeld middels de mogelijkheid 2 patterns tegelijk af te spelen en je raadt het al: het phased.

Doet echter niets af aan de hele MPC4000 net zoals eigenlijk weinig wat ik hier lees af doet aan de kwaliteiten van de MV8800.

Nou ja, MV nation doet misschien af aan de MV8800, maar wat verwacht je nou op een forum voor MV8k's. Denk je dat ze op een Mitshubishi Impreza forum blij zijn als jij gaat lopen verkondigen dat de Evo Lancer echt beter is en vraagt waarom de kleppentiming van de Impreza zo phazed?? ;) Dacht het niet. Daarom moet je daar ook niet zijn voor kritiek en verwachten dat ze je gelijk gaan geven en zeker niet als er een Roland Rep zicht (nogal heftig) mengt in discussies, want dan weet je ook wie er achter die site zit. Dan kun je idd beter een onafhankelijk forum hebben zoals hier.

Maar goed, wat voor je werkt, werkt voor je en dat moet je gebruiken. Proberen dus zou ik zeggen: feit is wel dat de Roland een nu een MV te koop heeft en Akai er niets actueels vergelijkbaars meer tegen over heeft staan; dus de keuze is beperkt voor mensen die nog niets hebben. Tenzij je tweedehands gaat natuurlijk.

L56 Out...

Origineel geplaatst door L56
Dan wil ik toch graag weten hoe je die gelayered of gelijk afspeelt: ik heb vandaag achter een MPC4000 gezeten en heb 2x hetzelfde pattern afgespeeld middels de mogelijkheid 2 patterns tegelijk af te spelen en je raadt het al: het phased.

Doet echter niets af aan de hele MPC4000 net zoals eigenlijk weinig wat ik hier lees af doet aan de kwaliteiten van de MV8800.

Nou ja, MV nation doet misschien af aan de MV8800, maar wat verwacht je nou op een forum voor MV8k's. Denk je dat ze op een Mitshubishi Impreza forum blij zijn als jij gaat lopen verkondigen dat de Evo Lancer echt beter is en vraagt waarom de kleppentiming van de Impreza zo phazed?? ;) Dacht het niet. Daarom moet je daar ook niet zijn voor kritiek en verwachten dat ze je gelijk gaan geven en zeker niet als er een Roland Rep zicht (nogal heftig) mengt in discussies, want dan weet je ook wie er achter die site zit. Dan kun je idd beter een onafhankelijk forum hebben zoals hier.

Maar goed, wat voor je werkt, werkt voor je en dat moet je gebruiken. Proberen dus zou ik zeggen: feit is wel dat de Roland een nu een MV te koop heeft en Akai er niets actueels vergelijkbaars meer tegen over heeft staan; dus de keuze is beperkt voor mensen die nog niets hebben. Tenzij je tweedehands gaat natuurlijk.

L56 Out...

Nou. :) Ik werk al een 5 tal jaren met de MPC4000 en wat jij vertelt klopt voor geen meter. Want hij is meer dan retestrak. Absoluut geen phazing hoor. Geluiden layeren, MIDI sequences/nootjes layeren maar nee hoor, geen gephaze...! Zero phazing. Nada. Noppes. ik zeg het, als die echt phazed zoals jij zegt dan had ik die al lang weggedaan. Maar wat mij betreft is die zo strak als een ouwe Roger Linn. En u mag van me aannemen dat ik deze machine tot het uiterste drijf. Soms volgt de GUI helemaal niet goed met wat ik doe maar de sound blijft lekker strak gaan. En eerlijk gezegd had ik ook geen gephaze met de MV8000. Enkel haperde die als ik van sequence verander, zoals ik eerder zei. Ik ben ongeveer elke bug op de MPC4000 tegengekomen en ga hier zeker geen doekjes omwinden. De 4000 heeft ook zn kuren maar hij is wel degelijk STRAK. Dit is niet voor discussie vatbaar, alleszins toch niet met mij ;)
U mag geloven wat u wil natuurlijk. Maar ik heb beide machines hier naast mekaar gehad en heb dus wel wat kennis van zaken. Maar ja .. tis den Heinz maar eh ;)
De MV is weg, MPC4000 heb ik nog steeds
Ik had ook veel liever gehad dat de MV strak is. Maar het is niet zo. Zeer jammer. De Roland MC909 heeft ook last van haperingen als je v sequence verandert. Dit komt door de effecten. Roland heeft er zn ballen aangeveegd en de MC808 met hetzelfde probleem op de markt gebracht. Discussie genoeg opt internet. Met deze harde feiten i het achterhoofd, vind je het dan zo abnormaal dat de MV dezelfde kuren vertoont?

Laatst gewijzigd:
Nee ik garandeer je, als je phazing wil met de MPC4000 dan moet je zelf MIDI noten en/of geluiden shiften want vanzelf doet ie dat ABSOLUUT niet!! Dat maak je maar een ander wijs. Kommop zeg, L56 was je nou aant liegen gegaan om de MV in een goed daglicht te plaatsen of heb je met je suffe kop iets verkeerd gedaan toen je ff met de MPC4000 pielde? :confused: Want dit gaat echt nergens over. Ik ben het nu ook wel stillaan beu hoor deze discussie. Ik ben niet achterlijk en weet heus wel wat ik zeg

Back