M-audio audiophile Krijg er geen geluid in?

Timp

Intressant
Beste Mensen,

We zitten met een Probleem, mijn broertje is ook met muziek maken begonnen, dit ik enthousiast mee om wat beginners spul aan te schaffen. het werd dus een microkorg en een M-audio audiophile usb interface.

Probleem!,

Na het installeren van de M-audio, wil ik de synth proberen, oke hij stuurt midi dus dat werkt.
Nu dus de synth audiouitgang verbonden naar de audio ingang van de kaart.

Nu dus het probleem ik krijg geen audiosignaal binnen, en ik kan ook geen digtaal mixertje vinden waar ik bijvoorbeeld de line-in van kaart kan aanzetten of net wat, als ik dan systeemvolume van de computer wil ingaan, gaat dit ook niet dan zegt de computer:

" Er is een probleem met de geluidshardware. open het configratiescherm als u mixer apparaten wilt installeren, klik op printers en andere hardware om de hardware te installeren"

Heb meerdere malen de kaart opnieuw geinstalleerd maar kan er geen geluid in krijgen door de audio ingang, geluid afspelen is geen probleem.

Kan iemand ons helpen??? Of is de Audiophile niet in orde??

=(

Probeer ff de drivers opnieuw te instaleren. Bij mij werkte de gedownloade drivers niet, maar die er bij zaten op de cdrom wel,..
Had hetzelfde prbleem van het niet kunnen vinden van de mixer en geen geluid in.

als je de driver geinstalleerd hebt komt er een rond rood met wit icoontje rechts in je werkbalk.
als je daarop dubbelklikt kom je in een menuutje waarin je de latency kunt veranderen en de in en uitgangen aan/uit kunt zetten. dit werkt alleen als je geen audioprogramma's geopend hebt.

success en laat ff weten of het gelukt is

Ja inderdaad dat icoontje is er dan niet, ik ga nog heel even proberen, installeer ik de drivers opnieuw en ga ik de onboard uitschakelen

M-Audio drivers kunnen soms wat problemen geven als je ze niet goed installeerd. Probeer alles te verwijderen (drivers) en opnieuw te doen. Lees hierbij goed de manual. Waarschijnlijk moet je eerst de drivers installeren en dán pas de M-Audio aansluiten. Als je de USB aansluit voordat je de drivers installeert kan het wel eens mis gaan...

Nu je het zegt ik heb de mijne twee keer geinstaleerd. De eerste keer na het opstarten zag ik niets van de drivers(inkluus dus dat icoontje) toen nogmaals de drivers geinstaleerd en dus na de tweede keer met een nieuwe installatie ertussen zag ik wel dat icoontje en werkte alles naar behoren.

Ik heb heel veel last met die Audiophile USB. Alles werkt perfect tot ik m'n materiaal op verplaatsing meeneem (waardoor ik alles moeten ontkoppelen), en dan doet die elke keer weer lastig en moet ik de drivers terug installeren.
En idd. de driver die online staat die werkt nooit, die op de CD staat (een oudere) die werkt wel, maar dan nog vaak pas na een paar keer proberen. En ja ik weet dat je eerst je Audiophile niet mag inpluggen etc...

In ieder geval, ik zie het niet zo goed zitten om deze kaart in een liveset met Ableton te gebruiken, dus als hier iemand meer kennis ter zake heeft over dit probleem?...

1. drivers van hardware zet je altijd in de buurt van je OS installatie bestanden die op dezelfde schijf staan als je OS, scheelt tijd moeite en gevloek als je CD naar de knoppen is

2. USB hot inprikken is wel leuk, maar je OS onthoudt de poort en vind het vaak niet fijn als je zomaar poorten gaat verwisselen (hangt ook per merk af) en gaat dan moeilijk lopen doen

3. Als je drivers het goed doen ga dan niet lopen upgraden als er een nieuwere versie is mits hij het niet doet of er nieuwe opties bijkomen die je wilt gebruiken

Dat van die USB poorten, dat kan idd wel voor problemen zorgen, maar ik weet pertinent zeker dat ik al verschillende keren last heb gehad wanneer ik hem terug in dezelfde USB poort heb teruggestoken.

Back