DYNACORD MINI aanpassingen

2206

www.florisvanhoof.com
ik heb net een dynacord echocrod mini, maar nog niet kunnen beluisteren door de din stekkers ipv jacks.
-zou ik deze din's best vervagen door jacks of overgangskabels maken? (welke polen verbinden?)

ik zou de echo ook graag aanpassen, nl
-2 draaiknoppen op de wiskop en de opnamekop zachtjes aan en uit te zetten
om loops te maken
(of staat er al een soort "intensiteitsknop" op?)

heeft iemand een idee hoe ik er best aan begin?
of is er ergens een site over? (ik heb nog niks gevonden)
met handleiding en eventueel service manual
want ik krijg het deksel er zelfs niet af.

alvast bedankt!!

Bij een DIN-aansluiting is middelste pinnetje altijd de massa en voor de plus moet je de buitenste pakken weet niet meer de linker of de rechter........''t is niet moeilijk zo heb m'n verloopjes ook gemaakt.
Voor loops moet je de wiskop uitschakelen dan moet je er een schakelaartje tussen zetten.
De wiskop is eerste kop die tegen komt in de draarichting........wis=>opname=>afspeelkop.
Bij de minichord kun je zowel de onder als bovenkant voorzichtig uittrekken de deksel ze zitten met veerklemmen vast.

ok, dan ga ik verloopstukjes maken.

wat voor een knopo/ potmeter,... moet ik voor de wiskop zetten om het signaal geleidelijk aan minder te wissen? (ipv enkel aan of uit?)

en voor dat ik hem stuk maak: gaat het deksel er langs de voorkant of langs de zijkant uit?

Hier lukt het ook mee
http://www.popelectronics.nl/product.php?productid=457&cat=1&page=1
Voor de prijs hoef je het niet te laten :kimono:

Ik heb zo'n kabeltje, en het werkte prima met een Dynacord Super 76. 1 tulpje wordt in, andere uit.

Ben wel benieuwd wat er uit je modding gaat komen, heb ook een Mini gekocht die ik nog moet ophalen van de week.

Om loops te maken moet je denk ik het filter gedeelte uit de feedback loop gaan halen, want die zit er dacht ik standaard tussen bij een Mini.

Origineel geplaatst door 2206
ok, dan ga ik verloopstukjes maken.

wat voor een knopo/ potmeter,... moet ik voor de wiskop zetten om het signaal geleidelijk aan minder te wissen? (ipv enkel aan of uit?)

en voor dat ik hem stuk maak: gaat het deksel er langs de voorkant of langs de zijkant uit?

Volgens mij gaat het middenstuk alleen naar boven.

Als je deze hebt. Dus alleen het rooster met de stukken die naar de zijkanten lopen. 

dynacord.jpg

Back