padkontrol met fruityloops

mansur

Nieuwkomer
Hallo allemaal,

Ik heb paar dagen geleden een korg padkontrol aangeschaft en ik vroeg me af hoe ik hem op fruityloops kon aansluiten..

tot nu toe heb ik van alles gepropeerd...

kunnen jullie mij uit de brand helpen?

hij werkt wel met reason maar ik heb alleen de demo dus daar kan ik niet opnemen enzo vandaar dat ik het met fruity loops wil,

ps als ik de thread op de verkeerde plaats heb gezet dan spijt me dat maar ik ben nieuw en wist niet waar ik hem anders moest zetten,

groetjes

Laatst gewijzigd:
allereerst bedankt voor je reactie,

blij dat er iemand helpt:)

en als ik dat heb gedaan moet ik de fpc openen bij channels?

en hoef ik met de Padkontrol editor librarium (software van de padkontrol) niks te doen?

groetjes

Origineel geplaatst door Harmonik
options > midi settings en daar input device op padkontrol poort 2 zetten.
niet specifiek op poort 2
zolang je je midi input device maar aanzet

hallo

bij input staat er alleen mpu-401, ik denk dat er iets anders hoort te staan?

ik heb voor het gemak even een printscreen gemaakt van wat ik zie....

http://i23.tinypic.com/10ooak7.jpg

groetjes,

ps. moet ik niet iets met Padkontrol editor librarium (software van de padkontrol) doen?

daar kan je namelijk ook midi in en out kiezen, heb daar ook ff een screen van gemaakt

http://i23.tinypic.com/2ppdg5x.jpg

hallo,

jah hij doet het nu,

allemaal heel erg bedankt... zonder jullie was het niet gelukt

Hoi,

Even net iets anders:
Hoe kan ik er voor zorgen dat in fruityloops de hold functie en al die andere functies goed werken... fruity reageert wel op de padkontrol en hij werkt wel... maar hoe kan ik m zo instellen dat ie perfect werkt in fruityloops en alle functies tot hun recht komen?

dan zou er een stukje preset voor het apparaat in moeten zitten

f10, opties
INPUT
controller type: korg padKONTROL

Die staat er dus gek genoeg niet tussen... Wel een korg micro kontrol en een korg kontrol49 maar geen padkontrol. Ik moet de padkontrol dus als een generic controller laden en daardoor werkt hij niet perfect in combinatie met fruityloops heb ik 't idee. Ik heb ook al de fruityloops scene in de editor van korg geladen en in fruityloops zoals de handleiding aangaf maar dat had ook geen effect. Snap er niets van.

Back