Multifx(?): mooie Reverb + (tape)delay

Jayce

Niet-Betalend Lid
Weer zo'n onmogelijke wens, of ben ik gewoon het bos kwijt?

Ik ben op zoek naar een multi-fx die reverb en delay moet verzorgen
(beide stereo). De delay moet ik makkelijk aan midi kunnen synchroniseren. Dit zou tevens mijn main Reverb vormen, dus het liefst wil ik wel een beetje kwaliteit. Laatst een lexicon mpx- gehoord en die vond ik wel aardig. Iemand een idee?
(losse verb en delay is ook niet erg, maar weet niet of dat in budget past)

Mijn budget ligt rond 300/350 euro.

dp/pro van ensoniq. er staat er nog steeds 1 te koop hier op het forum geloof ik. klinkt erg goed!

een graadje goedkoper maar ook zeker niet te onderschatten: sony hrmp5. (heb ik zelf te koop ;) )

beide zijn "dual mono", dus 2 verschillende stereo effekten via de L- en R-in afzonderlijk aan te sturen.

TC - Mone (goed voor het geld)
Lexicon MX serie (Idem) (mischien zelfs een 2de hands MPX 550 of MPX 1)
Rocktron Intelifex (Erg goede sound maar ruist iets meer dan de andere 2)
Ensonique inderdaad.

Er zijn er legio

Ik zal mij eens verdiepen in deze apparaten. Was eigenlijk meer op zoek naar 2 paar in&outputs, althans dat bedoelde ik met dubbel stereo, zodat ik delay en reverb apart terug krijg. Maar ik heb het idee dat dit lastig wordt voor mijn budget, of ik moet erg op kwaliteit inleveren klopt dit?.

Origineel geplaatst door Jayce
Ik zal mij eens verdiepen in deze apparaten. Was eigenlijk meer op zoek naar 2 paar in&outputs, althans dat bedoelde ik met dubbel stereo, zodat ik delay en reverb apart terug krijg. Maar ik heb het idee dat dit lastig wordt voor mijn budget, of ik moet erg op kwaliteit inleveren klopt dit?.

Hoeft niet je kan voor de reveb een Behringer V Verb proberen tescoren voor het gelsd erg goed.
En een losse delay moet voor 150 euro ook wel lukken.

Dan zitr je wat kwaliteit betreft meestal wel wat beter dan een combi.

De Digitech Quads zijn ook geod en hebben die bubbele in en uitgangen net als de sony V55
beide ook erg leuk

Heb nog een quadraverb liggen die ik kwijt wil. Zit van alles in.

Voor een gave machine ben je gauw meer kwijt. Denk aan Eventide Eclipse met tap functie. Lexicon MPX is ook wel aardig. Voor een main reverb zou ik meer uitgeven....

Harrie

Origineel geplaatst door Jayce

Moeten zowel in- als output dubbel stereo? In dat geval zou ik een Digitech Studioquad 4 of Ensoniq DP4(+) scoren. Geen andere quads, die gaan tegenvallen!! Heb zelf de 2 en 4, waarbij ik de 2 alleen enkel stereo gebruik, omdat de FX anders te slecht klinken imo.

Wil je het voor je sends/returns op je tafel gebruiken, dan is IMHO alleen stereo return nodig. De meeste tafels hebben mono sends. Dan zou ik voor een M-One gaan. Die heb ik er laatst ook voor gehaald en bevalt goed. Vooral de delays zijn erg lekker. Dan voor je op links de ene send in en op rechts de andere. Die kun je vervolgens allebei een eigen FX blok toewijzen, en enkel stereo terugvoeren naar een stereoreturn op je tafel.

Sluit me aan bij the poisoner. Ook hier een dp en een m-one in gebruik. Zijn beiden leuke bakken
voor het geld dat je er voor moet neertellen.

Top, ik ben er nog niet uit welk het wordt, of worden, maar ik denk dat ik genoeg kandidaten heb zo ;)

Back