MFB-STEP64 stepsequencer ?

JohnDoe31

Gedeactiveerd account
Ben toch wel zwaar into dit bakkie voor dat geld ( 245 euro)

Iemand ervaring mee ? ik heb maar 1 iemand hier gezien die zei er 1 te hebben maar kon niks lezen over zijn ervaringen.

Vooral die 4 * cv/gate en midi spreken me erg aan .. wrm ie niet als midi 2 cv/gate conv. gebruikt kan worden snap ik dan weer niet maar swa ..

dank iig !

Ik ben zelf een groot niet-fan van MFB, ondanks dat ze wel altijd met geweldig lijkende dingen aan komen zetten.

Misschien is het inmiddels veranderd, maar ze sync'en nooit zo goed met midi. (lopen net een tikkie achter, zodat je er helemaal niks aan hebt)
Dit kun je wel omzijlen met een master-midi-clock bakkie waarbij je tijdens het lopen opnieuw een start/reset kunt uitvoeren, zoals bij een Dave Smith Evolver.

Iets anders dat me tegenstaat aan digitale CV leveranciers is dat ze tikjes kunnen geven tussen de waarden. Zoals bijvoorbeeld mijn Doepfer Regelwerk (of, zoals sommigen zeggen, de Depfar Riegelwork) dat deed. Verschrikkelijk! Je hoorde het ding gewoon digitaal verspringen tussen waarden op zijn analoge outputs. Nou was het bij de Regelwerk meer een nog snel toegevoegde optie denk ik, die CV outs, maar toch. Het lijkt me dat zo'n bak de voltage van de CV goed moet hebben voordat ie de gate uitstuurt. Maarja, kom daar maar 's achter :)

Dat zijn zo van die dingen waar je in ieder geval op moet letten, wat mij betreft.

txs ! dat klinkt niet goed .. ik heb een andere gebruiker al gepb-ed over deze bak en of hij hetzelfde had als jij ..

mochten er mensen zijn die hem gebruiken dan hoor ik het nog steeds graag .. dank !

Wat ik er mee hoop te doen is het volgende:
2x 16stappen met Note en Lenght
Ik kom er nou niet echt uit of ik nou dus zowel de mono/poly als de SH101 tergelijk met CV en Gate kan aansturen?
En of je dan realtime van patern kan wisselen, en er zit volgens mij ook geen pingpong-mode op of iets in die richting?? Tja, 245euro nog steeds, opzich niet duur, je hebt dan misschien wel niet voor elke stap een dedicated knop maar opzich lijkt mij dat helemaal niet vervelend met deze interface,..

Ik kom zelf wel met een uitgebreide review volgende week ofzo, blijkbaar heeft niemand hier zo'n ding of durft er niks over te zegge :D

Ik heb hem iig bestelt bij thomann.de en zal hem wel aan het einde vd de week ontvangen. Ik hou jullie op de hoogte.

Iets anders dat me tegenstaat aan digitale CV leveranciers is dat ze tikjes kunnen geven tussen de waarden. Zoals bijvoorbeeld mijn Doepfer Regelwerk (of, zoals sommigen zeggen, de Depfar Riegelwork) dat deed. Verschrikkelijk! Je hoorde het ding gewoon digitaal verspringen tussen waarden op zijn analoge outputs. Nou was het bij de Regelwerk meer een nog snel toegevoegde optie denk ik, die CV outs, maar toch. Het lijkt me dat zo'n bak de voltage van de CV goed moet hebben voordat ie de gate uitstuurt. Maarja, kom daar maar 's achter :)

Dat zijn zo van die dingen waar je in ieder geval op moet letten, wat mij betreft.

De Regelwerk was inderdaad ontworpen voor MIDI synths, niet als realtime CV controller

Ik kom zelf wel met een uitgebreide review volgende week ofzo, blijkbaar heeft niemand hier zo'n ding of durft er niks over te zegge :D

Ik heb hem iig bestelt bij thomann.de en zal hem wel aan het einde vd de week ontvangen. Ik hou jullie op de hoogte.

je moet m nu dus wel hebben. en?

Ik stuur hem weer terug.
Wel een leuk ding voor het geld maar er komt een MAQ 16/3 aan ;)
De STEP64 loopt wel in sync itt de andere MFB produkten :D

@ RSB, kan je iets vertellen waarom je de STEP64 hebt weggedaan vs. de MAQ 16/3?

Ik ben namelijk erg geinteresseerd in de STEP64, en een MAQ 16/3 heb ik zelf gehad en vond ik een niet bijzonder prettig werkende bak, met al die extra opties die ze ergens in een onduidelijke menustructuur hadden weggestopt. Ik wil graag een stepseq (zeker de midi én cv interface is erg interessant) maar wel eentje die een beetje intuitief te bedienen is.

De statement die ik ooit las dat het onmogelijk is de MAQ te bedienen zonder steeds de handleiding erbij te moeten grijpen, daar kan ik me in ieder geval goed wat bij voorstellen...
Verder vond ik het altijd erg jammer dat de MAQ geen encoders had maar 'gewone' potmeters die ik in ieder geval niet lekker 'precies' vond.

Maar back ontopic, hoe vond je de bediening van de STEP64, en wat miste je er bijv. aan? Gekke dingen tegengekomen?

Tja wat was er niet goed aan???

Er waren best een paar dingen waar ik zelf niet over tevreden was.
Het begon al met Tulp-stekkertjes en een zakje converters naar 3.5jack
Voor mijn SH101 moest ik dus 2 converter-pluggen per stekkergebruiken.
Zuur, want dat stak dus 10cm uit :(
Daarna kwam en nog vervelender feit, en dat was dat ik de pluggen half in mijn synths moest hangen (CV) om hem goed te laten werken. :(
Ik had dit gemeld bij Manfred van MFb en die zei netjes, stuur maar naar mij, dan kijk ik er wel naar,.
Nou daar had ik dus al geen zin in, Daarnaast voelt het toch wel een beetje goedkoop aan dat MFB en je hebt gewoon niet zo'n goed overzicht als met de MAQ.
Alle mensen die zegen dat de MAQ 16/3 een "pain in the ass" is om te programeren zijn gewoon doetjes, want het stelt geen kut voor.
Ik had binnen 24uur een Demo geplaatst van de MAQ 16/3 op Youtube ;)

Nee, die MAQ blijft hier wel even staan.
Nu zit SH101, Mono/Poly en Juno60 eraan en dat gaat wel :{
Je moet een beetje creatief met de MODE functie spelen.

Blijkbaar niet echt dus, ik moest die pluggen er half uit laten hangen bij mijn synths :confused:
De MFB liep wel goed sync btw
en had een knopje om de hele boel een akkoord te shiften :okdan:
Dat zit niet op de MAQ, je moet daarvoor een midikeyboard aansluiten.
Wat mij ook altijd onduidelijk was op de MFB was van hoe je van de eene sequence lijn naar de andere ging, Ik kon namelijk wel 4 synths eraan hangen maar alleen de eerste was te proggen ??? De handleiding was hier echt niet duidelijk over.

Achja, het was mijn eerste ervaring met MFB en ik denk ook mijn laatste. Ik zeg als je 250euro kan sparen voor een nieuwe STEP64
dan kan je ook 400euro sparen voor een 2ehands MAQ16/3
Ik zou doorsparen.

:doei:

Back