De grote patchbay topic.

bazziman

Ouwe rot
Hi allemaal. Sinds kort de studio een beetje ingekrompen, de rackmodules netjes in een rack (in plaats van stapelen) en serieus werk gemaakt van een goed gepatchte studio. Lekker kabels gehaald en schemaatje gemaakt en lekker zitten klooien het hele weekend. Jippie.

Voor het patchwerk gebruik ik nu 2xeen PX2000 van Behringer. De bovenste PX (alles normaled) heeft alle 'primaire' synths naar de 24 inputs (8 via ADA8000) van mijn O1x96. De onderste gebruik ik in 'thru' stand zodat ik alle overige outgangen en ingangen van synths overal in en tussen kan prikken met patchkabels. Alles kan dus met alles worde verbonden. Heerlijk.

Mijn vragen....

Is er kwaliteitsverschil tussen de verschillende merken Patchbay?

Mijn Behringer voelt een beetje gammel aan: ben bang dat de eerste poorten er binnenkort gewoon 'uit' liggen. Heeft het zijn (om qua geluidskwaliteit en qua degelijkheid) over te stappen naar Neutrik of Samson (of een ander merk).

Zijn er creatieve tips voor het aanlsluiten van je studio middels patchbays?

Het practische nut van het altijd en overal kunnen schakelen tussen bronnen zonder stekkers in en uit je mixer te hoeven halen en zonder achter je rack te hoeven duiken zijn wat mij betreft immens. Maar misschien kan er wel wat meer.

Back